Já pro upřesnění - bavíme se o mk3 Mondeu s Duratecem He? (v tomto případě dvoulitr) Co se týče budíku pro teplotu - už to vůbec není lineární ukazatel teploty, jako v Escortu, zde konkrétně to ukazuje jen tři stavy - málo - ok - hodně. Onoto kolísání ručičky podle reálné teploty asi bfu řidiče mátlo, tak to udělali takhle. Pokud vím, tak Duratec má jen jedno čidlo teploty chladící kapaliny (ECT) pro řídící jednotku a ta následně posílá signál do budíků, jak má 'teploměr' ukazovat. Tuším, že cca do 75°C je to ono 'málo', pak to plynule přeleze doprostřed a přes 110°C to přeleze doprava na 'hodně'. (ty čísla bez záruky, pro upřesnění viz Etzold). Z toho lze zdůvodnit i chování ručičky po odpojení čidla, EEC sice ztratí signál z ACT, ale jede podle poslední hodnoty, zatížení motoru, vlastních tabulkových hodnot, atd.. Dokud mu ta hodnota nechybí natolik, že vyplivne chybu, rozsvítí kontrolku 'check engine' a nejspíš i ubere na výkonu, aby nehrozilo přehřátí..otázka je, jestli umí bez ECT přejít do režimu closed loop.. U Escortu ne, ale u Duratecu bych se ani nedivil, u Escortu (EEC4 a EEC5) se do closed loop přepne až po dosažení provozní teploty, u Duratecu mnohem dřív..těžko říct. Tu rychlost bych viděl stejně jako Tomin chybou v programu, pokud by bylo VSS k.o. tak by ukazoval blbě i budík tachometru v autě, je samozřejmě elektronickej a opět signál z vss jde do řídící jednotky a z ní teprve do budíku. Ten volnoběh, to je ořech..já na svým míval problém s houpáním a občas nchtěl chytnout po krátké jízdě za studena, ale to byla známá chyba software v řídící jednotce a řešilo se to náhráním nového softu. Tohle bude buď klapka, nebo volnoběžný ventil, EGR, nebo díra v sání..Duratec nemá 2500rpm ani za studena.. Pokud je klapka ok..což lze zkontrolovat velmi snadno, stačí sundat tu hadici těsně před ní a kouknout, jestli se vrací.. tak pak vyzkoušet volnoběžný ventil..pro začátk odpojit..vyčisit, promazat, atd..případně si půjčit od někoho jiného jiný.. Pak zkontrolovat sání..přístup k němu je strašnej, no než ho začneš celý sundávat, tak zkontroluj podtlakový hadičky, co ovládají vířivý klapky, ventil vířivejch klapek.. Jo a to EGR.. u něj stačí sundat tu horní elektrickou část (čtyři šrouby) a pod ní je vlastní ventil..jestli není zatlačenej a zaseklej dolů v otevřený poloze.. (ale i to by asi EEC hlásila jako 'error in exhaust gas recirculation flow' a po čase by rozsvítila kontrolku motoru) No, tohle všechno se dá zkontrolovat se šroubovákem a pár klíčema na parkovišti před barákem, tak zkus..a kdyžtak se ptej.
_________________ Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti) FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow. Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo.. Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu.. Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...
Naposledy upravil Wizzy dne 12 led 2012 11:50, celkově upraveno 2
|