fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 05:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 13 črc 2011 14:40 
Offline
Nováček

Registrován: 04 lis 2010 20:46
Příspěvky: 6
Prosím o radu. Přeskočil mi řemen na escu 1,8td 51kw, motor normálně běží ale něco v něm kovově tluče (asi ventily do pístů :( ).Sundal jsem kryty, na řemenu mě chybí čtyři zuby.chtěl jsem vyměnit řemen s tím že to buď dojezdím a nebo když to bude totálka tak to odvezu do šrotu.Bohužel mi ale není jasné jak to mám nastavit a jak poznám co mi vlastně kam přeskočilo.Možná když mi motor běží tak se asi pootočila jen klika proti vačce.našel jsem tu ten návod od perni ale žádný přípravek na nastavení Hú nemám.je to nutné? jednou jsem tu našel nějaké odkazy i s fotkama ale ať dělám co dělám, hledám a hledám tak znova jsem to nenašel.Moc dík


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 13 črc 2011 15:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
viewtopic.php?f=25&t=33274
Podivej se tady, tam je nastaveni motoru popsane.

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 13 črc 2011 16:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Hlavně už to neprotáčej a to ani startérem...jinak to fakt bude šrotovka...přípravek na HÚ by byl dobrej, ale pokud je čerpadlovej řemen v pohodě, lze použít (provizorně jen na zjištění stavu motoru, pro přesný nastavení tě to stejně nemine) metodu odměření polohy vačky od polohy čerpadla...sundej kryt rozvodů a víko ventilů, pak zvedni auto tak abys mohl za pravý přední kolo přes zařazenou pětku otáčet motorem...pak si natoč motor tak aby lichoběžníková díra v rozvodovým kole čerpadla byla nahoře v poloze 12hodin...skrz tu díru v kole a jeho unašeči bys měl projít až do těla čerpadla např. tupou stranou vrtáku 6mm tuším, kterej by ti tam měl zapadnout poměrně hluboko a měl by bejt v poloze kdy jde s ním snadno posouvat a neměl by bejt skřípnutej...už jsem Lucas dýl neladil, tak doufám že u řady DPCN je to stejnej 6 mm otvor jako u řady DPC...až to budeš mít, tak pak by zářez na vačce měl lícovat s hlavou, což nebude, jelikož ti to přeskočilo, tak bude jinak...jelikož to bude motor RVA, tak tam bude asi loukoťový kolo na vačce jen s centrálním šroubem...k ustavení vačky potřebuješ plocháč, kterej přesně zapadne do drážky vačky a hlavy...pak potřebuješ něco čím to loukoťový kolo podržíš proti otáčení a současně povolíš ten středovej šroub a pokud kolo i povolený drží, tak bude potřeba na měkko odrazit z kuželu vačky (gumová palička nebo kladivo přes dřevo)....jakmile budeš v situaci, kdy budeš mít zaaretovaný čerpadlo a plocháč bez vůlí zasazenej na hlavě do drážky vačky a kolo vačky povolený, tak můžeš vyměnit řemen...po výměně a napnutí řemenu na napínáku dotáhnout kolo vačky, vytáhnout trn z čerpadla a rukou za to zdvižený kolo několikrát protočit, nemělo by se to nikde "potkat", prostě by se to mělo otáčet bez problémů a až to po několika protočeních zase nastavíš podle čerpadla do HÚ tak i vačka musí zase hrát rovně s hlavou a plocháč by tam měl jít dát...tím si taknějak bajvoko nastavil rozvod a hned jak to bude možný, tak by to chtělo přejít s tím trnem...já bych před uvedením takhle nastavenýho motoru udělal průzkum stavu těch potkaných ventilů...ze starý žhavičky bych si udělal na hadici zdroj tlakovýho vzduchu a namontováním místo žhavky a při nastavení motoru do polohy zavřených obou ventilů pouštěl mírnej tlak do válce a pozoroval dění na sacím a výfukovým kanálu....co a jak je z principu jasný, ještě dodám abys zkontroloval dotažení řemenic na klikovce, a to ještě před nastavováním řemenu, páč to mohla být příčina přeskočení toho řemenu....celej tenhle postup je "nestandartní" ale funkční, pokud budeš postupovat podle toho co tu píšu....důležitý je bejt obezřetnej a opatrně to nastartovat a pokud to dobře chytne, nechat to chvilku běžet na volnoběh a pokud zvuk i chod je ok, tak mírně zvyšovat otáčky a pokud i tak je vše ok, tak to projet opatrně...a nejlepší by bylo vpokud ten motor je ok, vyměnit celej zbytek rozvodů s regulérním nastavení přes trny tak jak to má být, a pokud je tam vodní pumpa dýl jak 120 000km tak i tu novou,jelikož už dlouho nevydrží a nový rozvody jen zaleje chladící kapalinou, což řemenům a kladkám nedělá dobře......

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 13 črc 2011 21:24 
Offline
Nováček

Registrován: 04 lis 2010 20:46
Příspěvky: 6
Walker, děkuji ti moc za podrobný návod už jsem to udělal a vyzkoušel ale je tam ještě nějaká chyba.Pořád to kovově zvoní ale jinak.Teď je ten zvuk jasnější, před tím to znělo jak z motoru teď je to jako od ventilů nebo od vstřiků, těžko se to vysvětluje.
Možná je to jen špatně nastavený.Motor jinak startuje a běží perfektně, pravidelně jen to prostě jasně kovově cvaká.Pokusím se zkouknout ventily jestli tam něco neuvidím.Nechám si vyrobit ten přípravek na nastavení Hú a uvidím co dál. Jinak se mě to potkalo asi proto že to má na rozvodech 95tis.Kastle už je nic moc, tech. mám ještě na 1,5 roku a když mě dělali před čtyřmi lety rozvody tak to stálo 9 500kč i s pumpou což je teď zhruba asi trojnásobná cena mého fordíka. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 13 črc 2011 23:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
je pravděpodobný, že některej ventil je hnutej....pokud si to poslouchal, tak bys zhruba měl mít představu od kterýho válce to jde a když sundáš ventilový víko, tak podle větší vůle na některám ventilu poznáš kterej to je a o kolik je níž....taky bych prohlídnul špičky vaček a ty vymezovací podložky, jestli nárazem nejni některá vymáčklá nebo vyštíplá, to takzvaný kovový bouchání nemusí bejt mechanickýho původu že by kov o kov klepal, obzvlášť jestli si to nastavil, protočil rukou aniž by to někde ťuklo a po protočení ty značky zase hrajou a to tak že přesně, tak by to klepání mohl dělat unikající tlak některým ventilem netěsným po nárazu na píst....přeměření těch vůlí či tlakovací test co jsem i popsal by měl dát jasno....pokud se něco najde, tak bohužel je to ve stavu, kdy se k tomu budeš muset postavit jako k potkanýmu motoru...udělat opravu postiženýho ventilu a tím sundat hlavu, nebo to neopravovat a zrušit to, pokud ti to za to nestojí...rozvody se mění co 60K a pokud si chtěl vědět o kolik jdou přejet, tak už to víš.... :D ...tu vačku si dotáhnul doufám dostatečně aby byla jistota, že se to nesmeklo a zase to nejni rozhozený...pokud bys fakt nenašel jedinou vadu na vačce, podložkách, vůlích ventilů ani nastavení rozvodů a ty kovový rány jdou jakoby ze všech válců stejně, tak pak je i čerpadlo nějak hozený, a nepotkává se to ale můžeš mít ventily i čerpadlo lehce postavený před úvrať a vznětuje to před úvratí a plyny narážej na píst kterej teprve dobíhá do úvratě....ale to už se dostávám do stádia spekulací....pokud je to tahle varianta, a ventily jsou nějakou náhodou ok....pak tě zachrání už jen plnohodnotný nastavení rozvodů na všechny aretační trny....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 14 črc 2011 08:56 
Offline
Nováček

Registrován: 04 lis 2010 20:46
Příspěvky: 6
děkuji za rady. ještě jednou to vše prohlédnu, tu vačku a zdvihátka jsem nekontroloval, nastavím to s aretacema a uvidím co to udělá.dostanu se na to ale až o víkendu, dám pak vědět jak to dopadlo. ještě jednou ti děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 15 črc 2011 21:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Odpověď na SZ...vačky byly ve dvou variantách se závitem M8 a 35Nm a M10 s 48Nm....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 17 črc 2011 20:01 
Offline
Nováček

Registrován: 04 lis 2010 20:46
Příspěvky: 6
tak teď už mi to kovově neklape, běží to dobře ale nejde to nastartovat bez plynu a jak uberu na volnoběh tak to zhasne :( .
Nevím kde je chyba a tak raději napíšu co jsem s tím vyváděl.Po nastavení za pomoci přípravku do Hú jsem zjistil že čerpadlo nejde zaaretovat bylo pootočený cca o zub.Vrátil jsem kliku kousek zpátky, zaaretoval čerpadlo, povolil tři šrouby na kole a pootočil kliku na doraz Hú.Ty tři šrouby byly zhruba uprostřed těch oválných otvorů teď jsou úplně vlevo. Dotáhl jsem šrouby, povolil napínací kladky, sundal oba řemeny, povolil jsem kolo vačky a zajistil vačku plocháčem.Zkontroloval jsem jestli mám všechno zajištěný a nandal řemeny od klikovky proti směru otáčení motoru a dotáhl všechny šrouby.Usadil napínací kladky protočil jsem klíčem motor jestli se to někde nepotká ale vše v pohodě.Utáhl jsem napínací kladky a nastartoval.Bohužel někde je chyba a bez plynu to nechytne, jen tak to zavrčí a hned to chcípne.Musím přidat trochu plynu aby to běželo normálně.Taky při kontrole nastavení po nastartování když dám klikovku na doraz Hú tak to mám kousíček pootočený abych dal vrták do čerpadla tak musím kliku o trošičku vrátit a když tam ten vrták (6mm) strčím tak pohnu klikou až k dorazu Hú. Stejně tak podélná drážka ve vačce mě úplně přesně nesedí je to cca o 0,5mm pootočený po směru chodu.Asi třkrát jsem to přenastavoval ale dopadlo to pokaždý stejně.Není to sice raketa ale potřebuji to ještě doladit.Dá se doladit předstřikem a jak?Nebo jsem to nastavil blbě?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 17 črc 2011 22:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
start pod plynem, padání otáček volnoběhu až chcípnutí, měkkej chod motoru, pomalá reakce na plyn a línější ochota jít do otáček, plus případnej černej kouřovej projev...pokud máš tohle, tak je čerpadlo nastavený špatně, respektive vstřikuje pozdě...pokud ti aretační značka sedí, tak je chyba v seřízení vlastního čerpadla, ale to nejni zase tak smrtelný, aby to nejelo...čili ti nyní nezbývá, než čerpadlo postupně posouvat čerpadlo po směru hodinových ručiček a to tak že nyní máš šrouby vlevo a ty si tuhle "výchozí" polohu podle trnů nějak zapamatuj nebo označ...teď trocha teorie...první projev (pozdní vstřik) už jsem trošku nakousnul a to znamená že vstřikování jde pozdě a vznětování začíná v době kdy písty už jsou za úvratí a počáteční tlak vznětu je nižší a postupem pístu směrem dolů stále klesá, proto nafta špatně a pomalu prohoří a nastává černej kouř což je projev špatnýho hoření...což ale neplatí vždy, i dobře nastavený čerpadlo umí zakouřit při prudký akceleraci, což je dáno jeho mechanickým nastavením, kdy počáteční dávka nafty pro vytočeení motoru je vyšší než motor nutně potřebuje a ještě nejsou dostatečný otáčky k omezení dávky nafty odstředivým regulátorem....no a pak je druhej opak kdy je vstřikování nastaveno příliš brzo, počátek vznětu začíná ještě před docílením úvrati, motor má kovovej tvrdej zvuk (tlaková vlna z nafty a čelo pístu jdou proti sobě) kouřivost je je pro změnu šedivomodrá a kouř je štiplavej, což vzniká tak že nafta opět prohořuje špatně, ale tady je počátek vznícení opět za nižšího tlaku ale jelikož píst jde prti do úvrati, tak nafta dohořuje ve zvýšeným tlaku a výsledek je onen šsedivomodrej štiplavej kouř...podle stupně přehnání toho brzkýho vstřiku lze nebo nelze motor nastartovat (čím dřív to střikuje, tím víc jde motor proti svýmu otáčení a pere se proti startéru a pokud chytne, tak má silně kovovej zvuk a neochota jít do otáček je zřejmá a jen hluchej by měl chuť pokračovat v pokusu ho vytáčet....no a tvoje poloha je přesně uprostřed...k tomu potřebuješ znát tu svou výchozí polohu hlav šroubů v oněch oválných dírách a dva klíče (22 tuším na podržení a následný posunutí čerpadla za středovou matku a 13 na povolení těch šroubů...postup je vcelku jednoduchý, chce to jen dobrý oko a trošku citu, na poloze čerpadla nezáleží (jde jen o možnost přístupu k jejich povolení), šrouby jsou 3 a 2 můžeš povolit libovolně, ale zvol si je tak, abys třetí povoloval současně s nasazeným klíčem na středový matici čerpadla, aby se ti po povolení třetího šroubu čerpadlo neposunulo vůči svýmu kolu....posuň hlavy šroubů o cca milimetr po směru hodinových ručiček (budou se posouvat v díře směrem vpravo) a utáhni za stálého držení této polohy aspoň jeden šroub, pak už můžeš velkej klíč vyndat a dotáhnout zbylý šrouby, ale s citem, né málo ani moc, jelikož je pravděpodobný, že postup po testu nastartováním motoru budeš muset ještě opakovat, až docílíš stavu kdy to dobře chytne a bez plynu (pokud to tak dřív vůbec kdy chytlo), půjde to naprázdno správně do otáček bez nějakých nežádoucích projevů a i tah v zátěži bude dobrej bez nějakýho neobvyklýho vadnutí motoru v kopci a tak (dobrý použít známý místa kde si to měl vyzkoušený jak to jede), tak pak teprve bych ty šrouby dotáhnul na plnej moment....jak si to zaznačíš je tvoje volba, jestli si tenkým fixem obkroužíš hlavu šroubu, nebo ti postačí detailní fotka podle který to případně dáš zpět, nebo použiješ jinou metodu....tohle by ti mělo stačit na to abys věděl co udělat, a jak si to uděláš je tvoje věc.... :D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 17 črc 2011 23:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
to sem ani teda nevedel ze se ty rozvody daj prejet o tolik. :lol:

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 19:54 
Offline
Nováček

Registrován: 04 lis 2010 20:46
Příspěvky: 6
ještě jednou děkuji za rady,motor šlape jak hodinky dal jsem ho do kupy asi před měsícem.vyměnil jsem na zkoušku jen hlavní řemen, teď ho asi vezmu na milost a vyměním to komplet.omlouvám se že mě poděkování trvalo tak dlouho ale nestíhám. dík


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 23 říj 2011 20:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Možná by bylo dobrý ještě popsat, jak si odstranil problémy jenž si měl v předposledním příspěvku...tím můžeš pomoci ostatním...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přeskočený řemen
PříspěvekNapsal: 30 říj 2011 22:13 
Offline
Nováček

Registrován: 04 lis 2010 20:46
Příspěvky: 6
Chyby jsem udělal dvě:
pootočením čerpadla jsem si totálně rozhodil předvstřik a horko-těžko jsem do doháněl nastavováním podle ucha a jízdy.Na tu aretaci mi to nesedí ani teď ale mám na čerpadle pořád starý řemen a asi je vytahaný vyměnil jsem jen ten hlavní abych zkusil
co s tím je.A za další při usazování hlavního řemene je důležité nejdříve napnout řemen napínacíma kladkama a pak dotáhnout řemenici na vačce jinak se mi to vždy trošku pootočilo.A do třetice kdybych věděl že se dá všechno koupit cca za tři litry a že to není taková věda, tak už jsem si to vyměnil dávno sám ale v servisu chtěli desítku a to se mi dát do toho nechtělo.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz