fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 05:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 21 led 2012 17:48 
Offline
Nováček

Registrován: 21 led 2012 17:47
Příspěvky: 28
Zdravím, prolézám fórum křížem krážem, ale můj problém se ničemu tady nepodobá.

Mám Escorta 1.8TD 51kW (bez intercooleru) a motor mi občas nejede jak má... nevím po čem mám pídit.

Občas ho nastartuji a už při prvním rozjezdu cítím že musím dát 3x víc plynu než normálně abych se rozjel, motor potom po celou dobu jízdy nemá výkon a netáhne, po přidání plného plynu se skoro nic neděje akorát dost kouří (spíš takový bílo-šedý kouř). Při rychlejším rozjezdu se motor jakoby zadusí, auto padne na předek, a potom se teprve rozjede a začne kouřit. Při jízde po dálnici (kolem 130kmh) na 5tku při sebemenším stoupání auto dost zpomaluje i když držím plyn na podlaze, až musím podřazovat (to se taky skoro nic neděje, ale aspon si to drží stabilně 80kmh i do kopce).

Oproti tomu občas jede zcela normálně, nekouří, při sešlápnutí plynu reaguje jak má.

Je to opravdu jak kdy, jediné co jsem vypozoroval je, že studené to jede vždycky v pohodě, problémy to dělá když je auto už delší dobu v provozu (víc jak 20 minut jízdy od vychladlého motoru), případně se drží delší dobu ve větších otáčkách (jízda po dálnici). Když už to začne dělat a nechá se chvíli v klidu tak to jede myslím o poznání líp, ale zase jenom chvíli, takže čim teplejší motor tim horší...... můj dojem. Možná to je subjektivní...

Jediné co mě napadlo je špatné turbo, ale to by přece nefungovalo jak kdy, navíc podle teploty motoru :/

Jo ještě taková poznámka, při poslední delší cestě na chalupu minulý týden (cca 50km dálnice) mi zmizelo celkem dost oleje (tak čtvrt náplně) - teklo mi ale ventilové víko, které po přitažení téct přestalo tak jsem to přisuzoval tomu.

A ještě se víceméně stále stává, že při rozjíždění má auto tendenci jakoby poskakovat, na foru jsem vyčetl že se to přisuzuje horšímu chodu spojky z důvodu bordelu od lamely.

To by se ale dalo přežít, píšu to jen kdyby napadla někoho spojitost s popisovaným problémem. MOC DÍKY!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Escort + 1.8TD + Unik oleje (FOTO)
PříspěvekNapsal: 21 led 2012 19:46 
Offline
Nováček

Registrován: 21 led 2012 17:47
Příspěvky: 28
Měl bych dotaz zda někdo neřešil únik oleje v těchto místech (viz. foto).

Je to tam mastné co jsem auto koupil (již přes rok)... prodejce okecával že je to prý od vstřiku.

Setkal se stím někdo??

http://img684.imageshack.us/img684/4409/21012012030.jpg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 led 2012 00:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Pokud je to mastný jen tam co to je vidět a za tím krycím plechem u vačkovýho kola a vůbec prostoru rozvodů je sucho, tak pak teče olej přes těsnění víka ventilů, což lze vcelku snadno vyřešit sundáním toho víka, vyndáním těsnění, a pokud není nikde poškozený, tak ho umejt, odmastit a podlepit silikonem na těsnění motoru tak že drážky ve víku, klenba nad uložením vačky a ta kapsa v těsnění na druhý straně co je na tom zakulaceným zubu víka se potře silikonem, těsnění se nasadí, nechá lehce zavadnout aby bylo těsnění o kousek výš a pak se nasadí a přitáhne...pak to přestane sáknout...jestli je mastno i u rozvodů, pak teče gufero vačky...tam je pak nutno kromě toho víka sundat i rozvodový řemen a povolit a srazit kolo z vačky a nakonec rozebrat první uložení vačky od kola a stáhnout gufero a dát nový... co se týče toho poklesu výkonu, jako hlavní adept se tu jeví solenoid předvstřiku na čerpadle...51kw RVA motor má řízenej předvstřik tímhle elektroventilem, kdy se přes snímač klikovky a snímač zdvihu vstřiku na třetím válci a snímač pohohy plynu načasuje a nadávkuje nafta vždy na jednu otáku čerpadla, čili dvě otáčky motoru a kompletní průběh spalování ve všech čtyřech válcích...je umístěnej z boku těla čerpadla směrem k chladiči a je to jediná věc s kabelem a zároveň od něj vede trubička do okruhu vratnýho okruhu nafty čerpadla....pokud si otevřeš kapotu a budeš na tichým místě, měl by při otočení klíčku do polohy rozsvícení kontrolek několikrát rychle zacvakat...pokud vůbec necvakne, je chyba v něm nebo jeho elektrice, pokud cvaká a funguje bez chodu motoru a za běhu má motor příznaky špatnýho předvstřiku (což je zhruba to co ti to dělá) pak nemůže fungovat z důvodu nefunkce některýho výše popsanýho snímače, podle kterýho řífdící jednotka EEC-V ovládá ten solenoidní ventil...prostě nemá z čeho a jak vypočítat délku impulsu pro něj...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 led 2012 18:47 
Offline
Nováček

Registrován: 21 led 2012 17:47
Příspěvky: 28
Díky za radu, to víko zkusím přetěsnit, asi koupím nové těsnění, stojí pár kaček. Snad to bude tím, nedávno očividně teklo i napravé straně, víko sem přetáhl a napravo přestalo, takže to těsnění už nebude z nejlepších. Nalevo je to mastné pořád no :)

Co se týče toho blbnutí motoru (občas nízký výkon a cukání při rozjíždění). Včera jsem prolejzal všemožný fóra a našel sem problematiku vyřazování EGR ventilu. Na zkoušku jsem ho zkusil odpojit (jen tu hadičku k němu jsem ucpal kuličkou). A zdá se většina popisovaných problémů úplně zmizela ... najel sem stím cca 50km od té doby, zkoušel sem chcípat a znovu startovat několikrát, a nejenom že auto prokazatelně líp chytá, ale dokonce přestalo i to cukání v nízkých otáčkách, najednou se s tím dá rozject i bez plynu což se mi předtim mohlo jenom zdát, protože s málo plynem to cukalo jakoby motor chtěl vyskočit ven. A co se týká poklesu výkonu a kouřivosti tak za celou dobu testování mi to neudělalo ani jednou, což si myslim že už by udělalo, protože to bylo tak 50 na 50 kdy auto jelo dobře a kdy naprd. Dokonce se mi zdá že auto o dost lépe táhne a nemusím přidávat tolik plynu, a motor jde celkově hladčeji. Je to možné že by špatný EGR mohl způsobovat tohle všechno?? :shock: :shock: :shock:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 led 2012 20:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
špatnej EGR ventil nebude (tedy ta mechanická část), jinak bys odpojením hadičky nepoznal změnu...spíš bude chyba v tom elektroventilu na podtlakovým vedení, zřejmě netěsní a podtlak otvírá EGR i v době kdy by mjěl bejt zavřenej...nebo máš v háji snímač polohy páky plynu, podle něj řj taky řídí kdy otevře ten elektroventil podtlaku...EGR by měl být otevřenej jen u teplýho motoru a v době nízkýho zatížení motoru...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 led 2012 22:46 
Offline
Nováček

Registrován: 21 led 2012 17:47
Příspěvky: 28
Ahaa ... no každopádně dík, budu to sledovat jestli to bude mít ještě tendence zlobit nebo ne. Pokud se nic neprojeví tak to nechám jak to je. Podle toho co jsem se dočetl bych neměl ničemu uškodit ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 led 2012 23:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
uškodit tomu prakticky nejde...řj nemá zpětnou informaci o poloze toho ventilu, prostě ho v pro ni vhodnou dobu podle čidel otevře... jediný co může u dlouhodobě nepoužívanýho EGRu nastat, že se ze strany sacího potrubí zanese karbonem...nicméně bych doporučil projít všechny prvky na funkci, protože je dost praděpodobný, že tu chybu v EGR má na svědomí některej snímací prvek, kterej zároveň má vliv i na optimalizaci předvstřiku...tím chci laicky říct, že odpojení EGR je přínos, ale nutně to nemusí bejt ještě ideální...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 21:39 
Offline
Forďák

Registrován: 02 čer 2011 09:17
Příspěvky: 89
omlouvám se že se vlezu do cizího tématu se stejnou ''nemocí'' akorát se jedná o mondeo MKI s IC.. kde hledat závadu v poklesu výkonu? je to tak že když jedu stálou rychlostí někdy postačí jen položit nohu na plyn a jede a pochvíli zvadne a musím těžce přišlápnout a třeba na rovné cestě takový zpomalení ze 100km/h třeba na 80 a znovu rozjettí na kilčo je skoro nutnost podřadit.....kurna co s tím? je to v turbu nebo v čerpadle? dokáže to někdo odzkoušet? na turbo sem koukal no a má vůli....ale nezdá se mi že by to všechno dělalo jen to turbo. přitom nepíská nebo nijak nechrčí.

_________________
Ex: Scorpio,Sierra,Mondea MkI-MkIII od 1.6 az po 2.5V6, taky konecna 1.8TD->mnoho starosti,malo vykonu,oprava moc penez...vyreseno vymenou za jiny vuz
Nyni- VW Prassat 1.9tdi
Nissan Safari 3.3d superroof>v rekonstrukci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 23:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
obvykle to bejvá prasklá hadička od turba k turbokorektoru na čerpadle, nebo netěsnost mezi turbem, coolerem a sáním...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 23:19 
Offline
Forďák

Registrován: 02 čer 2011 09:17
Příspěvky: 89
to sem všechno dělal...nový tesnění na paroží, nová hadice od ic do paroží,nový gumičky na ic a otlakovaný ic. :-) když sem kupoval auto nejzdilo..tak sem prošel úplně všechno a po rozpohybování tohle...

_________________
Ex: Scorpio,Sierra,Mondea MkI-MkIII od 1.6 az po 2.5V6, taky konecna 1.8TD->mnoho starosti,malo vykonu,oprava moc penez...vyreseno vymenou za jiny vuz
Nyni- VW Prassat 1.9tdi
Nissan Safari 3.3d superroof>v rekonstrukci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 23:30 
Offline
Forďák

Registrován: 02 čer 2011 09:17
Příspěvky: 89
jinak sem samozřejmě šel i po palivovým vedení, vyndal sem plovák v nádrži esli tam nejni nějaký sejtko, nic takovýho sem nenašel, hadice sem profouknul 10barama a ve vedení žádný odpor co by naznačoval přicpanou trubku.novej palivovej filtr,u čerpadla sem rozdělal přívodní šroub..o5nic. na turbokorektoru samozřejmě byli špatný gumový hadičky na koncích. nahrazeno novými... jediný v čem sem se nedloubal je přímo membrána s pístkem v čerpadle. (se mi do toho moc nechtělo :-) )

_________________
Ex: Scorpio,Sierra,Mondea MkI-MkIII od 1.6 az po 2.5V6, taky konecna 1.8TD->mnoho starosti,malo vykonu,oprava moc penez...vyreseno vymenou za jiny vuz
Nyni- VW Prassat 1.9tdi
Nissan Safari 3.3d superroof>v rekonstrukci


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 úno 2012 23:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
tak si to oměř manometrem...na tu tenkou haidčku si napoj manometr a měl bys to na protočení na místě dostat k jednomu baru...lehce zvednout otáčky kolem 2000 bys měl mít 0,4-0,5....od 2500 to roste poměrně lineárně od 0,6 do 0,9-1 při cca 4000-4500....když bude dobrej tlak, bude zrada v turbokorektoru...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 úno 2012 01:04 
Offline
Forďák

Registrován: 02 čer 2011 09:17
Příspěvky: 89
to bude jen malý tech. zádrhel....ještě sem si neobstaral manometr s takovou citlivostí....ty co tu mám začínají měřit od 1baru...sic jsou cejchovaný od 0.2 ale pod ten 1bar to jsou hodnoty více než orientační :-) obstarám si ho a odzkouším. :-D

_________________
Ex: Scorpio,Sierra,Mondea MkI-MkIII od 1.6 az po 2.5V6, taky konecna 1.8TD->mnoho starosti,malo vykonu,oprava moc penez...vyreseno vymenou za jiny vuz
Nyni- VW Prassat 1.9tdi
Nissan Safari 3.3d superroof>v rekonstrukci


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz