fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 30 led 2012 22:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Zdravim, forum jsem prohledal ale prisel jsem spise na to, ze vice lidi ma problem nastartovat za tepla jak za studena.

Muj problem je takovy, ze kdyz je motor studeny tak mu trva dost dlouho nez nastartuje, nekdy az na 2 pokus. Nekdy pomuze zavadit o plynovy pedal, jindy motor chytne presne v okamzik, kdy vypnu starter. Jak motor nastartuje bezi jako hodinky. A kdyz ho hned po nastartovani vypnu, tak potom chytne da se rict okamzite, Protoze nikdy nechytne na prvni zazech ve valci.
Vsechny cidla na teplotu nova, kabely i svicky OK, diagnostika nic nehlasi. Benzin je vzdy natlakovany a do motoru jde, i jiskry to haze, ikdyz nekdy pri tom startovani ne moc presvedcive. Kdyz jsme vsechny svicky vyndali, dali je na kostru a zkusilo se nastartovat, tak neskakaly uplne asi jak by asi mely, ale kdyz jsem klicek vypnul, a motor se jeste tocil tak zacaly skakat jakoby casteji.

A to hlavni co je mi divne je to, ze cim je vetsi mraz tim lepe to chyti, takze pri -20°C motor chytne podstatne rychleji nez pri +20°C, ikdyz v tom mrazu starter toci pomaleji.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012 08:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Mel bych dotaz na to co se deje pri startovani motoru. Nestartuje jak mapopsane vyse. Kdyz auto rozjedu z kopce a ikdyz jede krokem, a motor je studeny tak pres spojku chytne na prvni otacku, takze hned.

na webu u EEC jsem nasel jen
-napájení EEC a palivového čerpadla
-pomalý a nepravidelný PIP signál z rozdělovače
-signál z MAF/MAP nízký a nepravidelný
-hodnota TPS: uzavřeno
-lambda: chudá směs

coz je co dela pred startovani, ale co se deje kdyz zapnu starter.
Dalsi cojsem se docetl, ze pri startovani jde do motoru nehorazne mnozstvi benzinu a pokud tam je opravdu vpustene tak jej svicky nedokazi zapalit. Ale nevim proc. Svicky jsou vporadku, zkouseli jsme i zmenit vzdalenot elektrod, ale nic nepomohlo. Dlouho trva nez motor nastartuje. A kdyz semu to nepodari do urcite doby tak se uchlasta.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012 10:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Podle toho jak píšeš, že když nestartuješ ale pustíš ho z kopce a naskočí hned, bych typoval problém někde v elktrice. Když stratuješ přes startér tak teče velký proud v obvodu startéru a možná to ovlivnuja nějaké obvody, prořízení motoru, zapalování a pod. Prošel bych všechny kostry, konektory, jestli není někde velký přechodový odpor.

Při startování můžeš zapomenout na Lambdu, ta se zapojí do obvodu až po zahřátí.
TPS je čidlo na klapce a když startuješ bez zmáčknutí plynového pedálu tak je OFF.
PIP signál z rozdělovače je OK jinak by motor nejel pravidelně, je to signál pro zapálení jiskry
MAF/MAP je to stéjné kdyby nebyl OK tak nenastartuješ lehce ani z kopce.
ŘJ+palivové čerpadlo musí být pod napětím, jinak to nepojede.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012 10:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jestli fakt sedi ten projev s tim ze presne ve chvili kdy pustit starter tak to zacne zapalovat znatelne lepe, tak
bych zkontroloval vse kolem napajeni civky/zapalovani. Jake je na ni napeti pri startovani ? ...
Idealne osciloskop. Pokud neni, tak promerit ohmetrem draty od +baterky az k napajeni civky/edisu
a to same ale na kostrach. Tedy od -baterky po edis/tfi/...
Pak i kostreni (k EDISu, pripadne TFI krabicce, ...)
Tim ze to budes merit od +baterky, budes promerovat celou cestu vcetne pojistkovky atd. Vzdy se na dratech/prechodech trochu napeti ztrati, ale nesmi byt na civce napr. 8V.
Jeste mi napada zkusit vymenit civku. Na EDIS bych se nebal dat civku treba z favorita (silna, velke proudy). Na starsi systemy radsi civku z neceho starsiho, co jeste NEmelo el.system. Na el.systemech jsou civky v velkym proudem a pocita se s tim, ze proud omezi az ten el.system.

Nahod schema tveho motoru.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012 11:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
se schematem bude problem, protoze jsem ho nikdy nenasel, vesmes na motor LJB jsem nenasel nic.
Ma to EFI 8ventilu a EDIS

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 26 dub 2012 11:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tady to mas. Hledal jsem to hodinu, mam u tebe pivo :-)
Schema
Zapojeni EEC IV

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2012 19:49 
Offline
Forďák

Registrován: 14 srp 2008 23:50
Příspěvky: 53
Bydliště: Krnov
Zacinam mit podobny problem. Auto jsem vzivote nestartoval vicekrat nez napoprve bez plynu. Ted kdyz stoji na slunci a ve vedru se studenym motorem, musim mu pomoct plynem...Pak uz chyta pokazde. Kdyz je venku trosku zima-po ranu,pres den treba pod mrakem, nebo v zime absolutne bez problemu. Mam podezreni na volnobezny ventil, v krizovatkach mi pada volnobeh k 500 ot,min a pak si prida sam na 900-nechcipa. V teplem pocasi jakoby chce chytit na prvni start,ale chybi tam ten impuls jakoby pridani plynu...

_________________
escort 97,1,6 16v,66kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2012 13:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Tak jsem meril.
Zameril jsem se na cestu oznacenou cervene na tomto obrazku
Obrázek

Meril jsem tak, ze jsem do konektoru, ktery se zapojuje do edis, zapojil zarovku H4 (jen jedno vlakno) na kontakty 8 a 9, zapnul zapalovani a napeti na zarovce bylo o 1V nizsi nez na baterce. Kdyz jsem + prepojil na konektor do civky tak ztrata byla asi 0.8V.

Dalsi vec co mi nejde do hlavy je ta, ze kdyz jsem meril cestu od relatka (vyvod 87) po konektor (vyvod 8) tak jsem nameril odpor 50kohm coz nejak nechapu, kde to tam je.

Problem je, ze plus i zem vede do pojistkove skrine, do ktere se nedostanu, protoze je to halda dratu, takze pokud je nekde prechodak, tak nevim kde je.

A jeste otazka, na te oznacene ceste, je nejaka pojistka? Protoze v pojistkove skrini zadna takova neni k tomu urcena. Mam tam jen pojistku na zapalovani, ta to asi nebude a pak pojistku INJ ta bude asi na vstriky, ale ta to taky neni.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2012 14:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
mikirc píše:
Tak jsem meril.
Meril jsem tak, ze jsem do konektoru, ktery se zapojuje do edis, zapojil zarovku H4 (jen jedno vlakno) na kontakty 8 a 9, zapnul zapalovani a napeti na zarovce bylo o 1V nizsi nez na baterce. Kdyz jsem + prepojil na konektor do civky tak ztrata byla asi 0.8V.

Dalsi vec co mi nejde do hlavy je ta, ze kdyz jsem meril cestu od relatka (vyvod 87) po konektor (vyvod 8) tak jsem nameril odpor 50kohm coz nejak nechapu, kde to tam je.

To nejak nesedi. Jednou mas na vyvodu 8 edisu normalne napeti (zarovka sviti proti kostre)
a podruhe rikas ze mas na privodu stavy k vyvodu 8 odpor 50K. To by tam nebyla 12V a zarovka by nesvitila.

mikirc píše:
A jeste otazka, na te oznacene ceste, je nejaka pojistka? Protoze v pojistkove skrini zadna takova neni k tomu urcena. Mam tam jen pojistku na zapalovani, ta to asi nebude a pak pojistku INJ ta bude asi na vstriky, ale ta to taky neni.
Pojistka by tam byla zakreslena. Asi bude mimo toto schema, jeste pred svorkou "30" a to by tedy mohla byt ta o ktere mluvis jako "pro zapalovani"

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 20 kvě 2012 14:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Jo ja tam zapomel dopsat jednu vec.
Kdyz zapnu zapalovani je na pinu 8 normalni napeti, kdyz zapojim zarovku je tam ztrata 1V.
Kdyz vypnu zapalovani a vyndam relatko zapalovani a merim tedy pouze odpor cesty z pinu relatka 87 k pinu edis 8 tak mi to ukazuje tech 50kohm.

Takze ten odpor se ztrati v okamziku sepnuti relatka zapalovani.
Otazkou je jestli ten drat je na to relatko napojen primo nebo vede jeste pres neco.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pri vychladlem motoru nestartuje
PříspěvekNapsal: 02 čer 2012 22:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Dneska jsem udelal test. Zapnul jsem klicek a plusovy drat co vede do civky, jsem jeste navic pripojil na baterii pres ampermert. Ampermetr ukazoval pri startovani, ze pres nej tece proud 0,5A. Ale chovani motoru se nijak nezmenilo. Start stejny, i za behu se choval stejne. Na civce bylo pri startovani a odpojenych vstikovaci (aby motor nechytl, cerpadlo jelo) 10V nevim jestli je to dost nebo malo. Druhy volmetr mam bez baterky takze jsem nemohl merit oboji a delal jsem to sam.

Jeste mne napadlo, odpojit volnobezny ventil. Pridal jsem trosku plynu, opravdu jen trosku aby se naplo plynove lanko a aby se klapka otevrela asi tak o 1mm i mene a chytlo to lepe, ikdyz to muze byt tim ze, jsem to uz mel nastartovane 5 minut pred tim. Takze zitra zkusim odpojit volnobezny ventil, nebo spise hadici od nej, pricpat ji rukou a zkusit nastartovat. Jestli nahodou pri startovani a pokledu napeti neblbne a spatne se neotevira.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz