fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 26 črc 2011 11:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jak si dopadl ? Ja se k tomu Duratecu jeste nedostal. :-(

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 31 črc 2011 11:43, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 črc 2011 23:17 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Zatim bohužel beze zmeny.Byl jsem si nechat zmerit emise kde mi rekli ze je v haji katalyzator tak jsem dal novy ale ze smes je v poradku (adaptace byly v tu dobu kdy se merilo v cervenym na maximu) a zadni lambdasonda ted funguje uplne jinak nez predtim ale stale bezezmeny.Dal sem na kontrolu + cisteni vstriku(vse ok).Jedine co me nejak tak napada ze muze spatne fungovat je snimac klikovky (dava blby info a proto to furt bubla do sani,tim padem by to nemuselo dobre spalovat a smes by byla chuda) kompresy sem meril a ta je v poradku takze podpaleny ventily to asi nebudou.Jinak uz me opravdu nic nenapada.Skoro vse sem vymenil a skontrolova zacinam bejt pomalu zoufalej :-) kdyby te neco napadlo tak dej vedet.Dik


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 srp 2011 18:15 
Offline
Nováček

Registrován: 02 srp 2011 17:57
Příspěvky: 5
S nneerroo jsme na tom stejně, po resetu to během 20 -50 km hodí chybu 0171 + 0173 to lean - chudá směs a je vymalováno ( Mondeo 2007, 3.0 V6 LPG ).
Zkontrolováno a vyměněno všechno co jde ( kabely Motorcraft, svíčky Motorcraft, filtry, lambdy Motorcraft, pumpa, sání, podtlaky, MAF, tlak paliva ). Na diagnostice se objevuje taková prkotina a to, že je barometrický tlak 820 HPa, místo 1000 HPa. Zatím jsem nenašel někoho, kdo by dokázal zodpovědět, kde je u tohoto auta barometrické čidlo ( předpokládám, že v řj ) a jestli to jde nějak softwarově opravit, nebo se musí měnit celá řj.
Jelikož auto jede docela normálně - ( mimo mírně klepajícího se motoru na volnoběh), tak stále jezdím a jezdím a jezdím a průběžně se snažím eliminovat, co by to mohlo být ( prozatím bez jakékoliv změny k lepšímu ). Vzhledem k tomu, že jsou chudé obě řady válců stejně, je to něco, co ovlivňuje motor centrálně, mimo barometrického čidla, mám podezření na MAF, ale nevím, jak změřit, jestli funguje opravdu správně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2011 17:28 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Tomin jen takova otazka.Nemuze tohle zpusobovat nefunkcni EGR ventyl??Kdyby neotviral tak by tam sel pouze cisty vzduch kde bude vic kysliku nez kdyby do toho otviral EGR a poustel tam spaliny ktere uz kyslik nemaji a tim padem by tam nebylo tolik kysliku a lambda sonda by byla spokojena.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2011 20:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Podle mne na Duratecu by nefunkcni egr poznala ecu a vypsala by spravnou chybu tykajici se egru.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2011 21:20 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Taky ze napsala.takze jsem predpokladal jeho nefunkcnost a ponekud barbarskym zpusobem sem to otestoval.dal jsem hadici do vyfuku a pustil neco do sani.mapy okamzite z cervenych poly vylitli do zelena.skusim vymenit za jiny a uvidim.novy stoji 5000 :-( zrejme jednotka ma nastaveny nulove hodnoty adaptaci s ohledem na egr a kdyz mejde tak tamvjde moc cerstveho vzuchu a timpadem je smes chuda.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 srp 2011 23:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 17:27
Příspěvky: 13
Bydliště: Břeclav
Aha :!: je fakt, že já jsem EGR zaslepil plným plechem místo podložky... Tím pádem mí to taky píše chybu EGR, hmm, tak to dám asi jak to bylo a uvidím.

