fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30 říj 2011 20:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Dneska jsem se pustil do opravy nefunkčního solenoidu čerpadla Lucas DPCN, čili tento návod je použitelnej na motorech s EEC-V 1,8TD RFN,RFS,RVA a 1,8D RTF tuším, prostě fiesta s EEC-V....problém byl v nefunkčním solenoidu, který ani necvaknul při startu a chod byl taky jasně bez jeho funkce (šedivej kouř z výfuku, občasná detonace v některým válci atd. ) odpojením konektoru čerpadla a připojením žárovkový zkoušečky bylo zjištěno, že elektroinstalace je v pořádku, a chyba je přímo v solenoidu...rozbalil jsem "husí krk" svazku čerpadla, na vhodném místě přestřihnul dvoulinku vedoucí k solenoidu a ten pomocí očkovýho klíče 27 povolil a vyjmul z čerpadla...následným připojením vytaženýho solenoidu přímo na baterku přes pomocný vodiče jsem zjistil, že elektricky je v pohodě (změnou polarity tu a tam občas cvaknul), ale že je mechanicky přiblokovanej (což bylo znát tím, že sítko na jeho špičce a celá ta část s jehlou byla zanešená kalem)...přišlo na proplach v nádobce s čistou naftou (kde se uvolnilo dost toho kalu a občasnýho procvaknutí přes baterku), což sice pomohlo ale nevedlo k uspokojivýmu výsledku...tak jsem soleiod vzal a zaklepal s ním o karton položenej na zemi asi z 10cm výšky tou hlavou na klíč dolů, až najednou bylo slyšet jak po nárazu uvnitř sám cvaknul...po připojení na baterii začal krásně a poslušně cvakat, následně byl zkušebně připojen na původní ustřižený vedení a po zapnutí klíčku se ozvalo známé inicializační zacvakání, odpojil jsem ho aby šel i se sítkem znovu zašroubovat do čerpadla a pak znovu zapojil (sletováno pájkou + smršťovací bužírka).... zapnul klíček, zapumpoval naftu do plnejch, vypnul a zapnul klíček (kvůli zažhavení) a lehce s plynem zastartoval...za cca 3sec to chytlo a klidně běželo....volnoběh bez šedivýho kouře, detonace zmizeli a auto šlo krásně za plynem, nechal jsem to takhle vrčet cca 10 minut a běželo to v klidu beze změny...čili pokud se někdo z vás ocitne v podobný situaci, není nutný ho hned nutně měnit, pokud se vám povede vyčistit a rozhejbat...je to v poklidu práce na cca 2hodiny a ušetříte 3500-5000 peněz za novej dost obtížně sehnatelnej....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 říj 2011 21:41 
Offline
Nováček

Registrován: 15 říj 2010 20:24
Příspěvky: 37
Jsi měl štěstí ,ale co když je úplně v háji?Jinak sehnat se dá lehce ale dávejte bacha na průměr otvoru co je na začátku solenoidu ne ten z boku.Dodávaj totiž solenoid i podle stejného výrobního čísla s jiným průměrem vstupního otvoru.Vše je v pořádku ,jen to že motor tak netáhne.Proto na to dejte pozor..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 lis 2011 13:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
ja bych dodal, ze neni potreba draty prestrihavat, ale lze jednoduse rozebrat konektor do ktereho draty vedou. po rozpojeni konektoru se cervena krytka uvnitr vytahne hackem a prislusne piny se opatrne uvolni sroubovackem. je to, verim, rychlejsi nez pajeni. jinak, palec nahoru.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 led 2012 05:46 
Offline
Nováček

Registrován: 11 říj 2011 10:48
Příspěvky: 38
no já ho kompletně celej rozebral vyměnil OOOOOkroužky prpral benzínem a prostřík wdečkem pak to zas cele zpertloval a cvrdliká jak divej tudíš pokud je cívka ok tak se stím dá pokaždé něco dělat :-) máchání v naftě mi totiž nepomohlo tak sem ho rozebral a byl chycenej rzí jelikož auto nemá najeto ani 100 000 tudíš víc stálo než jezdilo :-)

_________________
ford escort 1.6 16V ZETEC 66Kw 1995 MK VII klima modrá metla ford escort MK VII 1.8 TD 70 šemíků :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 úno 2012 10:18 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2007 14:51
Příspěvky: 11
Bydliště: Ohrazenice, Třebíč
Čau, měl bych na vás dotaz, z našeho starýho Escorta r.v. 97, TD 51kW, žačala dost týct nafta, po zkoumání jsem zjistil, že prolíná právě z toho solenoidu, prolíná otvorem kterým do něj vedou dráty. Auto startuje dá se říct normálně, normální volnoběh i jízda, jen je každý den pod autem skvrna. Dá se ten solenoid nějak přetěsnit? Vyměnit třeba O kroužky, nebo bude v háji? Jezdí se s ním jen do práce, tak se mi do toho nechce moc sypat :) , kdyžtak mám i fotku toho solenoidu. Stalo se to už někomu, že z něj prolínala nafta? Díík

_________________
Ford Focus r.v. 2000, motor 1,8 TDCi 85kW r.v. 2004, Silver, alu 17" Wolf, -40/-35 FK, RS nárazník, ST vyhřívaný sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, xenony, el. šíbr, tempomat, alarm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 kvě 2012 10:38 
Offline
Nováček

Registrován: 17 kvě 2012 01:45
Příspěvky: 5
fplisek čau jak si pořešil ten tečící solenoid ja mam ten samej problém mě nekape ale přimo teče kolem dratku novrj sem našel za 3800k pomale dražší než muj escort dik za info


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 zář 2012 08:52 
Offline
Forďák

Registrován: 02 bře 2009 12:42
Příspěvky: 75
Bydliště: Blansko
http://www.ebay.co.uk/itm/ADVANCE-SOLEN ... 2272wt_906

trochu levnejsi

_________________
ESCORT 97, TD 1.8, 66 kW, Lucas čerpadlo f18.itci.40 8448b100a


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2012 17:30 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2007 14:51
Příspěvky: 11
Bydliště: Ohrazenice, Třebíč
Ze solenoidu přestala z ničeho nic prosakovat nafta, ale auto přestalo chcípat při vypnutí klíčku (čerpadlo nezavírá naftu?), musí se chcípat přez rychlost :( , může za to taky ten solenoid? Zkoušel jsem ho vyměnit z nějakýho Mondea co jsem našel na vrakáči, rozměrově stejnej, ale po výměně se to chová pořád stejně :( , což může být vadným druhým solenoidem, ale potřeboval bych potvrdit, zda je to opravdu tím. Díky

_________________
Ford Focus r.v. 2000, motor 1,8 TDCi 85kW r.v. 2004, Silver, alu 17" Wolf, -40/-35 FK, RS nárazník, ST vyhřívaný sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, xenony, el. šíbr, tempomat, alarm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2012 20:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Pokud ti cvaka STOP-ventil co je nad trubkama pod deklem, tak je v haji gum.cepicka, co to uzavira naftu do cerpadla. Doporucuju hned vymenit, protoze je uz sterela guma a moznost nasati tech drobku do cerpadla, me se to tam dostalo a problem byl na svete.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 zář 2012 10:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2007 14:51
Příspěvky: 11
Bydliště: Ohrazenice, Třebíč
Diky za radu, mohu jeste poprosit, kde bych tu gumicku na cerpadle nasel? Focuse mam zmaknutyho do sroubku, ale do toho escorta moc nevidim :). Kdyby byl obrazek nebo foto, bylo by uplne super. A jeste kde by se dala nova gumicka sehnat. Diky

_________________
Ford Focus r.v. 2000, motor 1,8 TDCi 85kW r.v. 2004, Silver, alu 17" Wolf, -40/-35 FK, RS nárazník, ST vyhřívaný sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, xenony, el. šíbr, tempomat, alarm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 zář 2012 18:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Bohuzel to uz nevyfotim, :-D ale pouziji fotku uz nevim koho, ale omlouvam se mu. :wink:
http://imageshack.us/a/img838/6973/pict0025r.jpg
V krouzku je Stopventil. Ja kupoval novej, ale jednopolovej. Cepicka by sla pouzit i z neceho jineho, ale ja ho tehdy nesehnal tak jsem koupil celej novej. Napred bych ale zjistil jestli funguje, nejlip ho vysroubovat a kouknout na cepicku, pokud je teda dole ten kryci dekl.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 zář 2012 20:07 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2007 14:51
Příspěvky: 11
Bydliště: Ohrazenice, Třebíč
Dík moc, mrknu na to :)

_________________
Ford Focus r.v. 2000, motor 1,8 TDCi 85kW r.v. 2004, Silver, alu 17" Wolf, -40/-35 FK, RS nárazník, ST vyhřívaný sedačky, 4x el. okna, digi klima, BC, xenony, el. šíbr, tempomat, alarm


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 čer 2014 19:17 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 20 led 2009 17:22
Příspěvky: 561
Bydliště: České Budějovice
zdravim, tak dneska sem mel venku solenoid jelikož auto mělo občasné detonace někdy na volnoběh hulilo do modrošeda, vyjmul jsem solenoid a připojil na baterku a cvaknul při každým přiložení kabelu cvaknul a pak přestal, a cvakal ale fakt mikro málo, otočil sem polaritu a zase to šlo hezky...propláchnul sem ho v benzinu, aditivu, promazal jeste olejem vyfoukal vzduchem a solenoid se mi zda že pracuje vcelku dobře ale nevyřešilo to jeste jeden problém a to je druhé tahlo studeného startu nebo jak se to jmenuje mi někdy při puštení plynu hodí otačky do 750 ale minimalně jde to nějak pořešit nebo je to stale tím solenoidem, auto má najeto 110 t a stálo asi 2 roky :(

_________________
FORD MONDEO 1998 COMBI TD GHIA MATT BLACK WAGOON :D
Předchozí: Mondeo 1993 sedan TD Matt Black viewtopic.php?f=48&t=22829


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz