To je zajímavej příběh, popisující zoufalej stav automechaniků v zemi CZurakistánské...já bych se po tomhle zážitku takovýmu servisu zdaleka vyhnul a totéž bych doporučil všem svým bližním...z toho co jsem si přečetl, tak to je kaskáda demoličních průserů....zaprvé, motor s podezřením na přeskočení rozvodů se nestartuje a tedy sluchem za chodu nezkouší (tím lze jen cenu opravy znásobit)....zadruhé, hlava se nebrousí ale opravujou se případný poškozený ventily, broušení je vysloveně zakázáno z důvodu snížení ventilů k pístu a u tohoto motoru maj písty přesah přes blok, tedy jejím zbroušením došlo k zmenšení spalovacího prostoru, což mohlo vést k onomu mlácení po opravě...čili se to mělo dělat úplně jinak, když motor protočit, tak leda rukou, nejprve sundat víko ventilů a rozvodů aby bylo zřejmé jestli se vačka pohnula oproti poloze čerpadla kupříkladu a změřit ventilový vůle, pokud nejni již viditelně některý zdvihátko pod vačkou nápadně propadlý, tím lze odhadnout, pokud se to potkalo, tak kolik ventilů a jak moc to případně odneslo....pak se teprve dělá rozborka motoru a sundá hlava, potom se přeměří písty na přesah přes blok, čímž se zjistí pokud je některej píst níž, že to zřejmě odnesla i ojnice nebo uložení pístu (to se stává jen při opravdu těžkých potkávačkách a je to poměrně vzácný, spodek to většinou přežije narozdíl od vačky)...píšeš že nedávno před tím bylo něco činěno s čerpadlem, kdy se šahalo na rozvodový řemeny...tam bych viděl problém a počátek všeho...protože nebyly správně po montáži napnutý a překontrolovaný...čili dosud jen kaskáda průserů a to nemluvě o kontrole tloušťky novýho těsnění, jelikož jistou nejmenovanou firmu Victor Reinz síla těsnění podle značek určujících tloušťku těsnění (kterou určuje právě onen přesah a jsou tuším 4 různý síly) moc nezajímá, čímž jsou tyhle výrobky dobrý jen jako dekorace do garáže...pak to mělo pokračování v nákupu motoru za cenu dvou, nějak nechápu, proč se na něj dávala ta již "zbroušená" hlava, podle mě za cenu 7k bych měl mít motor, kterej lze přendat celej tak jak je...nějakou hlavu snad i funkční snad měl a místo přehazování hlavy bych věnoval čas i peníze novým rozvodům, jelikož je neznámej nájezd na řemeny a má li bejt jistota, pak to jinak nejde...olejová anabáze...nevím co jste tam nalili, ale plná syntetika ve smyslu 5W30 do každýho motoru nejde nalejt...až motory s číslem motoru začínající na WP a výše můžou tenhle olej(jiný čerpadlo oleje a regulátor tlaku)...zbytek je na 10W40...spojku hodnotit nebudu, pokud dala 150K a víc, tak budiž, a startér se stane (během oprav dostal zabrat a jeho ubohej stav to už nedal)...skoro se mi to tu nechce po tom všem ani říkat, ale jestli alternátor nejni už po opravě, tak ho to asi čeká taky...už je to taková tradice, že když jeden odejde, tak druhej to má na krajíčku...solenoid předvstřiku by ti cvakat měl, pokud to nedělá, rozhodně to nemůže jet "dobře", páč pod slovem dobře to jede úplně jinak....ten motor pokud má typ RVA bych snad radší ani nezkoumal na původ, užil sis už dost a jen si zajdi na úřad ať ti v techničáku udělaj "výmaz čísla motoru" čímž už nikoho na STK a spol. nebude zajímat číslo motoru a jediný co budou hledat je typ RVA, kterej souhlasit musí stále....
_________________ Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří... Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad... Walker...Linux User, Windows Fucker...
|