fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 01:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
zdravím,
nějak mě trápí auto, cuká když mám uplně nejmíň plynu. Je to jako by nevěděl jestli je ten plyn sešlápnutej a nebo není, tak si to střídá, jednou tak a podruhý tak.
Jde nějak rozmontovat čidlo škrtící klapky a nějak to tam uzdravit?

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 08:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To ti opravdu cuká v jakýchkoliv otáčkách? Když tam máš třeba 5000 a ubereš tak cuká ? Ten potenciometr nerozbereš, jedině výměna, ale problém v něm bych neviděl.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 09:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Odpoj ho a vyzkousej. Auto by melo jet celkem normalne i bez nej.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 10:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
to sem zkoušel, ale když ho odpojím tak je to ještě horší

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 10:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Tak už máš jistotu , že TPS není příčinou tvého škubání.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 11:05 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jak vypada skrtici klapka ? Vycistil bych ji.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 11:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
tu sem čistil je to tak měsíc zpátky, byla dost zasraná, ale teď je jak nová. Už fakt nwm co s tím, ten plyn mě trápí už od začátku.
V zimě je zatuhlej, sešlápnout jde s obtížema ale nevrací se. Je to záhada. Poraďte pls

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 11:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
Promaž bowden. Jinak zkusit jiný kabely, svíčky a nakonec případně rozdělovač :?

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 11:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Takhle: musis si byt jisty, ze to neni zapalovanim. Motor necuka v situaci kdy mu das zabrat na dvojku/trojku v NIZKYCH otackach ? Opravdu jen kdyz mas trosku pridano ?
Co filtr odvetrani ? Pokud neni meneny, vyndej ho z bloku, strc do igelit.pytliku, zatahni gumickou aby tam nesel vzduch a jed to zkusit.
(Malfis:rozdelovac na Zetecu bys hledal tezko, asi si myslel 2civku)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 11:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
je to fakt jenom když je trošku přidano, když se dá víc plynu na dvojku tak táhne jako ďábel bez problémů v celým spektru otáček. Stejně je to i u jinejch kvaltů. Jen mě prostě sere, když se musí jet 50km/h v obci tak to člověk drží fakt uplně minimum plynu a ono to cuká, můžeš mít trojku, čtyřku .. co chceš. I na zpátečku :D zapalování si nemyslím, že to je

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 12:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Zkus to odvetrani. Co v zime hned po startu - nema to snahu zdechavat ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 črc 2011 13:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
rob1n píše:
je to fakt jenom když je trošku přidano, když se dá víc plynu na dvojku tak táhne jako ďábel bez problémů v celým spektru otáček. Stejně je to i u jinejch kvaltů. Jen mě prostě sere, když se musí jet 50km/h v obci tak to člověk drží fakt uplně minimum plynu a ono to cuká, můžeš mít trojku, čtyřku .. co chceš. I na zpátečku :D zapalování si nemyslím, že to je


Tak v celém spektru ti to asi necuká, zkoušel jsi mimo obec třeba ve 4000 dát min. plynu jestli zacuká, vsadím se ,že necuká. Dělá ti to spíše do 2500 otáček což jsou zpravidla kabely, nebo svíčky.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 20 črc 2011 08:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Cau, hlavne az budes menit svicky tak se stav do fordu at Ti daji origo, zetec je na svicky dost choulostivy.

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 22 črc 2011 20:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
co pomohlo mě (i když mi to cukalo v jiných režimech) bylo zkontrolování těsnosti přívodu vzduchu. Měl sem za MAFem prasklý sání, zalepil sem tmelem a nemám problém. Před tím sem vyměnil kabely, svíčky, filtry (palivovej, vzduchovej) a nakonec to byla taková kravina :-D

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 22 črc 2011 21:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 pro 2010 23:13
Příspěvky: 192
Bydliště: Česká Lípa
Ja mel problem v tom, ze jsem mel spatny kabely ke svickam... :wink:

_________________
Ford fiesta xr2i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 23 črc 2011 07:28 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Vyndej svíčky a sundej na nich odtrh na 1 mm a máš po problému, těch 1,3 co udávají, je pro nové auto, když vše funguje na 1+, čidla tlaky atd. Když je větší odtrh tak ve vyšších točkách OK ale v nízkých motor tarokuje. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 28 úno 2012 22:15 
Offline
Forďák

Registrován: 11 srp 2011 11:48
Příspěvky: 167
Bydliště: "TATRA home"
Trošku to oživím chlopi..Jedu jen lehoučce na plynu např. v obci a když přidám,tak motor 2x cukne a začne normálně tahat..V jiných otáčkách to nedělá..
Taky pokud jede motor na volnoběh a prošlápnu plyn,tak motor zakucká..pokud to samé udělám v otáčkách např. 1500 ,tak to nedělá..
A poslední věc..Občas se mi po zastavení propadnou volnoběžné otáčky na 400 ,ale hned se to vzpamatuje na běžných 800 ot..

Dělá to na benzín i LPG..Zatím jsem měnil jen svíčky NGK PTR5A-13,vzdálenost elektrod jsem dal 1.2mm

_________________
Mondeo Turnier Mk1 2.0 16V GHIA,LPG STAG 4+FLASH LUBE -PRODÁNO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 29 úno 2012 11:05 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
S plynem to mas tezky. To bys musel vedet jak presne vypada bohatost ve chvili cukani a to neni trivialka zjistit.
Idealne odzkouset ze to cukani dela i pri jezdeni jen na benzin (po resetu jednotky-> vymazani adaptaci -> odpojeni baterky).
Pak uz bude celkem jistota ze to bude neco na zapalovani. Zbyvaji ti kabely, civka.
Me tohle presne stejne delal jeden zapal. kabel. Obcas, vyjimecne to cuklo pri prechodu do tahu a jen v nizkych otackach.
Nad 2.5tis. jsem to nezaznamenal asi nikdy. Pri velkem zatizeni (obvzlast v prechodu do zatizeni kdyz se rychle meni bohatost smesi z hodne chude) a k tomu pri nizkych otackach (spatne promichani smesi)
je treba nejvetsi napeti pro preskok jiskry.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 18 dub 2012 19:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2010 12:44
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
Ahoj všem. Mám problém.
Za studena je motor naprosto OK, ale po ohřátí na provozní teplotu mezi 1500-2250 otáčkami můžu jen jen tak na půl plynu. Na plný plyn motor jednak cuká a jednak vůbec neakceleruje. Prostě sešlápnu plyn a jako by si motor říkal "mám opravdu přidat? Fakt to chceš, tak jo.. " a začne akcelerovat. Je to ale, jako jízda se zataženou ručkou. Vůbec se tomu motoru nechce. Kolem 2500 se chytne a pak už táhne normálně. Mám takový pocit, že párkrát taky střelil do výfuku. Moje soukromé podezření je vadné čidlo teploty vody. ŘJ neví, že je motor teplý a tak obohacuje směs ve snaze ohřát motor. Za studena OK, po ohřátí bohatá směs vadí, špatně hoří. Nespálené zbytky paliva pak zahoří ve výfuku - střílení. Může to být ono, nebo i něco jiného? Díky všem za radu.

P.S. nemá někdo v Brně diagnostiku?

_________________
Ford Escort Combi 1.6 16V 1997 GHIA (CD/DVD/GPS 7" LCD radio 2DIN Xtrons TD717G, Repro Sony Xplod, Parkovací kamera, Přední kapota na plynových vzpěrách, Všechna okna v elektrice, Podsvícený prostor nohou posádky)

Puch 200 (1937), ČZ 150C (1951), Zündapp Combimot KM48 (1954), Jawa 350/18 (1954), Jawa-ČZ 250/353.01 Půlbuben (1955), Jawa-ČZ 350/354.03 (1956), Jawa-ČZ 125/355.00 (1956), Manet S100/01 (1959), Manet S100/01/A (1959), Jawa 50/555 (1960), ČZ 175/450.01 Standard (1960), Čezeta 175/502.01 (1962), ČZ 175/477.01 Posilube (1969), Jawa 50/23A Mustang (1980), Yamaha XJ550 Seca (1981), Jawa 50/23 Mustang (1982), Velorex 560, PAV, návěsný vozík ČZ


http://jawarmaniak.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Cukání
PříspěvekNapsal: 19 dub 2012 07:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To čidlo teploty vody můžeš proměřit i normálním multimetrem, někde tu najdeš hodnoty, co by to asi mělo ukazovat.
Tak jo, budu na tebe hodnej, je to tady: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=ect
Změř odpor, ty hodnoty nemusí být stejný, stačí když ověříš, že s rostoucí teplotou bude odpor čidla klesat.

Jinak to ale vůbec nemusí být tímto čidlem, řídící jednotka po zahřátí motoru mění strategii řízení motoru, snaží se o uzavřenou smyčku a problém může být např. v oblíbené lambdě (můj případ kdysi), která může být po smrti. Lambdu řídící jednotka za studena nebere v potaz, proto se to za studena chová způsobně. Samozřejmě diagnostika napoví nejvíc, ale leccos si můžeš změřit i vyzkoušet sám.

Jinak jak jsem to kdysi řešil já, je tady: viewtopic.php?f=5&t=7233

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz