Žádný aditiva ti motor nevyčistí nebo neudělají tu slavnou generálku motoru za provozu, jak to ukazuje Horst Fuchs a ta jeho parta. Já sám jsem jednou použil cosi na vyčištění palivové soustavy, ale žádný efekt jsem nepozoroval. Pokud neleješ do nádrže podezřele levný "benzín", co je z půlky voda a z půlky líh a zbytek jsou sedimenty z Ivanovy destilační kolony, tak se Ti nemá palivový systém nijak moc jak zanést. A taky pokud tam máš palivový filtr, který nepamatuje ještě Franz Josefa a jakž takž filtruje.
Mimochodem zajímalo by mě, kde vznikl mýtus, že když se vyjede nádrž do prázdna, tak že to nasaje "bordel ze dna".. Sací koš palivového čerpadla je kousek nad dnem a onen mýtický bordel to nasaje ať je nádrž plná nebo poloprázdná. Maximálně by to mohlo nasát něco, co plave na hladině a tím vyjetím do prázdna se hladina dostane pod koš. Ale momentálně mě nenapadá nic, co by mohlo plavat na hladině benzínu a současně v něm nebylo rozpustné..A sirky a podobné kousky dřeva si snad do nádrže nikdo nehází, nemluvě o tom, že by jich tam musel nasypat tak ze dvě krabičky, aby to zacpalo celej sací koš. Ale to jsem trošku odbočil
Takže podle mě jezdit na osvědčené palivo, které samo o sobě nějaké čistící aditiva již obsahuje a neřešit zbytečnosti.
http://www.petroleum.cz/upload/autosalo ... ebicky.pdfhttp://www.atpetrol.cz/technicke-info/natural-95/Co se týče výměny oleje, tak bych se na vyplachovací olej taky vybodl, on by měl rozpustit karbon a podobné věci.. No, pokud se k motoru po jeho život všichni chovali jako lidi a měl základní péči, tak to není potřeba. A pokud tam ten karbon je, tak jeho uvolněním si koleduješ o zacpání olejových kanálků a přidření motoru na klice, nebo kdekoli jinde
Pokud motor šlape pěkně, tiše a pravidelně, jak píšeš, zkřížil bych prsty na rukou, ať mu to ještě dloooouho vydrží (kastli stejně přežije) a výměnu provedl naprosto standartním způsobem.
Nechat zahřát motor na provozní teplotu, vypustit dole olej (pozor na popáleniny, je horkej, ale za tepla rychleji a lépe vyteče), sundat filtr (pozor, taky plný horkýho oleje), nechat to půl hodiny při otevřeném nalévacím víčku oleje vykapat. Pak nasadit nový filtr, zavřít vypouštěcí otvor (!), nalít nový olej cca po horní rysku. Pak nastartovat, nechat motor chvíli zablafat, ať se naplní filtr&spol., dát mu půl hodiny, pak zkontrolovat na rysce kolik ho tam je, případně ještě dolejt a hotovo. Samozřejmě zavřít nalejvací otvor