_________________
Mondeo MKIII, 2001, Duratec HE 2.0
Escort rv 97, 1.4, 5ti dvéř, ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 12:32 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Tak ho skus opet zprovoznit a pak dej vedet jak jsi dopadl.Ten ventyl stoji cca 5000 coz je celkem raketa a za stejnou cenu mi to muzou nachipovat a budu mit vetsi vykon a budu vedet ze mi to do motoru nepousti spinu z vejfuku.Takze nevim.Skusim ho taky vymenit abych si byl jistej ze to je tim na 100% ale davat 5000 kvuli ekologickemu bazmechtu :-) se mi nechce


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 21:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tady je hezky popsany i s obrazkem zmeny tlaku rozdil mezi konvencnim a returnless systemem:
http://autospeed.com/cms/A_2636/article.html
http://autospeed.com/cms/gallery/articl ... a=2636&i=3

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 srp 2011 21:45 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 17:27
Příspěvky: 13
Bydliště: Břeclav
Tak možná, že to tím EGR fakt bude.
Vložil jsem mezi blok a EGR opět originální díravou podložku a toto nastalo (nahoře před, dole po výměně a ujetí cca 3 km )

Obrázek

Poté jsem adaptace zresetoval a po "učící jízdě" (cca 5km) to vypadá takto

Obrázek

Uvidím ještě až toho ujedu víc, ale myslím, že to EGR asi fakt vliv má. Jen mě udivuje, že jsem si toho nevšiml už když jsem to zaslepoval... Protože jsem se pak na adaptace určitě díval.

A při tom tuningu jsou schopní to EGR nějakým rozumným způsobem vypnout? Bo mě se taky nelíbí tan bordel v sání.
Ale na druhou stranu někde v anglické diskuzi jsem četl, že EGR má snad taky vliv proti klepání či co, tak nevím...


RETURN / RETURNLESS:
Tak v tom článku píšou, že u returnless není senzor tlaku v sání... Jenže ten duratec právě má přivedenou hadičku ze sání na ten hříbek mezi 2. a 3. válec. Tj. to by odpovídalo spíš Return-systému. Ale kde je teda ta zpětná hadice?

D.

_________________
Mondeo MKIII, 2001, Duratec HE 2.0
Escort rv 97, 1.4, 5ti dvéř, ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2011 11:20 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Dej adaptace az ujedes kolem 100km.kdyz mi cistili vstriky mel jsem vyndanou listu a z ni vstriky a to jak ma fungovat regulace mi je zahadou.lista je jednodilna trubka kde opravdu neni zadna vracecka ani zadne el.cidlo na tlak a ten hribek co je uprostred je tam uplne k nicemu protoze nema sebemensi moznost tlak regulovat.premysleli jste nad tim s kamaradem a neprisli na to jak to soudruzi ve fordu vymysleli.v pulce listy je dira a tam je dany ten regulator(dle me funguje jen jak zaslepka podle toho co jsem vydel) fakt sem to nechapal.neni to ani jeden z vise uvedenych systemu


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2011 14:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Znamenalo by to tedy ze se tlak v liste nemeni a meni se rozdil tlaku na vstrikach.
Duratec ma MAP, takze muzou uplne v pohode dopocitat rozdil tlaku a kompenzovat to zmenou sirky pulsu v SW.

Jestli ta hadicka vedouci k sani muze nejak ovlivnovat tlak v liste muzes jednoduse overit - pri volnobehu koukej na LAMBSE (bude se pohybovat kolem 1.00) a pak tu hadicku odpoj od toho hribku a hned ji zaslep (strani k sani), aby do sani nesel falesnej vzduch. Pokud se tlak v liste zmeni, Lambse se zacne nekam naklanet.
Mozna ten hribek je jen vyrovnavac tlakovych pulsu (ktery je zminen u toho returnless systemu v obr.) + jen docasna zmena tlaku paliva pri prechodu (otevreni klapky). Mohla by to delat i jen membrana + pruzina v tom hribku.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2011 19:42 
Offline
Nováček

Registrován: 02 srp 2011 17:57
Příspěvky: 5
Dneska jsem to zjišťoval. Pumpa tlačí přes palivový filtr palivo směrem k rampě. Za palivovým filtrem je odbočka - vracečka do nádrže s tlakovým regulátorem. Ten hříbek na konci rampy je jen vyrovnávač pulzů.
Tlak paliva se mění počtem otáček palivové pumpy, která je řízena z řj.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2011 21:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jestli je v nadrzi mechanicky regulator tlaku, tak se preci nemuze menit tlak paliva. Mohl by se jen snizovat pod regulovany. Regulator by tam teda byl jen pro maximalni tlak. Ale to by ecu bez snimace tlaku preci nemohla uridit.
Pro jaky motor si to zjistoval ? A odkud ty info mas ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2011 21:53 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Všechny duratecy mají neřízený čerpadlo.Prostě ŘJ sepne relé a to čerpadlo.Je tam sice zpětná vazba po nárazové pojistce, ale to je jen pro informaci o stavu pojistky.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 srp 2011 22:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
A nevite jak je na tom 3.0L V6 ? Ma MAP v sani ? Myslim ze jsem na ni videl MAF, ale nemusi se to vylucovat. Mozna ma oboje. Nemam na ni schemata (mam jen stary TIS) ....

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2011 09:07 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Co mám zkušenosti s čerpadlem, tak samo zapíná a vypíná přes relé. To znamená , že natlakuje lištu a tlakový spinač na čerpadle přes relé ho vypne, regulaci tlaku dělá ten malý hříbeček, který při vypnutém čerpadle udržuje tlak na liště přes membránu pružinou, než opět sepne čepadlo, které natlakuje přívod a tu pružinu stlačí. A tento koloběh se opakuje. V případě, že je hříbeček vadný/ prasklá membrána/, může v okamžiku akcelerace, kdy je ještě čerpadlo vypnuté, nastat k cukání motoru pro nedostatek paliva. Tak by to dle logického zapojení mělo fungovat, :? nějak podobně fungují hydraulické vyrovnávací nádržky/ u CNC strojů/, které místo pružiny mají natlakovaný dusík. :)

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2011 11:46 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Koukal jsem do TIS a 2,5 je stejná jako 3.Má to MAF a navíc v sobě teplotní senzor.Potom ještě teplotní senzor venkovního vzduchu.Ten je vlevo vedle chladičů na příčce nárazníku.

Jestliže má čerpadlo tlakový spínač, tak ho spíná přímo a ne přes relé.Relé ovládá ŘJ.Nikdy jsem neměl to čerpadlo rozebrané, ale vedoou k němu jen 2 kabely.Jediný co nevím je nějaký IMRC (intake manifold runner control module).Je to u 2,5 a 3 přišroubovaný na sání.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2011 11:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
S tím relém máš pravdu /sepne klíček v zapalování, jinak by to tlakovalo i při stojícím autě/, ale do čerpadla, co si pamatuji, tak vedou 4 drátky, ještě plovák. Ale jinak ten hříbek vyrovnává tlak na liště v mezičasu vypnutí a zapnutí čerpadla.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2011 11:59 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Kdyby vedlo palivo nejdriv do regulatoru a pak do listy z regulatoru tak tomu rozumim.Ale tady palivo vede do listy kde je 5 dir.4x na vstriky a mezi 2 a 3 vstrikem je dalsi dira kde je pridelanej hribek z ktereho do te listy nic nekouka tak ucinost regulace jestli nejaka vubec je bude minimalni.Schodou okolosti mi cerpadlo vcera odeslo tak sem musel byt odtahnut :cry: je mozny ze pri akceleraci z toho hribku do listy neco vyjede a udela to nejakou razovou zmenu tlaku ale jinak to asi fungovat nebude.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz