Nejsem si jistý jestli musí kuželka dosedat ůplně do sedla. Jde víceméně o ventil regulační, kde není těsnost podmíněná. Kuželka totiž neustále kmitá a tím se dáfkuje takové množství vzduchu, tak aby motor držel stabilní volnoběh. Nejde tedy o to něco zavřít tak aby neproudil žádný vzduch, protože motor ke svému chodu nějaký stále potřebuje. Ná mém ventilu také žádné gumové těsnení není, ale kuželka je kovová. Dosedá sice do sedla těsně, ale ventil je tříkomorový a funguje tam přepouštění trochu jinak, než u dvoukomorového.
Obr. mého ventilu:
Co se týče ventilu odvětrání klikovky, tak kuželka se v něm pohybuje volně. Tím že je ventil umístěn ve vertikální poloze, kuželka dosedá do sedla a ventil je uzavřen. Při volném chodu je podtlak natolik nízký, že ventil zůstava uzavřený. Odvětrání je vyvedené do sání viz foto:
Přívod je zleva na nátrubek (na něm je nasazené kolenko, které občas praskne) a rozvod je proveden těmi kanálky ke všem čtyřem sacím komorám.
Když se ovšem zvednou otáčky motoru, zvedne se podtlak v sacím vedení a ten nadzvedne kuželku ve ventilu. Tím dojde k propojení sání s prostrem kartru. když se motor opět dostane do volnoběžných otáček a dojde kesnížení podtlaku v sání, musí kuželka vlastní váhou ventil uzavřít. Když ventil zůstane zapříčený, nebo z nějakého důvodu netěsní, dochází ke zvýšení volnoběžných otáček, které volnoběžný ventil už neumí vyregulovat. Do sání se dostává falešný vzduch a motor točí víc než má.
_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PSTrend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PSGhia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Escort Jak jsem dával dohromady motor