fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 lis 2011 23:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
mirek123 píše:
Zdar,

tak som to trosku poladil :o)

No adaptace jiz vypadaji rozumne! Takze predpokladam, ze auto jiz jezdi jak ma. Akorat bych zvednul Tg u volnobehu P1 tak o jednu desetinku, ale to uz je lesteni. Pokud jsi ted v posledni dobe pouzival klimatizaci, tak mas furt chudy volnobeh pro zatez, tak zvedni i Tg u P2 na 7,9.

Jenom prosimte v prispevku vyse jsem mylne uvedl, ze pro nastaveni mas zmacknout tlacitko "novy model" v modelovani, ale spravny postup ma byt v mape zmacknout "nastav model" + save anebo adjust (coz by hned melo i zapsat). Za toto se omlouvam, psal jsem to tehdy jiz s nejakou promili v krvi :(

A jak hodnotis slozitost nastaveni? Nakonec to nebyla zadna veda, co? Muzes zvazit, ze jako ja si zapnes automaticke adaptace (dneska jsem si to zapnul, takze zatim nemam ani positivni ani negativni ohlas)

Koukam, ze tam mas verzi firmware 3.0I - to jsi flashoval, anebo jsi to tam mel jiz od novoty? Ja si to musel na tuto verzi flashnout :twisted:

V kazdem pripade gratuluji ke zdarnemu vyreseni problemu.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 lis 2011 21:02 
Offline
Nováček

Registrován: 03 lis 2011 09:27
Příspěvky: 4
Bydliště: Beroun
Ahoj,

system nastavenia lpg, myslim, ze je relativne jednoduchy

- precital som si cesky manual (je to vycuc angl. manualu) a angl. manual (podrobny popis funkcii) od Magicu
- zmazal som adaptace, najazdil cca 15 km na benzin
- zmazal mapu benzinu a lpg v Magicu
- nacital mapu benzinu cca 15 km (kopcovity teren - okolie Berouna)
- nacital mapu lpg - rovnako ako benzin
- prepocet na nahranie do Magicu
- kontrola - kratka jazda na lpg

Hral som sa s tym cca 2hod, vysledok viac nez uspokojivy (focus jazdi o hodne lepsie :) ) , vid. adaptace z EEC-V.
Otazka znie, preco to nespravili pri montazi lpg systemu (3-krat som reklamoval chudu zmes - spravili kalibraciu a vratili mi auto, ze uz je to ok) ?! :?:

Automaticke adaptace zatial neriesim.

Mam iny problem, pred mesiacom som bol na revizii s lpg po roku pouzivania (cca 20000 km) a odvtedy je motor viac hlucny (klepavy, pred reviziou to bolo ok), potrebujem skontrolovat volu na ventiloch, prip. aj tlaky vo valcoch (mam tam primazavanie flashlube - proti zaklepavaniu ventilov). Som zvedavy co tam zase sudruzi odbornici z Prahy skurvily (vymenili obidva filtre u lpg + kalibracia=1000kc). Je to este v zaruke.

Firmware bol prehrany pri revizii, a asi si si vsimol, ze Magic loguje kazde pripojenie, prehratim firmware sa logy stratia :)

Prajem hodne najazdenych kilometrov na LPG. ;-)

_________________
Focus I HB, 1.6 74kW ZETEC-SE , r.v. 9/2004, LPG Magic 2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 lis 2011 20:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
mirek123 píše:
Otazka znie, preco to nespravili pri montazi lpg systemu (3-krat som reklamoval chudu zmes - spravili kalibraciu a vratili mi auto, ze uz je to ok) ?! :?:
Toto mi je taktez zahadou - u me to bylo to same, dokolecka opakovali jeden a tentyz postup a vubec jim nevadilo, ze nevedl ke zlepseni!

mirek123 píše:
Mam iny problem, pred mesiacom som bol na revizii s lpg po roku pouzivania (cca 20000 km) a odvtedy je motor viac hlucny (klepavy, pred reviziou to bolo ok), potrebujem skontrolovat volu na ventiloch, prip. aj tlaky vo valcoch (mam tam primazavanie flashlube - proti zaklepavaniu ventilov).
Ja flashlube nemam - informoval jsem se u typka rovnou z HL-Propanu, co tam dela uz nejaka ta leta a on mi rekl, ze to je stejne jenom tahak penez. To co mi rikal mi davalo smysl, nejsem mechanik a tak jsem dal na logickou uvahu a na flashlube se vybodl. Take v servise kde mi LPG montovali mi rikali, ze flashlube neni zapotrebi. U predchoziho auta jsem to nemel, byl to nissan sunny 1,6, 75kW z roku 1994 a s ventily mi plyn nic neudelal. Otazkou je, pri nasich zkusenostech s LPG odborniky, zda-li teto informaci davat nejakou vahu:-(

mirek123 píše:
Som zvedavy co tam zase sudruzi odbornici z Prahy skurvily (vymenili obidva filtre u lpg + kalibracia=1000kc). Je to este v zaruke.
No co si vzpominam, tak ja jsem u nissanka na servis LPG uplne kaslal - az jednou jsem mel cestu a tak jsem se s cca 50.000 km na LPG stavil do servisu, kde mi vymenili filtr. Rozdil jsem nepoznal, mechanik stav filtru nijak nekomentoval.

mirek123 píše:
Firmware bol prehrany pri revizii, a asi si si vsimol, ze Magic loguje kazde pripojenie, prehratim firmware sa logy stratia :)
Ano, toho jsem si vsimnul - otazkou je, co by asi rikali borci v servise, kdyz tam prijdu s posledni verzi FW a oni to neflashuji:roll:. A flashovat zpet to nehodlam. Uprime, nad LPG servisem jsem zlomil hul, pujdu tam max na vymenu filtru, vstriku .... proste manualni praci.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 led 2012 22:49 
Offline
Nováček

Registrován: 19 led 2012 22:28
Příspěvky: 8
zdravím majitele a fanoušky Mondea,

měl jsem vybrané auto jako ojetinu a vybíral jsem dlouho a pečlivě a právě Ford Mondeo od r.2004, mi vyšlo v poměru cena/spolehlivost/užitná hodnota+hodně prostoru - nejlépe a které bych již koupil s LPG, nebo nechal dodatečně dodělat.

Zjistil jsem ale, že údajně u těchto benzínových motorů 1.8 se ventily nedají štelovat, což je pro mě neuvěřitelná informace, pokud je tedy pravdivá a že nejsou vhodné na LPG-zaklepávající se ventily...a taky že nejsilnější verze s přímým vstřikováním 1.8(96Kw) je přímo nevhodná!

Chci se zeptat co je na tom pravdy s těma ventilama, nejsou třeba řešeny štelováním vymezovacíma podložkama?Což je sice drahá a náročná verze štelování, ale alespoň nějaká, nezdá se mi, že by se vyráběl motor bez možnosti úpravy ventilových vůlí...

Zřejmě nejvodnější jsou motory z hydroštely, ale nevím u jakých motorů se používají...

Pokud je pravda že mondea s 1.8 motory nejsou na přestavbu na LPG vhodná, tak mi prosím doporučte nějakou adekvátní náhradu(s motorem do 1.8 ).

Byla by Oktávka, nebo Fábie dobrou volbou?

Docela to spěchá a já rychle potřebuji nějaké jiné auto u nás hodně rozšířeno, na které nebude problém sehnat díly a jejch ceny nebudo závratně drahé a už nemám čas hledat.

Zřejmě bych koupil něco na překlenovací dobu a později se zaměřil na něco, co bych si nechal déle(uvažuji o něčem větším, jako Nissan NV200 (který má údajně překvapivě pružnou 1.6ku v benzínu) ap,
možná i nově se příchozí Dacia Lodgy http://www.novinky.cz/auto/255381-dacia ... lodgy.html , která by snad mohla řešit kompromis mezi kombi a menší dodávkou, kam by s trochou dobré vůle vlezla třeba i motorka...

Díky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2012 18:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Navod jak spravne nastavit volnobeh

Clovek se obcas nudi, obcas i uvazuje a me napadl asi nejlepsi zpusob jak nastavit u LPG volnobeh (ale ze jsem na to prisel az ted, za to se trosku stydim). Princip je jednoduchy a zopakuje se pro volnobeh bez klimy a s klimou (tady je asi dobre aby klima mela co delat, takze zkouset kdyz je teplo a pustit na 100%). Potreba je mit kabel od Tomina (ForDiag), ci byt schopen jinak online vycist aspon kratkodobe adaptace

1/ ve ForDiag si v osciloskopu nastavit VEGO11 (kratkodobe adaptace), LAMBSE1 (lambda sonda) a opakovat krok 2/
2/ prepnout mezi palivy a kouknout co dela LAMBSE1 a VEGO11
-- pokud se LAMBSE1 nepohne a osciluje stale stejne, tak je nastaveni plynu v poradku, jinak
-- pokud se LAMBSE1 pohne nahoru/dolu tak je zapotrebi ubrat/pridat delku vstriku u LPG (v idealnim pripade by VEGO11 melo oscilovat beze zmeny)

Co tim clovek ziska? Pri studenem startu motor bere v potaz dlouhodobe adaptace a nedochazi k regulaci pres lambda sondu (kratkodobe adaptace), ktera se musi zahrat. Takze kdyz bude bohatost stejna (velmi podobna), tak se motor za studena bude chovat korektne, nebude se mu dostavat prilis bohate/chude palivo, z vlastni skusenosti muzu potvrdit, ze se to pak chova jako by mel clovek pod kapotou kozu co se rozhodla kopat.

Takova mala poznamka na zaver, vetsina RJ od LPG prepina az od prednastavenych otacek, treba ja mam 1.500. Pri prepnuti z LPG na benzin to neni problem, ale naopak je treba zajistit at vsechny valce jedou na LPG. Jednou z moznosti je chvili podrzet nad stanovenymi otackami motor, ale to je nesikovne, protoze clovek ztrati kontinuitu v osciloskopu. Druha je sledovat hodnoty LAMBSE1 pouze pri prepnuti z LPG na benzin. Ja mam Magic2 a SW k nemu umoznuje prime prepnuti na LPG (prepne najednou vsechny valce bez ohledu na otacky, bohuzel to neprepina sekvencne) - staci drzet ALT a kliknout pravym tlacitkem mysi na ikonku vpravo ve stavovem radku.

Pokud by bylo potreba, tak muzu dodat i obrazky, ale snad to je pochopitelne a snad to nekomu pomuze :roll:

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2012 14:48 
Offline
Forďák

Registrován: 26 zář 2006 20:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Dolní Lutyně
Mě popis pomohl, zacož děkuji. Jen by mne ještě zajímalo jakou máš spotřebu. Teď jsem jel cca 120km cestu, 60 tam a 60 zpátky a spotřebu mám 12,5 sice s malým vozíkem za sebou a lechkou nohou na plyně. PC v autě mi ukazovalo 9.

Normálně jsem po městě jezdil za 9,8 benzínu, tak nevím kolik mám čekat LPG, typoval bych tak 11 ? Mám ten samý motor ford mondeo combi duratec 2

_________________
Ford Fiesta 1.1 s LPG a
Ford Escort Combi 1,6 16V Ghia už taky LPG sekvenční Landi Renzo Omegas spotřeba 8,5 LPG a
Ford Mondeo III 2 16V 107Kw Ghia 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2012 19:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
COLLOUR: Ja mam aktualne dlouhodobou spotrebu benzin + LPG 11,2L. Ale jezdim hlavne kolem komina, kolikrat i rano na 6h 3,8km na bazen a pak z5. Take si obcas vezme auto do parady manzelka a ta jezdi do kopce za 4 a ze stejneho kopce za 3 :evil: Celkove mam ale taky pocit, ze oproti tomu co ukazuje pocitac je spotreba nekde mezi 2-3 L navic :( Coz je vice nez bezne deklarovanych + 10-15%. Uvazoval jsem jestli netreba vymenit svicky, ci tak neco ... ale s timto nemam zkusenosti.

PS: Jsem rad, ze nekomu ten navod pomohl.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2012 09:49 
Offline
Forďák

Registrován: 26 zář 2006 20:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Dolní Lutyně
Zapnul jsem, taky ty adapta. Ještě jsem uvažoval jak doladit křivku, podle adaptací z Fordiag, mám tam problém, že při 2500 otáčkách a zatížení 15% to mám chudé (-10), ale při větším zatížení lechce až moc bohaté (8), dolaďovali jste to nějak ručně modelováním křivky? Nebo případně zadat korekce podle tlaku.

Svíčky k úspoře paliva moc nepomůžou, pokud by to škubalo, nebo dělalo nějaké blbosti, tak určitě vymněnit. Často se vada na kebelech, svíčkách a čidlech projeví dřív u LPG než u benzínu. Po montáži LPG jsem vymněnil MAP senzor, a nestačil jsem se divit co to s autem udělalo. To auto jede hodně líp a navíc studené starty bez problému (cena origo ford 1400Kč). Ještě technik co mi montoval plyn říkal, že mám asi načatej EGR ventil, ale diagnostika nic nehlásí, že by mněla nějaký problém. Tak nevím.
Jinak auto jezdí super, rozdíl benzin plyn 0. Klapy ze sání jsem hned taky dal pryč na doporučení i servisu FORD.

_________________
Ford Fiesta 1.1 s LPG a
Ford Escort Combi 1,6 16V Ghia už taky LPG sekvenční Landi Renzo Omegas spotřeba 8,5 LPG a
Ford Mondeo III 2 16V 107Kw Ghia 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2012 19:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Adaptace na LPG jsem jeste nezapinal, protoze resim problem s adaptacemi z benzinove jednotky. Tady bych si dovolil poznamenat, ze u fordiag mi to na mem aute ukazuje v tabulce adaptaci jine hodnoty nez v osciloskopu. V kazdem pripade je u me situace asi podobna a to, ze na 12,5% a 25% mi adaptace utikaji strasne dolu (bohata smes), pri vyssim loadu je to v norme, jde to nejake to procento do chude. Vsiml jsem si ze to ulitnuti dolu se deje hlavne kdyz sundam nohu z plynu ci brzdim motorem (ono to auto moc brzdit motorem neumi).

Jinak pokud je v dlouhodobych adaptacich minusova hodnota, tak by to melo znamenat, ze mas prave smes bohatou! Teda pokud si to dobre pamatuji, jak me Tomin zaskoloval :roll:

Kdyz uz jsi nakousul ten MAP, nestaci to nejak vycistit, anebo lepsi rovnou vymenit? Ty jsi vedel, ze je spatny, ci to bylo nejake doporuceni, ci ma nejakou zivotnost? Ve fordiag jsem videl zalozku pojmenovanou test MAP, ale nevim jak tento test provest a jak interpretovat hodnoty.

Celkove nemam pocit, ze by mi auto jezdilo spatne, ale to clovek nezjisti dokud nemuze porovnat (Kdybych nemel diagnostiku, tak jen jezdim a nic neresim)

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2012 22:15 
Offline
Forďák

Registrován: 26 zář 2006 20:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Dolní Lutyně
No ono jak sundáš nohu z plynu tak se v určitý moment vypnou vstřiky jak benzínové tak i LPG.

Těm adaptacím zrovna moc nerozumím. Taky jsem si myslel přesně tak jak si psal, že když to jde do zelených tak je to bohaté. Tak jsme ubírali LPG a pořád nic a bylo to horší a navíc mi jednotka hlásila příliš chudá směs, tak jsme to obohatili a voala už to bylo růžové. Podle toho soudím, že je to naopak. k tomu by nám musel něco říct tomin.

Co se týká váhy. Koupil jsem jí proto, že když jsme to poskládali, tak to šlo do vysokých otáček a až jsem jí odpojil, tak to kleslo, přikládal jsem to tedy k map senzoru, a ukazoval hovadiny. No ale nakonec to tím nebylo, bylo netěsné sání, po přetěsnění to bylo ok, no ale když jsem už ji měl, tak tam nebudu dávat starou, dal jsem novou a najednou zmizly i drobné problémy jako že když jsem rychle otočil klíčkem a nepočkal než pozhasínají kontrolky tak auto nastartovalo a chcíplo a pak jsem musel dlouho točit než to nastartovalo, a přestalo to cukat v nižších otáčkách. No a zátah jako prase, to jsem čumněl, ale vyndal jsem ještě klapy ze sání, jelikož mám ročník 2001 a nechtělo se mi zase hrát s klapami a předělávat lpg vstřiky, tak jsme to vykuchali a pořádně mezi jednotlivými válci zalepili otvory po osce.

Celkový pocit po namontování LPG a úpravě sání s výměnou váhy, auto jede potišeji a táhne lépe od spodu. Jinak mám možnost mít nový MAP BOSCH za 800kč, já ho potřeboval hned tak jsem jel do forda, ale objednal jsem ho ještě v jednom obchodě, kde leží momentálně na skladě. Někdy ho stačí jen vyčistit lihem, nebo technickým benzínem. Některým to jezdí dodnes bez problémů.


Servisák na LPG mi říkal že ten binec v adaptacích může dělat EGR ventil. No toď otázka, jediná ještě možnost je dokoupit OBD adapter ať si to ta jednotka LPG čte z jednotky Ford sama, a upraví podle toho palivo a bude klid. Otázkou je cena.

Jo s tou diagnostikou máš pravdu. Co oči nevidí srdce nebolí pokud se nerosvítí motorek, nic člověk neřeší. :-)

_________________
Ford Fiesta 1.1 s LPG a
Ford Escort Combi 1,6 16V Ghia už taky LPG sekvenční Landi Renzo Omegas spotřeba 8,5 LPG a
Ford Mondeo III 2 16V 107Kw Ghia 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2012 01:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Nastesti tebou popisovane problemy nemam.

Co se tyce akcelerace z nizkych otacek, tak ta se mi nezda nejaka zavratna, ale pricitam to vaze auta .... ale to by chtelo porovnat . Ted otazka jestli ti pomohl ten MAP, klapky ci pretesneni sani. Ja bych jiz mel mit klapky bezproblemove, zbytek doufam.

Kdyz jsem procital manual k Magic2, tak jsem se tam o moznosti pripojeni na OBD docetl, ale spise jsem to pochopil jako ze to doplni dalsi info do status baru ci diagnostiky (F6) a ne ze se podle toho ridi LPG jednotka.

Chtel bych te jeste poprosit, jestli by jsi mi mohl poslat, treba soukromou zpravou screenshot z LPG programu, Asistent konfigurace (F3), tab (1) Zakladni. Zajima me jake mas nastavene vstrikovani, typ motoru a prumer trysek. (diky)

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2012 07:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Vojbarz ma pravdu s tou polaritou.
viz. adaptace zde viewtopic.php?p=319917#p319917
Zelena znamena, ze je ecu nucena ubirat davku (z puvodni vypocitane), tedy ze je plynu moc.
Proc se ti to projevilo opacne u plynu netusim, ale myslim ze nekde v sw plynu, nebo mezi klavesnici a zidli bude problem. :-)
EGR ma vliv na adaptace. Na ne ma vliv snad uplne vsechno. :wink:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2012 07:36 
Offline
Forďák

Registrován: 26 zář 2006 20:06
Příspěvky: 99
Bydliště: Dolní Lutyně
Dík tomine, asi bych to tipoval na problém mezi PC a Sedačkou v autě :-D Děkuji za upřesnění.

vobajz: jak budu mít chvilku zkopíruju to a pošlu.

_________________
Ford Fiesta 1.1 s LPG a
Ford Escort Combi 1,6 16V Ghia už taky LPG sekvenční Landi Renzo Omegas spotřeba 8,5 LPG a
Ford Mondeo III 2 16V 107Kw Ghia 2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 črc 2012 21:39 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Mám podobný problém, občas se mi podaří nastartovat studený motor až napodruhé, chvíli kucká a zmítá se kolem 500ti ot/min a pak se po pár vteřinách chytne. Benzín používám jen na startování a trochu mi to připadá, že se mi zalepují benzínové vstřiky. Pokud jedu na benzín, tak první desítky metrů je auto "citlivé na práci s plynovým pedálem, resp. nereaguje plynule na sešlápnutí pedálu. Po pár desítkách metrů se pravděpodobně "protáhnou a jede normálně. Jinak vše ok, přechody z LPG na benzín nejsou znát. Podle toho, co jsem se tu dočetl, bych to neviděl na špatné adaptace na volnoběh, protože ve všech případech jsou 0,00. Tak tomu bylo i v adaptační tabulce volnoběhu, když auto ještě nebylo přestavěno na lpg, všude 0,00. Tudíž bych chtěl poradit, jestli jdu správnou cestou a to jinou, než cestou různých adaptací plyn/benál. Díky :wink:

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 črc 2012 22:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Je velmi nepravdepodobne, ze by adaptace byly =0. Zvlaste pochybuji o sestelovani plynu do uplne souhry s benzinem. Toto ti ale poradi Tomin v jinem tematu, viz jeho podpis.

Nepises co mas za auto, motorizaci, LPG, atd ...

Zkus nasledujici, pripoj si diagnostiku a v osciloskopu nastav KAMRF1 (dlouhodobe adaptace) a LAMBSE1 (lambda). Pokud se motor zacne chovat korektne v okamziku, kdy lambda zacne kmitat, pak je jasne, ze mas rozhozene adaptace, to jak moc by jsi prave zjistil z toho KAMRF1.

Dalsim dobrym testem je zkusit vyjet nadrz benzinu, pokud se vse bude chovat korektne, tak pak je problem v plynu. Mam pocit, ze to nekde psal Tomin, ale vetsina problemu je prave z duvodu spatne sestelovaneho plynu. Proto bych sel napred po tom, nez zkousel cistit vstriky a jine ....

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 črc 2012 22:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
U Duratecu se zrejme nepouzivaji separatni bunky pro adaptaci volnobehu !
Jeste na zadnem Duratecu jsem tam nevidel nic jineho nez 0%. Spis bych koukal na procenta primo v tabulce v oblasti 700 ot a nizkem zatizeni.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 črc 2012 22:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Presne. Problem ujeteho (spatne nastaveneho) plynu overis tak, ze to nechas horke bezet treba na benal par minut (aby se to stoprocentne zadaptovalo). Budes sledovat LAMBSE a KAMRF. To ze uz adaptace problehla a dal se nebude menit poznas podle toho, ze LAMBSE uz cykluje soumerne kolem hodnoty 1.00. Tedy treba od 0.9 do 1.1
V tento moment prepnes na plyn a budes sledovat co dela LAMBSE. V idealnim pripade musi LAMBSE zustat cyklovat nadale kolem 1.0.
V pripade spatneho nastaveni plynu ihned uvidis, jak se zacne LAMBSE nekam vyklanet.
Nechas to bezet dal X minut dokud se to zase nezadaptuje (lambse zase bude kolem 1.0) a z hodnoty KAMRF odectes o kolik mas toho plynu vic/mene.
O tuto hodnotu je to potreba pak upravit v jednotce plynu.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 črc 2012 23:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
Presne. Problem ujeteho (spatne nastaveneho) plynu overis tak, ze to nechas horke bezet treba na benal par minut (aby se to stoprocentne zadaptovalo). Budes sledovat .....

Tady doporucuji prepnout co nejdrive (proslapnutim plynu, pres SW od RJ plynu, ci jakkoliv jinak) napred na plyn, pak chvili pockat (jak jiz zminil tomin, aby se ustalily adaptace) a test provest pri prechodu LPG->benzin. Duvodem je to, ze aby se prepnul motor na plyn, tak by musel mit vyssi otacky, tudiz proslapnes plynovy pedal a tim se ti do grafu dostane sum z jinych otacek.

Taky doporucuji precist si o par prispevku vyse Navod jak spravne nastavit volnobeh kde je prave tohoto zpusobu vyuzito k nastaveni LPG do souladu s benzinem pri volnobehu. Muj osobni nazor je takovy, ze toto je zaklad! To ze mas pak treba adaptace (jine nez na volnobeh) ulitle o 10% vubec nevadi, RJ auta si s tim poradi a pri prepnuti to taky nevadi, protoze se prepina valec po valci, ne najednou.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 črc 2012 23:38 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
vojbarz píše:
...Muj osobni nazor je takovy, ze toto je zaklad! To ze mas pak treba adaptace (jine nez na volnobeh) ulitle o 10% vubec nevadi, RJ auta si s tim poradi a pri prepnuti to taky nevadi, protoze se prepina valec po valci, ne najednou.

Tady ti moc nerozumim. Rozved to prosim trochu.
Pokud jsou normal. na benzin adaptace cca 0% a pri plynu to ujizdi na treba -15%, tak to taky znamena, ze pak rano, pri studenem motoru, pujde do motoru o 15% mene benzinu nez je potreba a pak prave muze motor stavkovat, vynechvata, zlobit v prechodech.
Podle mne je treba dosahnout prave u volnobehu a tesne nad nim co nejmensich procent adaptaci. Tedy presne co nejmensiho ROZDILU procent mezi benzinem a plynem. (Pokud je adapt. pri benzinu napr. -10%, mel bych mit i pri plynu -10% aby byl ranni start na benzin idealni.)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 črc 2012 00:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
tomin píše:
vojbarz píše:
...Muj osobni nazor je takovy, ze toto je zaklad! To ze mas pak treba adaptace (jine nez na volnobeh) ulitle o 10% vubec nevadi, RJ auta si s tim poradi a pri prepnuti to taky nevadi, protoze se prepina valec po valci, ne najednou.

Tady ti moc nerozumim. Rozved to prosim trochu. ......

Vsimni si toho "jine nez na volnobeh" v zavorce ;)

Ted, kdyz nad tim tak uvazuji, tak napr. v zime, kdy zahrati lambdy trva trosku dele, by mohly vyrazne rozlisne adaptace taky vadit, zvlaste kdyz nakopnes a hned jedes.

tomin píše:
Podle mne je treba dosahnout prave u volnobehu a tesne nad nim co nejmensich procent adaptaci. Tedy presne co nejmensiho ROZDILU procent mezi benzinem a plynem. (Pokud je adapt. pri benzinu napr. -10%, mel bych mit i pri plynu -10% aby byl ranni start na benzin idealni.)

Presne jak pises, proto jsem take sepsal navod jak na to .... Navod jak spravne nastavit volnobeh

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz