Měl (mám) oboje a můžu srovnávat. Mondeo mk3 2.0 2000/11 a Focus mk2 (před fl) 1.6 2005.
Mondeo mk3 - velký, pohodlný auto, s dvoulitrem i rychlý, ale není to myška do zatáček, spíš dálniční stíhač. Chování na silnici - při podvozku ve slušném stavu velmi předvídatelné a čitelné, při sedmnáctkách kolách zahejbá jak motokára. Jako jedenapůltinová motokára. Problém je, že je v leckterých partiích poddimenzované a prostě se sere. Praskají péra, evergreen jsou mikrospínače v zámcích, zadní náboje, atd. Opravy - drahé. Zadní náboj 5000 jeden kus, motorek k zadnímu stěrači 4000, náhrada se nevyrábí, alternátor v náhradě za pět, klimakompresor v náhradě za patnáct... atd. Buď si na focus fóru vychytat, až někdo bude prodávat mazla (Bobanovo fáro byla lahůdka), nebo si dávat sakra majzla, co kupuju. Motor...dvoulitr na to auto krásně stačí i na agresivnější jízdu. Klapky byly problém do fl v roce 2003, pak vyřešeno, nicméně jejich vykucháním je problém trvale odstraněn a na funkci to nemá vliv. Co se musí hlídat, tak olejový filtr, není tam "plechovka", ale dává se papírová vložka na plastový koš a jak se to zhroutí (můj případ), tak se zacpe olejový kanál, motor se přidře na klice a pápá. Nový polomotor cca třicet a na vrakáčích není (benzínových mk3 je tak 10% celkového množství a buď je ten motor taky šrot, nebo je hned pryč)..dá se sehnat ale rozumně z Anglie.
Focus mk2 - menší auto se vším co se od toho odvíjí. Není ale o moc lehčí, takže i když ta 74kW 1.6 nevypadá špatně, má s tím autem co dělat. Je to ale po bazarech nejrozšířenější benzínová motorizace, takže je to na zvážení. Pocitově to ale pojede asi jako 1.6 66kW Escort, takže tak. Lepší by byla 1.6 VCT s 85kW, která se ale musí točit a pak naroste spotřeba...v nízkejch se to chová stejně jako obyč 1.6 nebo raději 1.8 85kW se všemi výhodami většího objemu. O dvoulitru nemluvě. Má lepší podvozek (než Escort), vzadu víceprvková náprava. Náhradní díly i řádově levnější než u Mondea. Chování na silnici..na patnáctkách 195/65/15 nejisté, na 205/55/16 je to výrazně lepší, ale proti Mondeu mi připadá nedotáčivější. Jo, jinak jsem měl oboje kombi, takže váha rozložená poněkud příznivěji. Jinak Focus II je už krajně nepřízniový pro kutilství, všechno jede po CAN sběrnici a bez přeprogramování GEM modulu se nedají ani vyměnit budíky.. Jo a ještě jedna věc, tohle auto už má "vymoženost" drive-by-wire čili elektrickej plyn, žádný lanko. Není to taková tragédie jako u Oktáfky, kdy to má třeba i sekundovou prodlevu. U tohoto auta je odezva okamžitá..ale není to ono. Běžný řidič to asi nepozná, ale dá se cítit, že ten elektrickej mezikus se snaží myslet za řidiče a to mi vadí. Navíc ať je motorek na klapce jaký chce, tak sice reakce okamžitá, ale nikdy neotevře klapku tak rychle, jako já nohou přes lanko.
Tolik zatím, co mě tak z fleku napadlo, kdyžtak se ptej.
_________________ Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti) FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow. Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo.. Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu.. Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...
|