fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Vyměnit?
Ano 95%  95%  [ 19 ]
Ne 5%  5%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 20
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 10:29 
Čau lidi

Možná se můj problém týká také termostatu.
Začalo mi to málo topit. Vypustil jsem kapalinu a nalil tam nějaký přípravek na čištění chladicí soustavy.
S přípravkem to topilo zhruba jako před vypuštěním.
Pak jsem dal zpět chladicí kapalinu a dnes po cestě do práce i na maximální teplotu šel z výdechů jen studený vzduch.
Takže to netopí vůbec.

Rafička na teploměru byla v půlce mezi bílým polem a N.
Normálně mívám, pokud se dobře pamatuju, ručučku stále někde u N.

Díky za všechny rady


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 14:04 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Vyměnit. Řešilo se to tu x-krát. Hledat! :smt079

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 14:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2005 15:43
Příspěvky: 119
Bydliště: Banská Bystrica, SR
Vydis naco si to cistil! :? Teraz ti chladiacou sustavou preteka bordel a pravdepodobne Ti odisiel termostat ako spomina Wizzy ale mozes mat aj upchatu sustavu. :?

_________________
Ford Escort 1,8 16V, rok:1996, ECC-V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 14:20 
Uvidí se.
Dnes nebo zítra bude termostat origoš od Forda.

PS:
Po boji je každý generál.
:P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 14:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2005 15:43
Příspěvky: 119
Bydliště: Banská Bystrica, SR
;-)

_________________
Ford Escort 1,8 16V, rok:1996, ECC-V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 14:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Způsob, jak diagnostikovat termostat je jednoduchý a taky jsem ho tu popsal (a myslím, že ne jednou ;-) ) - jestli se to zahřeje na dobrou teplotu, když je auto na místě, nebo jede na dvojku do kopce, ale při rychlé jízdě po rovině teplota padá, je to na 99,5% temostat. A logickou úvahou mě nenapadá ani jiná příčina, kdy auto netopí, ručička se nehejbe, z výfuku se nevalí kouře páry, voda v chladícím systému je (?) a motor ještě není roztržený párou (kdyby byl tak zacpanej, že by přes něj voda neprotekla a vyvařila).

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 15:16 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Zdravím. Tak momentálně testuji nový termostat, jsem zvědav, co mi na to řeknete.
Koupil jsem u Forda dle VIN nový s těsněním, nastavený na 92 st.C, původní byl na 88 st.C, jak se po jeho vyjmutí ukázalo. Schválně jsem se ještě ptal prodejce, jestli náhodou pro Zetec nemá být 88, ale řekl, že když je to podle VINu, tak to musí být ono. OK, v tom by problém nebyl.
I s novým termostatem mi připadá ohřev motoru velmi pozvolný, chce to aspoň tak 8-10 km při jízdě mimo město (při teplotě mírně pod nulou), aby jsem byl aspoň mírně v normálu. Překvapuje mě, že naše stará dobrá stodvacítka je zahřátá po poloviční trase. Pak to drží přibližně na Očku (nOrmal). Topí velice slušně. Při jízdě mimo město po zahřátí drží pěkně na O, při delší jízdě i u R, což ten starej nedělal.
No, větrák mi sepne až po dlouhém stání v kolonách, a to na A.
Tak si říkám, že nejspíš teploměr ukazuje o nějaký stupeň méně, než motor ve skutečnosti má. Každopádně, termostat mám snad v pořádku.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 15:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Petře, myslím, že se ti to chová zcela normálně. Moje auto taky potřebuje 8-10 km, aby se dostalo na provozní teplotu, po cca 4 km se ručka teprve dostává do pole NORMAL.Ventilátor se zapíná na A.

Podle některých katalogů je pro ZETECa termostat na 88°C, podle jiných na 92°C. Já se řídil doporučením z fóra a koupil termostat QTH-316K na 88°C a při výměně jsem tam opravdu našel původní Motorcraft s teplotou 88°C (ačkoli dle katalogu na stránkách QH tam patří termostat na 92°C). Nějaký problém bych v tom neviděl, ten termostat má taky dle mého nějaké stupňové tolerance a se stárnutím bude asi spíš otvírat dřív než později.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2005 17:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
Nagant: Jde o to, že jsem čekal ručičku někde na R dříve, kolikrát tam nedoleze ani po 15km jízdy, ale je stále na O. Proto se domnívám, že teploměr bude "mírně šidit do mínusu". Ale to řešit nebudu. Co vím, tak někomu zapíná ventilátor až na hranici červeného pole.
P.S. Jinak co jsme se bavili o té spotřebě s lambdou Bosch, tak to zatím moc slavně nevypadá, odhaduju minimálně 8l/100km kombinovaná, a to jezdím šetrně. Asi zima, 15km trasy nebo co já vím... Ale auto je v richtiku jak nikdy předtím, jede úplně v pohodě, tak nevim...ještě uvidíme.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2005 07:48 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Zkus ještě reset ŘJ, ale při teplým motoru !(např. po delší jízdě). Termostat jsem měni loni v prosinci, ale k tomu resetu jsem se odhodlal až nedávno, když teplota venku poklesla a spotřeba šla nahoru. Zdá se, že to trochu pomohlo. Co vřele doporučuju - při novém učení ŘJ (prvních cca 8km) týrat motor v nízkých otáčkách (kolem 2000RPM), líp v nich potom potáhne.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2005 11:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 úno 2005 10:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Brünn/Znaim
George V. píše:
Zkus ještě reset ŘJ, ale při teplým motoru !(např. po delší jízdě). Termostat jsem měni loni v prosinci, ale k tomu resetu jsem se odhodlal až nedávno, když teplota venku poklesla a spotřeba šla nahoru. Zdá se, že to trochu pomohlo. Co vřele doporučuju - při novém učení ŘJ (prvních cca 8km) týrat motor v nízkých otáčkách (kolem 2000RPM), líp v nich potom potáhne.

To se mi moc nezdá, termostat je přece mechanická záležitost.

_________________
Cougar 99´ Melina blue
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
History:
Škoda Felicia LXi Combi, 1.3 MPi (50kW), 09/96
Ford Escort, 1,6 16V (66kW), hatchback, 06/98
Škoda 120L 05/87

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámka pod čarou:
LeMamlas, ufonz - primitivové, omezení provokatéři, lháři. Zkrátka pravý velehnůj.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2005 12:01 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To sice jo, ale aktuální teplota chladící kapaliny je informace pro ŘJ a pokud jezdíš se špatným termostatem tak dostává špatné informace a je otázka jak je vyhodnocuje. Už se to tady na fóru několikrát psalo, že při výměně jakéhokoliv dílu na motoru (např. filtry, svíčky, a pod.) se doporučuje udělat ten reset. Dalším z důvodů, proč jsem ňedávno prováděl ten reset já byla obyčejná kontrola svíček. Na některých jsem srovnal odtrh a po nastartování jsem cítil, jak jde ten motor "tvrdě". Reset to samozřejmě spravil.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: poloha termostatu
PříspěvekNapsal: 15 bře 2006 21:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 úno 2006 09:29
Příspěvky: 58
Bydliště: Příbram
Koupil jsem Escorta , a mám podobné problémy,o kterých se zde píše
Ručička se v mrazech pomalu ani nehne,termostat prý byl vyměněný(Wahler)Když je teplo ručička se zvedne podstatně výše,ale i tak jen trochu nad bílé pole.Koupil jsem nový,(Vernet).Situace je o něco lepší,ale ne zase o moc .V obou případech jsem vždy na radu z fóra po cca4km šahnul na hadici co vede k chladiči a je teplá.Je možné,že by oba termostaty nefungovali.Ještě jsem se chtěl zeptat na polohu termostatu .Ten co jsem vydal jako první byl otočený tou pružinou k motoru.Podle obrázku,který jsem našel byl termostat obráceně,pružinou do hadice.Co je dobře?
něl bych koupit u Forda originál ?

_________________
Ford Escort V r.v.1991 1.6 CVH EFi-77/105k 5dv
ALU Rondell .185/60/14
Ford Fiesta Sport 104 k 76kW Zetec r.v. 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2006 22:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Blok termostatu motoru Zetec:
http://licoba.com.ar/catalogo/ListarPar ... ubsec=2991
(Ver Figura)
Těsnění 8 navléknuté na termostatu 7. Pozor na polohu ventilku na tělese termostatu.

I neoriginální termostat obvykle dobře funguje. Jinak těžko co dodávat, termostat a teplotní čidla jsou tu probrány snad ze všech stran.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 11:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Pokud to není Zetec, ale CVH, pak nějaká rada možná zde:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=3747

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 bře 2006 12:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2005 15:43
Příspěvky: 119
Bydliště: Banská Bystrica, SR
Na 99% to bude cidlo teploty na ukazovatel na budiku .... VYMENIT :wink:

_________________
Ford Escort 1,8 16V, rok:1996, ECC-V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2006 01:29 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2006 06:39
Příspěvky: 38
Bydliště: Bratislava
V kazdom pripade by si mohol vymenit aj snimac. Stoji okolo 100-vky.
Mne sa stalo ze ak sa motor zahrial na pozadovanu hodnotu ,teplomer mi zacal ukazovat pi.....ny a k tomu sa pridal aj vadny spinac ventilatora a vykuril som motor krasnym bielym dymom.

_________________
1.6, 77kW/105 Ps, r.v.:1993 Escort 5 Dver.
1.25 55kW/75 Ps Fiesta 2006 5 Dver.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: 04 lis 2006 17:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2006 23:05
Příspěvky: 149
Bydliště: Bílovec
tak uz se mi taky ozval termostat teplota na teplomeru mi nevyleze ani k N a auto celkem papa tak sem si to tu procital a vidim ze ho budu muset asi vymenit jen bych se chtel zeptat kde je hledal sem ho a nenasel

_________________
Ford escort kombi 96 1.8 16v 77kw,2x airbag,ABS a take ty ostatni veci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2006 20:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2006 10:10
Příspěvky: 158
Bydliště: Východní Čechy
tak si to tu pročítám .. a nevim jestli teda moje chlazení je v pořádku .. doteď jsem tomu nějak nevěnovala pozornost ... když nastartuju tak ohřátí trvá tak po 10ti km a to je těsně pod N. A jinak teplota je celou dobu co auto mám 1rok pořád stabilně buď na N nebo na O. Nikdy víš a nikdy méně. Teda občas těsně pod N ale to je málo kdy. Ale je pravda že jsem si všimla zvláštní věci. Když jedu někdě po dálnici tak je teplota o malinko vyšší než když stojím v kolonách - tam to naopak klesá. A ventilátor mi ještě ani jednou za celý rok nesepnul. Spotřebu mám tak okolo 5L. Ale je to nafta.. to tu popisováno tuším nebylo .. tak nevim ..
Prostě na R a výš jsem teplotu neměla nikdy. :shock:

_________________
Stříbrák delfínek už odešel do věčnýc lovišť, nechť je Ti země lehká. Díky za těch 170tis km, které jsme spolu projezdili: Ford Escort Combi 1.8TD '97, 66kw, Moondust Silver, ABS, klima, orig ALU kola, 2x airbag, dovezen z Německa. Teď už i komplet v barvě -zrcátka,kliky, lišty a modré bubny. Modré podsvícení a (jako)chromovaní vnitřku, alarm, 320tis km RIP
Aktuálně : Zelená žába - Ford Focus 1.6Ti-VCT 85kW combi, Sublime Green, nejvyšší výbava


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2006 08:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
ly-lu:Me to ukazuje mezi O-R(zahraty) stabilne.Za tepla na R.A taky mi trva dlouho ohrati motoru.To viz ropak .A to mam novej termostat(original)a cidlo(Hella).

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz