fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nevyhřívá zadní sklo
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 08:26 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Pánové a dámy, vyskytl se mi další problém, nevyhřívá zadní sklo :x , teda aspoň se mi na něm nedělat ty typický proužky bez mlhy jak na mý Feldě. První dotaz je, jesli se ty proužky mají dělat, nebo jestli je to tak megavýkonný, že chvíli nic a pak mlha zmizí úplně.
Druhý dotaz, čím to může být, do zadního skla nejde elektrika, když zmáčnku knoflík, tak jasně slyším s cvaknutí relé, kontrolka se rozsvítí, pojistka je nespálená, když pojistku vyndám, tak se nerozsvítí ani kontrolka, tedy pojistka mi připadá dobrá. Prosím velmi o radu. :idea: Děkuji.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 08:46 
Mě taky nehřálo, ale kontrolka svítila, a bylo to v 5. dveřích - vypadnul drát z takových těch kontaktů, co jsou vidět na hraně kufru, když otevřeš dveře. Není tam použit ten normální plochý autokonetror (fast-on), ale nějaký kulatý jakoby se závitem, který nechtěl moc držet, páč nešel napružit, takže pomohlo opatrné rozlisování štípacími kleštěmi.

(1997 kombi)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 09:05 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Me se zase prervalo (+) asi v pruchodce do 5. dveri (alespon podle mereni to tak vychazi). Budu muset nejak rozebrat a opravit. Zima se blizi ...

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Naposledy upravil Chorche dne 11 říj 2004 12:33, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Závada
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 09:43 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Já tam na skle mám klasickou plouchou spojku "samec samice". Kostra je dobrá, proti zadnímu + u světla kostra kostří. Kouknu na dráty v průchodce. Ale ať ten + drát k oknu měřím jak chci, žádnou el. z toho nedostanu. Tady někdo psal, že to bylo uvolněný ve svorkovnici na pojistkách. Dle když mi svítí kontrolka, je možné, že je to u pojistek?

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: závada
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 10:00 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Nikde jsem v žádných downloadech nenašel schéma zapojení vyhřívání zadního okna. Kam jde + kabel od zadního okna? na relé? nebo na spínač s kontrolkou? Pokud chci zjistit propustnost? Které relé je na zadní sklo?

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: závada
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 12:42 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
karner píše:
Nikde jsem v žádných downloadech nenašel schéma zapojení vyhřívání zadního okna. Kam jde + kabel od zadního okna? na relé? nebo na spínač s kontrolkou? Pokud chci zjistit propustnost? Které relé je na zadní sklo?


Nejaky schema lze stahnout z fordfans.cz, sekce download, soubor el.zip. Na strane 33, nazvano schema 11 => 79 vyhrivani, 80 rele, 81 vypinac.

Podle Etzolda od 95 vys - rele c. 5, sede; casovaci rele, vyhrivani zadniho okna.

Pokud neco vyzjistis ohledne toho, kam a kudy to od zadniho okna vede, dej to, prosim, sem. Dik

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Naposledy upravil Chorche dne 11 říj 2004 12:58, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 12:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Systém vyhřívání je na straně 33 el.schéma na fordfans.cz http://www.fordfans.cz/download/elchema/el.zip. Netuším, jestli ale přesně pasuje na tvé auto.
Podle něj jde +kabel od okna jak na relé, tak na kontrolku a ještě se spojuje s vyhříváním zrcátek. Takže to vypadá, že máš někde přerušené vedení na zadní okno. Po sepnutí relé jde totiž proud na kontrolku, ale už ne na zadní okno.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 13:47 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
U mě Ghia, je s vyhřívanými zrcátky spojeno vyhřívání předního okna a ne zadního.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 15:23 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
To je zvláštní, já mám taky GHIA a spojen ohřev zrcátek se zadním a ohřev trysek ostřikovače s vyhříváním předního okna. A tuším i podle manuálu to takhle má být. Akorát že to přední mi nefunguje, ale to je jiná.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2004 19:41 
Taky mi netopilo zadní okno a bylo to tím jak je konektor v kufru takový plíšky a proti němum válečky co pružej(takovej laickej popis) po sundání plastu v kufru na dveřích jsem zjistil. že je vypadlej drát z toho konektoru u válečků.Zpravila to čokoláda a vesele už rok zase hřeje okno.Podotýkám, že jde o combi.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2004 16:58 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
Jujky, takze tam proud vede pres ten konektor v kufru? Pekny, alespon nemusim sundavat calouneni u stropu :-).

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Našel jsem to!!!!
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 07:59 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Dámy a pánové, po delším hledání jsem zjistil, proč mi nevyhřívá zadní sklo. Jak již bylo zmíněno tak proud jde do skla přes ty tři zadní konektory v kufru. Poté co jsem oddělal ten plast ze zadních deří, tak jsem zjistil, že ten prostřední, který je na vyhřívání je ulomenej. Avšak se mi to nepodařilo vyndat. Víte někdo jak to jde opravit, s pájkou se tam nedostanu. Dá se ten konektror ze zadních dveří vytáhnout?

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 21:53 
Nechci kecat ale mám pocit. že ten konektor jde vytáhnout a jak jsem psal já to řešil větší čokoládou nastrčit ten konec válečku co je pod plastem pak upadlej drát utáhnout a topí to. :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 22:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
resil jsem stejnou vec - prostredni pruznej kontakt se zasekaval a tim padem nefungovalo vyhrivani. Konektor se da vytahnout, na kazde strane ma pruzny kovovy plisek, takze staci zevnitr uchopit zestran konektor, zmacknout plisky a konektor vystrcit. ja koupil novy na vrakaci a resil jsem jeho pripojeni jak uz se tu psalo elektrikarskou cokoladou...funguje paradne doted :)

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 23:42 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
2 Karner - jak jsem Ti uz psal v SZ, jel jsem to omrknout do garaze. Ten konektor jde vyndat, ale na rozdil od deekay tam mam z kazdy strany packy 2. Vem slabsi sroubovak, tak 3 - 4 mm, a odcvakni si najdriv predek. Pak si tam dej prst, at se Ti to zas nezacvakne a povol to z druhy strany. Kamos elektrotechnik koukal na ty konektory, co jsou nalisovany na dratech a rikal, ze uz je nekde videl prodavat - takze to asi pujde vyresit stejne, jak to bylo origo.

Taky jsem ted laborovanim prisel na to, proc to nevytapi. Auto bylo pritahnuty jako bouracka na zadek a ty "woes" prohodily stredni a pravej drat na konektoru ve dverich. Jen nechapu, jakto, ze to pres rok topilo a pak z niceho nic konec. Mno, prohodil jsem to a topim. Jen to byl docela mazec risknout prvni mereni proudu s merakem z OBI za 200, ale vydrzel :-).

Dalsi dotaz - nejde o vytapeni, ale o ten konektor. Od motorku steracu do nej vedou 2 kable. 1. staly plus od klicku (?), 2. snad ovladani od packy steracu u volantu. Takze je to asi pripraveny na dojezd sterace - jenze mne ten dojezd nefacha. Sterac musim vzdycky vypnout rucne ve spodni poloze. Jak to funguje vam? Nebo bych tam musel mit rele na cyklovace jak u kombi?

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: anténa přes vyhřívané zadní okno
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 20:17 
Nazdar lidi, jsem tu poprvé. Snad tohle někomu také pomůže:

Když jsem demontoval Oriona (1.6D r.v. 85) a druhého montoval (1.4i r.v. 90), tak jsem zjistil, že v obou je v Céčkovém levém sloupku zevnitř pod krycím plastem (při demontáži nezlomit - je naražená v asi 4řech plastových čípcích) krabička vyrobená ve VB.

Do krabičky vedou tyto dráty:
anténa zepředu z palubovky od autorádia
+12V silný napájecí kabel jištěný pojistkou na vyhřívání okna
GND
+12V slabý červený kabel z konektoru od autorádia
Z krabičky vedou dva silné měděné ploché na černo natřené dráty na vlastní vyhřívání okna (dlouhé cca 10cm)

Krabička dělá to, že vyhřívání okna funguje jako anténa pro autorádio, ale pouze když se na slabý červený drátek připojí +12V z autorádia (asi se tím spíná nějaký modulátor). Krabička je podle mně ve všech úrovních výbavy, protože ten diesel byl tuším pouze GL.
Funguje to super, škoda, že ten kdo mněl auto předemnou to nevěděl a nechal do střechy udělat vlastní anténu.

PS: nikde ve schématech jsem to nenašel, podobně jako nikde ve schématech není třeba žlutá krabička pod palubovkou u 1.6D. Je v ní 80C51 a podle mně je její jedinou funkcí blikání s kontrolkami při check testu při startu motoru.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 13:38 
To Chorche:
Doběhovej kontakt je součástí motorku. Asi je v něm něco shnilého. Aby se ti zastavil stěrač v dolní poloze, nepotřebuješ nic jinýho než funkčí doběhový kontakt.
U mýho auta to funguje normálně, stěrač se zastaví sám v dolní poloze i bez dalších relátek.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2004 22:55 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 06 říj 2004 22:28
Příspěvky: 44
Bydliště: Praha-Západ
Tedy, ty kontakty na zadních dveřích kombíka nejsou moc spolehlivý element. Mě zase porát blbne stěrač, když vyleštím ty plíšky, tak chvíli jde a pak zase začne blbnout. Asi to předělám na pohyblivý přívod někudy horem a bude po ptákách, jen to vymyslet tak, aby se to moc neskřípalo.

_________________
1.4i CVH, CLX Combi, 1991


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2004 13:14 
Nafťák píše:
Nechci kecat ale mám pocit. že ten konektor jde vytáhnout a jak jsem psal já to řešil větší čokoládou nastrčit ten konec válečku co je pod plastem pak upadlej drát utáhnout a topí to. :D


:lol: Dík za inspiraci, mám, resp. měl jsem stejnej problém, ještě teď mám promrzlý prsty. Řešil jsem to stažením onoho kulatého konektoru (bacha na perko který jsem hledal ve sněhu) a zapájením konce ulomeného drátu do zbytku konektoru.Nesmí se ale dát moc hluboko a opětovným nasazením na kontakt-práce na 10minut.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 pro 2005 00:02 
Offline
Nováček

Registrován: 01 pro 2005 00:13
Příspěvky: 13
Mám dotaz,který kontakt (v kufru,u modelu combi) je na vyhřívání zadního okna?Dole mi jde proud do prostředního kontaktu,ale ve dveřích mi ohmmetr ukazuje propojení levého kontaktu s vyhříváním zadního okna.Nezná náhodou někdo přesný význam těch kontaktů,které jsou dole na hraně nakládacího prostoru?

_________________
1,6 16V ZETEC r.v.97 Combi


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 76 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz