fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 214 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 08:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Ondrej píše:
Tak jsem o vikendu nastrikal spodek a vystrikal dutiny. Na spodek jsem pouzil Resitin Car (celkem dlouho smrdi) a na dutiny to sem si samozrejme nezapamatoval a plechovku uz jsem vyhodil. Resistin jsem strikal elektrickou strikaci pistoli rozredenej tak 20% technickym benzinem. Nemel jsem moznost zadny zdvihai vozidla tak to slo celkem blbe, dokonce jsem i sundaval podbehy, abych se dostal kam to jenom slo. Dutiny jdou dobre neni potreba nikde nic vrtat, hadicka se tam da do dveri strcit ruznejma dirkama zestrany a zespoda, u prahu jsem odstranil vnitrni plastovy kryt prahu a tam jsou diry od sroubu do prahy.
Tady je par fotek http://guverner.ruk.cuni.cz/cida/ford/nastrik/


Jak si provadel pripravu (odstraneni rzi), nahrubo ocistit kartacem, pak odrezovac, zakladovku a pak nastrik, nebo jsi na to sr..

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 10:37 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
To Acemajky: moc sem se s tim nesral, vzal jsem to jenom od bahna rejzakem a pak oplachnul vodou. Dalo by se to udelat lip, ale nebyl prostor. Po ty dobe co to tam je tak je to zatim v pohode. Ten rezistin

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 12:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Myško, já bych ti hned poradil, kde jsem si to nechal dělat (asi taky za cca 2000,-), ale v Praze... To je dost z ruky, ne?

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 13:03 
johan píše:
Myško, já bych ti hned poradil, kde jsem si to nechal dělat (asi taky za cca 2000,-), ale v Praze... To je dost z ruky, ne?

Celkem ano, ale potřebuji to nutně. nebo mi shnije pod nohama. Tady vůbec nemůžu nikoho solidního sehnat. U nás to dělá jeden maník, ale je to č..ě. Stále váhám.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 14:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
No tak jestli chceš kontakt v Praze, tak se ozvi (nejlíp zprávu přes fórum, čtu to tady celkem pravidelně).

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 zář 2004 14:36 
Jaký přípravek je podle vás nejlepsí na spodek auta :
1. Tlumex plast
2. Rezistin Car
3. Body 932


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 06:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Tlumex Plast je celkem dobrý, ale stává se že se pak odlupují celé koláče a taky že auto rezaví pod nátěrem, kde se vytvoří dutina. Nemá asi dost dobrou přilnavost a je nedostatečně pružný.
Resistin Car je zase úplna vodička a nevydrží na autě dlouho, na podlaze ještě jakž takž, ale třeba v podbězích kol ani jednu zimu. Prostě proudíci voda ho umyje.
Body 932 je přípravek který používám asi posledních 8 let a jeví se mi jako nejlepší alternativa se jmenovaných přípravku. Má výbornou přilnavost a i v podbězích kol vydrží.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 07:11 
Tlumex Plast reaguje s originálním plastovým povlakem na spodku - po kontaktu s Tlumexem zůstává stále lepivý. Pokud ho použijete, pak pouze na kovové části a nepřetahujte jej na povlak. Na kovových částech (předpokládám očištěných) bez problémů.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 08:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Dam sem taky dotaz, mam spodek v celkem slusnym stavu, jenom na spojich (svarech) je rez, takze ot ocistim, natru odrezovacem a pak zakladovkou a pak navrch striknu cely podvozek, kamos rikal, ze kdyz tam uz mam original nater a neni to rezavy, ze by to chtelo pouzit misto Body ten Tlumex, co vy na to?

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 09:51 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ace můj podvozek vypadal stejně. Koroze jen ve spojích mezi nosníky na podlaze a podlahou. Provedl jsem hrubé očištění koroze pak odrezovač a nakonec jsem celý podvozek nastříkal Bodu 932(základovku jsem nedával, pod Body není potřeba). Poté jsem ještě všechny nosníky zevnitř vystříkal Resistinem LM na dutiny, tak aby se dostal mezi plech podlahy a nosníku.
Tlumex bych nedával už kvůli té reakci s původním nátěrem, Body se chová neutrálně.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 10:16 
johan píše:
Ehm, Petře, tohle je fórum O AUTECH!!! Myška myslela asi dutiny na tom Escu :shock: :shock: :shock:

Děkuji.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 10:47 
Petr74 píše:
Jaký přípravek je podle vás nejlepsí na spodek auta :
1. Tlumex plast
2. Rezistin Car
3. Body 932


Názory na dodatečnou ochranu dutin a spodku automobilů jsou rozdílné. Zejména výrobci automobilů tvrdí, že dutiny nových vozidel jsou dnes již kvalitně ošetřeny a jakákoliv dodatečná ochrana je jen plýtváním peněz. Skutečností zůstává, že pokud karoserie není chráněna zinkem nebo jinou podobně účinnou technologií zaručující dlouhodobou ochranu, začne většina automobilů v našich klimatických podmínkách v průměru do pěti let rezivět. Ani zinkované karoserie ale nejsou zázračné. Rezivět začnou v průměru o dva tři roky později a tím oddálí viditelnou korozi a tedy prorezivění některých míst přibližně na deset let. Automobilky chrání jen exponovaná místa. V současné době většina výrobců automobilů zabezpečuje ochranu dutin. Ani nejkvalitnější přípravky však nejsou dlouhodobě spolehlivé. Ochranný povlak začíná po dvou až třech letech ztrácet celistvost a dochází k pronikání vlhkosti. Ani výrobci se nepodaří prvním ošetřením ochránit všechny plochy a spoje. Navíc se ošetřují pouze nejvíce exponovaná místa.
Odborníci často zastávají názor, že dodatečnou ochranu dutin a spodku automobilu je vhodné uskutečnit nejdříve u dva až tři roky starého vozidla. Nový automobil má totiž povrch dutin karoserie příliš hladký, čímž se snižuje přilnavost ochranného povlaku. Další nástřiky by se měly opakovat přibližně každé tři roky. Podobně tomu je i u ochrany spodku automobilu.
Pokud je vozidlo zánovní nebo alespoň není příliš staré, není nutné věnovat zvláštní pozornost přípravě na nástřik. U starších automobilů však tato příprava bezprostředně ovlivňuje účinnost ochranných přípravků, zejména pak těch, které se používají pro ochranu spodku.
Velmi důležité jsou podběhy, je důležité důkladně vymýt a zbavit nánosů bahna a jiných nečistot především ve spojích a lemech. U starších vozidel je také namístě prohlédnout spodek a případná rezavá místa ošetřit odrezovačem a základní barvou. Odchlíplý plastisol se musí odstranit, protože by přilnavost dalších nátěrů byla narušena. Navíc se v takových kapsách drží vlhkost. V případě, že je podlaha vozidla prorezivělá, musí se opravit a natřít základní barvou.
Zajímavý je znalecký posudek z Vysoké školy chemicko-technologické, který vypracovala katedra nátěrových hmot. Zde srovnávali přípravky do dutin, a to náš Autocor ML a německý Terotex HV 400 a Karosu. Pro zjištění ochranné funkce byly vzorky ještě před zkouškami opatřeny hlubokou rýhou, kde se v solné komoře sledovalo plošné podkorodování ochranného filmu. Velmi dobře dopadl český Autokor ML, který vyrábí firma Detecha v Novém Městě nad Metují a Terotex HV 400. Přípravek Karosa dopadl hůře a vykazoval značnou korozi ve vrypu a jeho okolí. Podobné zkoušky prováděl i Státní výzkumný ústav ochrany materiálů. Nejlépe dopadl německý přípravek Terotex firmy Teroson. S větším odstupem následoval český Resistin (v prodeji pod značkou Ristin) a poté německý Flud-Wax.
Zajímavé bylo také srovnání přípravků na ochranu spodku automobilu. Po 60 dnech zkoušek v kondenzační komoře státního výzkumného ústavu pro ochranu materiálu dopadly nejlépe německé přípravky Terotex Wax a Record. Za nimi následovaly Dinol Sealant (Švédsko), Autex S 2089 (Rakousko), Eprosin Car (ČR), Terotex Rostprimer (Německo) a bohužel tabulku uzavírá český Tlumex Plast, který obsahuje velmi slabé inhibitory koroze. Ve Vysoké škole chemicko technologické v Brně dopadl nejlépe německý Terotex Wax, následoval přípravek Togotec a český Resistin car.
Je škoda, že u nás nejrozšířenější zahraniční přípravky jako jsou například Rust Stop (Kanada), Tectyl Valvoline (Holandsko) či Wax Oil (Švýcarsko) v těchto výzkumných ústavech srovnávány nebyly.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 14:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Jojo, tento clanek jsme cetl tusim ve svete motoru :)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 08:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Tak jsem si poridil kompresor s 24l tlakovou nadobou a asi si spodek a dutiny taky striknu sam, jeste si musim koupit pistoli na ty kartuse s tou plastikou. Otazka:

Vsichni posi, ze je dobry na podvozek pouzit Body a nejaky cislo, ale u nas maji tyhle sajrajty (plastiky) od Motipu a jeste jedny znacky (Presto nebo jak se to menuje), je ot jedno, od jaky znacky to koupim? Nebo ten Body je nejlepsi?

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 11:14 
To Acemajky: já používám Body (číslo si přesně nepamatuju, ale asi 930). Vyrábí se v 1. nebo 2. litrových plechovkách, cenově výhodnější je ta větší, ale zase je to sní fyzicky náročnější. Na auto(a) průměrně spotřebuju 4 dvoulitrové plechovky - celý spodek + podběhy. Na spodky vyrábí Body 3 druhy barev (běžně dostupných), tj, na spodky 930, + ještě přelakovatelný a nepřelakovatelný na prahy
Pistole na kartuše (plechovky) i s adapterem na dutiny stojí cca do 600 Kč (Schneider).
Na plechovce je doporučený tlak pro stříkání 4-6 atm, já používám cca 3-4 atm, záleží na ředění barvy (plastu). Předpokládám, že máš bezolejový kompresor do max 10 Atm (vzhledem k velikosti tlak. nádoby), hodně se zahřívají a výstupní vzduch obsahuje velké procento vlhkosti, je proto při stříkání laků doporučeno použít odlučovač vody (mám 2 + ještě jeden před pistolí) . Když jsem měl podobný kompresor jako Ty, tak jsem k němu ještě připojoval 40 ltr. nádobu, z důvodu stability tlaku (stříkání laku, spodků), což se ale po 2 letech negativně projevilo na jeho životnosti, spálil se motor, ale běhal skoro obden. Při nastavení výstupního tlaku do 3,5 Atm. by si to sním měl zvládnout v pohodě. V současnosti používám dvoupísťák s 40l (event. 80ltr) nádrží a "malej" opravenej kompresaor mám pro modelářskou pistoli, nebo drobné opravy laku.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 12:37 
Body 900 - vosk do dutin
Body 930 - na podvozek, nepřetíratelný
Body 932 - na podvozek s prídavkem vosku, nepřetíratelný
Body 950 - na prahy, přetíratelný

informace jsou i na www.bodycar.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 14:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Dik moc, jeste info pro Milana

Mam kompresor z OBI, vybiral jsem mezi olejovym a bezolejovym a koupil olejovej, 2HP, 1500kW, 24l nadoba, 8atm max s moznosti regulace vystupniho tlaku, ted zvazuju koupi tehle pistole:
http://www.vseprodilnu.cz/DetailPage.asp?DPG=25150&catid=3247&rootid=2453&snamecat2=St%F8%EDkac%ED+pistole&PN=&SORT=
s tim ze na dutiny na vystup pistole napojim nejakou hadicku, nebo mam rovnou koupit tuhle:
http://www.vseprodilnu.cz/DetailPage.asp?DPG=25149&catid=3247&rootid=2453&snamecat2=St%F8%EDkac%ED+pistole&PN=&SORT=

Dik

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 16:03 
To ACEmajky:
Víc by se mě líbila ta první pistole - na spodky, ale z obrázku není poznat zda je možnost použítí s rychlospojkou (je praktičtější), nebo jestli se hadice připojuje přes "nějaký" závit . Hadice na dutiny je možno dodatečně přikoupit , cena se pohybuje od 100 - 300 Kč (záleží na rozprašovači). Na dutiny se dají ještě dokoupit speciální prodlužovací nástavce, ale ceny potom lezou do tisíců.
Já jsem před lety koupil pistoli od Schneidera
http://www.schneider-druckluft.cz/hlavn ... og/122.pdf (první obrázek shora) asi za 550 Kč (s rozdílem, že moje má kovovou páčku).
Pobočky této firmy jsou i na Liberecku http://www.schneider-druckluft.cz/ , záložka kontakty > prodejci.
Možná, že by i s hadící na dutiny vyšla levněji než ta z vseprodilnu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2004 16:46 
Ještě mám jeden poznatek (z vlastní zkušenosti) ohledně nátěrů jak spodku, tak vrchních laků.
Objevující se rez: drátěným kartáčem (ve flexe, vrtačce) odstranit vrstvu rezu, zbytky barvy až na holý plech, natřít odrezovačem. Až plech zmodrá, tak znova místo obrousit, aby po odrezovači (i bezoplachovém) nebyla žádná známka (event. opakovat ještě jednou). Důvod: vrstva odrezovače je nerovnoměrná, to má za následek různé pnutí, přilnutí základové vrstvy, vznikání puchýřků a následuje opětovná koroze. Na toto téma proběhlo několik testů - publikováno v nějaké knize, k pravdivosti testu se připojuji.
Dalším nepsaným pravidlem je, že by se jednotlivé vrstvy (mezivrstvy, základ, plnič atd.) neměly oplachovat obyčejnou vodou (např. ze studny), "obyčejná" voda obsahuje mnoho minerálů, vč. soli, které zůstanou na povrchu a následně se na ně aplikuje další vrstva. Po několika dnech (týdnech) se sůl na laku začne projevovat v podobě malých půchýřků o velikosti špendlíkové hlavičky. Stejného "efektu" se dá dosáhnout, když na mezivrstvy saháme holou rukou (slaný pot). Sůl je možné odstranit jen lihovými prostředky, benzín a ředidla sůl nerozpouští (alespoň ne tak, jak by bylo potřeba).


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2004 14:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
To: Milan

Diky moc za info, ta pistole z vseprodilnu ma rychlospojku (aspon mam ten pocit),a le urcite kouknu v Liberci do yt firmy, co jsi mi poslal - radeji to koupim rovnou v krame (specialce, nez prez inet). Fakt dik moc

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 214 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz