fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 28 zář 2024 19:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odlehčený setrvák
PříspěvekNapsal: 21 pro 2005 22:53 
Ja sem amater a autum nerozumim ale chtel bych tady nahodit tema o odlehcenym setrvaku nac pak to je cetl sem ze to prida 5% vykonu a motor jde mnooohem rychlejc do otacek co a co startovani??? :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2005 23:19 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
nebude lepsi rovnou koupit 1,6/1,8/2,0 ? pac to nebude zadarmo, a radsi zacni setrit na 3dv 1.8 a budes spokojenej, Sedlon asi bude prodavat auto, nebo to aspon rikal, a typl bych ze za dobry penizky, tak setri a muzes prodat to tve.

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2005 23:21 
každá rotující součást která je lehčí je RELATIVNĚ lepší. Dá se ubírat po obvodu nebo odvrtáváním v těle setrváku. POZOR !!! hlavně se musí nechat vyvážit jinak je plynulý chod v hajzlu. A když se ubere moc , tak budeš muset držet motor pořád v otáčkách ( i na volnoběh ) jinak ti bude chcípat. Doporučuji jen pro záv. účely nebo na škodovky :P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 09:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
pro běžný ježdění určitě ne!

jak ti muže setrvák přidat výkon? výkon zvedneš pouze tím, že do motoru dostaneš víc vzduchu a odpovídající množství paliva. jinak můžeš akorát tak minimalizovat ztráty...

motor s lehkym setrvakem budes muset opravdu furt drzet v otackach, hlavne rozjezdy. takhle kdyz ma setrvak rekneme 10kg a toci 2000ot tak to je obrovska energie, rozjelo by se to pravdepodobne i jen z toho setrvaku

a kdyby, tak je potreba to perfektne vyvazit, i s klikou. a odlehcit to jen tolik aby to bylo stale bezpecne, odstrediva sila tam je v 7000ot obrovska...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 12:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Pokud chces mit motor neustale v horni tretine otackomeru.....

Nebylo by lepsi smirit se projednou s tim ze 1.4ka proste nejede a nepojede ?

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 13:49 
Offline
to je L.A.M.A.
Uživatelský avatar

Registrován: 22 dub 2005 10:36
Příspěvky: 2622
Bydliště: Plzen - in the Ghetto u zimaku :)
vyjmecne z Dejwem souhlasim;]

_________________
Hádky malých parchantů mě nezajímají tak mi do nich netahejte.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Odlehčený setrvák
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 15:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 10:13
Příspěvky: 2333
tagy01 píše:
Ja sem amater a autum nerozumim ale chtel bych tady nahodit tema o odlehcenym setrvaku nac pak to je cetl sem ze to prida 5% vykonu a motor jde mnooohem rychlejc do otacek co a co startovani??? :roll:


Spis bych ti doporucil odlehceni nebo zmenseni remenice klikove hridele. Ale pokud pouzivas auto ke kazdodennimu jezdeni tak je lepsi ji jen odlehcit. Cetl sem ze by to melo pridat na vykonu o 10-20koni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 15:24 
No hosi neco malo sem cetl a vaha ktera se toci (setrvak, KOLA-proto se porizujou z lehkejch slitin) roste s kvadrantem takze jestli setrvak vazi 10 kg t znamena ze to zvetsi desetkrat vahu pri otoceni pri x otackach = mega zatez a kdyz se ten motor ma roztocit na 7000 to je sakra zatez pro motor = vazi stejne jak 100 matrosu v kufru to je hodne ne? nevim jestli hodne neprehanim ale zamyslete se me to moc nejde ale nekterejm z vas to taky moc nepali :-D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 19:02 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Já si dovolim něco málo poznamenat, i když nejsem strojař a mechanika není obor, kterým bych se živil:
Kola z lehkých slitin podle mě mají hlavní význam v menší neodpružené hmotnosti, tedy co je "před" pružinou a tlumičem(směrem od vozovky). Menší neodpružená hmotnost se lépe tlumí a méně se namáhá zavěšení náprav. Výhoda menšího momentu setrvačnosti lehčího kola asi nebude tak důležitá.
Úplně souhlasím, co napsali ostatní o odlehčení setrváku. Je to fyzika, něco za něco, pokud ubereš hmotnost setrváku, musíš to něčím dohnat(tj.otáčkami, s poloměrem setrváku asi těžko hneš :D), platí zákon zachování energie(kinetická energie akumulovaná v setrváku). Myslíš, že návrháři motorů jsou idioti a parametry setrváku střelili od boku? A ty jim odlehčením vytřeš zrak? Sice vždycky volí nějakej kompromis podle určení motoru, ale zrovna tohle bych asi nechal jak je. A nemůžu si pomoct, ale 4-válce ze svý podstaty nejsou ideálně vyvážený a ještě lehčí setrvák tomu moc nepřidá(k tomu vyšší namáhání dílů motoru kvůli větším rázům a vyšším nutným otáčkám).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 19:03 
Offline
Forďák

Registrován: 27 bře 2004 10:30
Příspěvky: 64
Bydliště: Žabčice
Myslím že úpravy typu odlehčení setrváku 1.4 výkon nepřidají, motor půjde sice líp do otáček ale jinak nic. Navíc u těchto starejch motorů s maximem 6200 ot/min spíš hrozí riziko přetočení. Tahle úprava má smysl u auta jako je Honda CRX, Prelude - ty motaj skoro 9000 ot/min. Navíc platí obsah motoru nenahradíš takže jestli chceš výkon musíš mít 1.8 (u escorta)

_________________
Escort 1.4, rv. 90, 3dv, Mk IV
Opel Frontera 2.2 16V, rv. 96, dlouhá verze


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2005 21:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
kola: pravda, snizeni neodpruzene hmoty, a nebude to nahodou lip brzdit? dobry, mame nejaky seriovy hodnoty, potom odlehcime kolo. to sice nema takovy tocky jako setrvak ale zas je tezsi a ma tu hmotnost vic po obvodu. potom ma kolo mensi energii kterou musime ubrzdit taky...

remenice na klice: vykon nam neprida, ale alternator, pumpa a podobny blbosti, třeba klima sežerou spoustu vykonu, pokud zmensime prumer remenice na klice tak neco trochu usetrime...

u toho setrváku celkem nejde o jeho váhu, jestli má o kilo víc nebo míň je vzhedem ke zbytku auta nic. jde taky o to jak je ta vaha rozlozena, pokud ubereš 2kg na středu je to uplne neco jinyho nez ty samy 2kg po obvodu. ale je to jistej kompromis, opravdu musime nejdriv ten setrvak roztocit, ale potom tu energii vyuzijeme... nehlede na nepravidlenej chod 4 valce

zrovna ta 1,4ka je ale rada ze s tim autem hne, takze energie kterou ma setrvak se ji pri rozjezdech sakra hodi

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: 23 pro 2005 17:33 
no tak jak tu energii vyuziju???? zavodni jizda kasle na spotrebu kdyz brzdim motorem jedu 90 a dam tam za 3 tak musim dlouho poustet spojku aby mi motor neskocil na klin a takhle by se roztocil rychleji.....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 pro 2005 21:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
takovej pripad nenastane :D v 90ti by to urcite nebylo z 4na3. a co to je dlouho poustet spojku? v 90 radim na slalomu 3=>2 docela bezne (coz da na 2 necelejch 5000rpm), nekdy ani nevim jestli sem na tu spojku slapnul :-D "trosku" to cvakne a neni problem

to jen takova kulturni vlozka :shock:

jestli to nekoho fakt zajima tak se to hooodne dlouho probiralo i na T-F, ale hledat se mi to nechce.

ma to proste svoje vyhody i nevyhody, pro beznej provoz je to jednoznacny, v motorsportu hrozne zalezi na konkretnich podminkach

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 pro 2005 21:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
jak tu energii vyuzijes? no prave pri tom rozjezdu... treba na sprintu rwd nebo 4wd, roztocis, zaradis, pustis spojku...

a pokud je dobre poskladana skrin, tak nejsou moc velky odstupy kvaltu... zas zalezi na co to auto je

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ,
PříspěvekNapsal: 24 pro 2005 00:18 
hele tak ja do toho asi pudu pak vam napisu jak ten motor zpiva(jo a nechapu proc se do me vsichni navazite ze 1,4 nejede ja ani jednou nerekl ze to chci delat na 1,4 :evil: ) jo a tak me teda napadlo jak ten setrvak vyvazim. nevite jak by to slo udelat? tam kde bude neco navic proste vodbrousim ale jak zjistim kde je neco navic?????? neslo by to na vyvazovacce kol v pneuservise? ale tam to asi nebude presny co ? par gramu na jedny strane by mi asi brzo vyklepaly loziska ze? nebo co? :cry:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 pro 2005 02:10 
tohle je fajnšmekrovská práce. To chce odbornou dílnu typu ČKD , Siemens kol. vozidla atd... prostě nejlépe motorárnu :P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 pro 2005 10:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
dělat tohle doma je asi jako snižovat hlavu doma pilníkem :-D

tak sežeň fakt odborníka, hlavně se to musí trochu zpočítat o kolik. nikdy sem to nevidel ale cetl sem ze se to dá vyvážit i s klikou, potom verim ze je to lip vyvazeny nez z vyroby. vyvazuje se to vetsinou vrtanim der ve spravnym miste.

samozrejme je potreba to vyvazit dynamicky, coz doma asi nikdo neudela

tak prozrad, co to je za motor?

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 pro 2005 10:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 zář 2004 20:41
Příspěvky: 397
Bydliště: Praha
Odlehčit setrvák je moc fajnová práce a potřebuješ nejenom si říct,že uberu
1/4kila souměrně.Také by jsi měl vědět,kde provést odlehčení,aby se potom setrvák neroztrhl.
Před asi 25 lety jsme to zkoušeli ve velice dobře vybavené dílně fabriky se setrvákem na Žigula.Po třetím pokusu jsme to vzdali.Pokud si dobře pamatuji,tak první se nám nepovedlo navrtáváním srovnat házení v příčné ose.Po čase pak setrvák vypadal jak ementál a odlehčil se skoro o třetinu.
Druhý se při zátěži na brzdě skoro rotrhnul-začaly se objevovat podélné prasklinky.Točil se něco kolem 6000ot.Prý byly asi špatně zvolené odlehčovací otvory a snad i jejich velikost.Ten třetí byl dost dobrý,ale zase nevydržel na brzdě.Pak už bouračky došly......
Zvýšení výkonu jsem pak realizoval úpravou hlavy,2xkarburátorem Weber
a zapalováním MM.Odhadovali jsme výkon tak na 90-110PS.Finální úpravou byla montáž 5° převodovky z Fiatu Miraifiory.
Osobně bych se na tuto úpravu vykašlal.Moc práce a málo užitku.

_________________
Ford Escort Combi Ghia-Futura 1997-1,8 16V-85kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: 25 pro 2005 22:39 
doufam ze me tedka nevyhodite vono je to totiz na FIATA :cry: ale ja mam esco a tady an to m fiatovy uno 88 rok 1,5 75PS ale vam se to muze taky hodit o tom poklabosit aspon nasajete info no tak uz vite motor ale na esco sem to taky chtel udelat ale kdyz to tak ctu tak :shock: takze to prubnu na tom fiatovy a jak to ctu tak to je brutal :cry:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 pro 2005 20:05 
a já si říkal že ty odkazy na tu kapotu jsou pod názvem FIAT :P


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz