fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 02:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:15 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2011 19:13
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
Zdravím chci se zeptat co je potřeba a jaké jsou problémy. Chtěl bych vyměnit motor u svého forda fiesta 1.8D 1996 za motor 1.8TD z ford escort 1996 je tu nějaký problém??


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
těch je....technickejch i legálních....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 11:34
Příspěvky: 251
Bydliště: Říčany
Nejlepší bude asi když použiješ vyhledávání a něco si o tom pročteš.
Už jsem to tu několikrát psal a několik lidí taky a je třeba si o tom hodně přečíst.

Ve zkratce To obnáší výměnu poloos,výfuku a nápravnice - pokud vím tak fiesty TD se nedělaly, takže nápravnici budeš muset upravit a ne jen vyměnit z escorta bude asi jiná.
A samozřejme upravu elektroinstalce navíc pokud je escort 96 má motor již ridici jednotku a jinou elektriku jako je naprikald otackomer atd. coz obnasi hodne prace a vyzaduje to dobrou orientaci v elektrice.
Daleko lepsi je pouzit TD z roku 95 a níž, kde je jen EDC ridici jednotka k cerpadlu, ktera tam toho moc nedela a predelani elektriky je nekolikrat jednodusi, ale i tak vyzaduje dobrou znalost elektriky.

Rozhodne to není jen o tom vyměnit kus za kus a nastartovat.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66kW rv. 1996
Ford Probe 2.2 turbo 108kW rv. 1991
Ford Transit 2.5TD 74kw rv. 1994
VW Transporter T4 Syncro 75kW rv. 2000
http://www.optronic.cz - výstavba optických, metalických a bezdrátových sítí, zafukování kabelů do HDPE trubek a instalace GSM technologie
http://www.zafukovani.cz - Zafukování optických a jiných kabelů do HDPE trubek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:28 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2011 19:13
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
Aha tak že bez nějakých větších problému to nejde. To jsem potřeboval slyšet


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 11:34
Příspěvky: 251
Bydliště: Říčany
chicon píše:
Aha tak že bez nějakých větších problému to nejde. To jsem potřeboval slyšet


Tak zalezi co je pro tebe velkej problem, na druhou stranu by to TDcko mohlo s tou fiestou dobre zacvicit :-D

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66kW rv. 1996
Ford Probe 2.2 turbo 108kW rv. 1991
Ford Transit 2.5TD 74kw rv. 1994
VW Transporter T4 Syncro 75kW rv. 2000
http://www.optronic.cz - výstavba optických, metalických a bezdrátových sítí, zafukování kabelů do HDPE trubek a instalace GSM technologie
http://www.zafukovani.cz - Zafukování optických a jiných kabelů do HDPE trubek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:40 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2011 19:13
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
No právě koupil sem to od kámoše je tam přidaný tlak na turbu tak že to jede ale zbytek je shnilý ale motor šlape tak sem ho chtěl použít do fiesty kterou bych dokoupil ford je bez tp takto ford vypadá http://chicon.rajce.idnes.cz/ford/#28042011935.jpg nejsem si ani jist rokem výroby nevyznám se vtom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 11:34
Příspěvky: 251
Bydliště: Říčany
Ve starejch escortech se nevyznam ale 96rok to urcite neni to je mk5 nebo mk6 takze to je ten starsi typ o kterym jsem mluvil.

Ale jak rikam do fiesty se TD nedelaly takze tu napravnici bys musel upravit a navic me tak napada ze ten vejfuk bys taky musel udelat. u TD je 2x tlustsi a primo TD na fiestu taky nesezenes.
Takze jak rikam relizovatelny to je, zalezi jak se vtom vyznas a jestli te to bavi.
Pokud si stim chces vyhrat urcite by to melo zajimavy jizdni vlastnosti.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66kW rv. 1996
Ford Probe 2.2 turbo 108kW rv. 1991
Ford Transit 2.5TD 74kw rv. 1994
VW Transporter T4 Syncro 75kW rv. 2000
http://www.optronic.cz - výstavba optických, metalických a bezdrátových sítí, zafukování kabelů do HDPE trubek a instalace GSM technologie
http://www.zafukovani.cz - Zafukování optických a jiných kabelů do HDPE trubek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 19:51 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2011 19:13
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
no moc tomu nerozumím ale chuť mám obrovskou jen by se mi hodil nějaký návod nebo rada od někoho kdo tuto akci už prováděl


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 11:34
Příspěvky: 251
Bydliště: Říčany
Tak zakladni věci jsem ti řekl co musíš vyměnit.

Co se týká té nápravnice, tak abych byl konkrétní tak pokud si dobře pamatuju tak na ní chybí držíky na gumové zavěšení na katalizátor což je drobnost. Ale pak je tam potřeba provrtat diry a navařit matky na uchycení silentbloku za prevodovkou.
Ten vejfuk by se asi musel svarit z kombinace ruznych dilu. nebo z nejakejch trubek.
S tou elektrikou na to zadnej navod dat nejde dělal jsem to na 2 escortech a pokaždý to bylo jinak i když to byl stejnej rok.
Je proste potřeba si umět poradit a improvizovat.
Rozhodne to neni postupovani podle obrazkoveho navodu.
Pokud se do toho pustis klidne ti poradim v pripade nejakyho problemu.

Edit : Z tědlech důvodů je v nastaveni možnost vyplnit bydliště, aby někdo v tvém okolí ti třeba poradil.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66kW rv. 1996
Ford Probe 2.2 turbo 108kW rv. 1991
Ford Transit 2.5TD 74kw rv. 1994
VW Transporter T4 Syncro 75kW rv. 2000
http://www.optronic.cz - výstavba optických, metalických a bezdrátových sítí, zafukování kabelů do HDPE trubek a instalace GSM technologie
http://www.zafukovani.cz - Zafukování optických a jiných kabelů do HDPE trubek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:18 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2011 19:13
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
Aha tak super a jaký rok fiesty by byl nejideálnější??


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Houby, převodovku nech původní, MTXko co je v TD do fiesty asi ani nedáš, poloosy na MTX<->Fiesta asi ani nebudou existovat. Prostě přehoď motor, držáky tam dej co jsou na tý fiestě (blok fiesta a escort jsou stejný). Vejfuk budeš muset nějak dobastlit, katík bych stejně vůbec nedával. A bude to chtít pořešit tu el. ... záleží co je to za motor v tom escu, ale ŘJ asi stejně budeš muset přidávat s celym motorovym svazkem.
A legálně to TD do fiesty nedáš.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:27 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2011 19:13
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
co je to MTX?? :) a o to jestly to bude legální nebo ne oto mi nejde


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 11:34
Příspěvky: 251
Bydliště: Říčany
u te fiesty by to mělo být jedno.
U toho escorta by to měl být motor RFK nebo tuším RFD ty typy si moc nepamatuju, nicméně pokud je ten motor vtom escortovi původní tak je to přesně tendle staší typ, který je na přestavbu lepší a řekl bych i provozně.
Má minimum elektriky a někdo snad psal že i paradoxně nižší spotřebu, ale nemá tak kultivovanej chod jako ty novější.

Ty motory D a TD jsou stejný stejný uchycení všechno, jen TD má navíc na převodovce ještě jeden silenblok kterej drží na nápravnici a u D verze tam nejsou v napravnici pripaveny diry.
Prevodovka je tam MTX u TD a u D je IB5 takze tu je tam potreba dat i s TD motorem a tim padem i poloosy ktery maji vetsi klouby. Do tehlic by snad mely pasovat to ti poradi nekdo kdo ma zkusenosti s fiestou.

Ja jsem to měl jednoduší, protože jsem to dělal na D escortovi a tudíž nápravnice i vejkuk mi tam pasovaly z escorta co daroval motor.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66kW rv. 1996
Ford Probe 2.2 turbo 108kW rv. 1991
Ford Transit 2.5TD 74kw rv. 1994
VW Transporter T4 Syncro 75kW rv. 2000
http://www.optronic.cz - výstavba optických, metalických a bezdrátových sítí, zafukování kabelů do HDPE trubek a instalace GSM technologie
http://www.zafukovani.cz - Zafukování optických a jiných kabelů do HDPE trubek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:33 
Offline
Nováček

Registrován: 01 kvě 2011 19:13
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
Aha tak super chlapy díky moc za rady teď už jsi jen najdu nějakou fiestu a jde se nato


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Ale převodovku nemusí měnit :-D .... IB5 sedne na blok z TD. Možná to teda to IBčko nevydrží časem, ale fungovat to bude. Nevim jak do fiesty, ale do MK3/4 escorta se MTXko nevejde, musí se tam ufiknout kus nosníku a v tý fiestě asi taky nebude na ní moc místa.
Jedinej problém je snad že ta převodovka z D bude pomalejší, ale zas to pude líp za plynem ;-)

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 20:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
no já nechci vypadat jako šťoura, ale fiesta s motorem typu RFx fakt jako technickou nedá... :D ...s rychlostkou nebude problém...jako problem bych viděl, že krapet nepůjde zavřít kapota, stačí poměřit výšku D motoru a TD....dál nepůjde tak lehce pořešit příslušenství, jelikož řemenice kapánek koliduje s podběhem...atd...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 21:24 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Nebo na ten motor co ve fiestě máš jenom dej svody s turbem (případně intercooler) kde budeš muset nějak doimprovizovat mazání turba. A nahoď naftový čerpadlo z TD (nebo přidej na naftě tomu starýmu, ale bude to v nízkejch otáčkách strašně hulit).

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 21:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2009 08:46
Příspěvky: 1524
Bydliště: Jihlava
a nebo se na to prostě vykašli, věř že to za to opravdu nestojí....

_________________
"93 BMW E36 320i
"91 BMW E34 525i
"90 Ford Fiesta XR2i 1.6 EFi - ex
"91 Ford Fiesta CLX 1.3 CFi - ex


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2011 22:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 čer 2007 11:34
Příspěvky: 251
Bydliště: Říčany
Mne se porad zda divny ze by tam ta MTX nesla neprijde mi zase o tolik vetsi.
Navic mam pocit ze na IB5 nepasuje TD spojka takze by musel vymenit i spojku a setrvak z D, kterej je lehci a ta fiesta jak je lehka tak to bude sice litat neuveritelne, ale zas bude neustale radit navic je otazka jak to bude s zivnotnosti ty IB5, ktera neni na takovej kroutak stavena.

proc myslis ze nepujde zavrit kapota ? nejvissi pod je snad viko ventilu, ktery je stejne vysoky vzhledem k tomu,že hlava je stejná....

Jestli to za to stojí je otázka. Já jsem měl 1.8D 2 roky a bylo to utrpeni. Potom se mi potkal motor (zapomel jsem na rozvody)
Tak jsem tam rovnou dal TD. Auto bylo uz schnily tak jsem koupil 1.8D s potkanym motorem za par korun a opet jsem si tam dal TDcko z puvodniho auta. druha zamena mi trvala 1 den mechanicka cast a druhej den elektrika.
A absolutně si nemuzu stezovat jizdni vlastnosti TD proti D jsou uplne jinde, a pokud stím člověk jezdí denně tak můj názor je, že to za to stojí.
Jenom já jsem stim TD motorem udělal 200k km a menil jsem jen spojku olej a rozvody (ted asi uz kouknu na ventily) a porad slape bez problemu a jezdim za 6litru.
Kdyby to tak nehnilo, neustale neodchazely ramena a nekoukal jsem po nějakém 4x4 autě neměnil bych.

_________________
Ford Escort combi 1.8TD 66kW rv. 1996
Ford Probe 2.2 turbo 108kW rv. 1991
Ford Transit 2.5TD 74kw rv. 1994
VW Transporter T4 Syncro 75kW rv. 2000
http://www.optronic.cz - výstavba optických, metalických a bezdrátových sítí, zafukování kabelů do HDPE trubek a instalace GSM technologie
http://www.zafukovani.cz - Zafukování optických a jiných kabelů do HDPE trubek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 lis 2011 16:36 
Offline
Nováček

Registrován: 28 říj 2011 00:18
Příspěvky: 8
asi před půl rokem sem do moji Fiesty dával 1.8 TD z mondea :-) :-D ... dal sem na něj původní setrvák se spojkou, převodovku, všechny držáky a krásně tam padnul :-) výfuk mám z 50mm tlustý nerezový trubky, kterej se musel udělat na míru ... takže všechno jde :-D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz