Můj kombík (Escort MKVII, rok výroby 1996, 1,6 benzín) postihla klasická závada: Po otočení klíčkem do 2. polohy v pojistkovce sice cvakne relé, ale nezabzučí palivové čerpadlo, takže auto nenastartuje (startér samozřejmě točí, stěrače stírají, ostřikovače ostřikují...). V posledním měsíci se mi to stalo tříkrát. V prvních dvou případech si čerpadlo po mnoha pokusech nakonec dalo říci, při posledním už ne.
Protože čerpadlo bylo měněné před necelým rokem, podezřívám elektroinstalaci.
Můj první dotaz zní:
V jakém pořadí jsou zařazeny hlavní prvky napájení palivového okruhu? Laicky se domnívám, že pořadí by mohlo být:
Pojistný spínač palivového čerpadla -> relé -> pojistka -> konektor palivového čerpadla(Pokud se mýlím nebo jsem na nějaký důležitý prvek zapomněl, opravte mě prosím. Budu to potřebovat při hledání závady "po cestě".)
Můj druhý dotaz se týká samotného konektoru čerpadla u nádrže (dostupný z otvoru pod zadními sedadly - viz obrázek).
Na konektoru jsou čtyři kontakty, všechny jsem proměřil.
Kontakty A a B se oživí po sepnutí klíčku do 2. polohy, na kontaktech C a D je kostra.
Na kontaktu A jem naměřil 8,8 V (trvale, tedy ne jen pár sekund po zapnutí klíčku), na kontaktu B jsem naměřil 12 V (také trvale).
Zde je pro jistotu pohled na tytéž kontakty z druhé strany konektoru (kontakt E není s ničím spojený).
Můj druhý dotaz logicky zní:
Který z těch kontaktů (A nebo B) vede k palivovému čerpadlu? (Ten druhý zřejmě vede k měřiči paliva).
A logické vyústění:
Je nějaký důvod, aby na některém z kontaktů bylo nižší napětí než 12 V?Moje předběžná a laická hypotéza zní "pojistkovka" (relé, studené spoje ap.). Předtím chci ještě čerpadlo vyzkoušet přímým napojením na baterku. Než se do toho pustím, rád bych slyšel ujištění, že to mohu zkusit (a ideálně i doporučení, které kontakty zapojit). Samozřejmě podezřívám kontakt A (ten s nižším napětím).
Předem děkuji za odpovědi.