Pokud máš někoho v okolí s diagnostikou, nejlépe FordDiag, dá se auto napíchnout a kouknout, co dělá hodnota TPS jak šlapeš na plyn, jestli se pěkně plynule mění, nebo ne.. Pokud ano, je nejspíš vše s TPS v pořádku, pokud ne, postupuj podle následujícího postupu - takto můžeš postupovat i v případě, že se k žádné diagnostice nedostaneš.
První krok, zkus ho odpojit a pak sleduj, jak se auto chová, hlavně ty starty. Jinak bez tohoto čidla jde motor o dost líněji za plynem.
Potom můžeš čidlo sundat, je to de facto obyč potenciometr, tak jestli funguje zjistíš, že si multimetrem změříš odpor mezi prostředním pinem a krajním, jak budeš točit čidlem, tak se bude hodnota plynule měnit. Buď stoupat nebo klesat, podle toho, proti kterému z krajních to budeš měřit. Lepší je na to ručkovej měřák, protože nejde ani tak o hodnoty, jako spíš o tu plynulou změnu bez skoků a výpadků, a to se lépe sleduje na ručkovém přístroji, než na digitálu. Pokud se čidlo jeví ok, jdeme dál, zkontroluj pořádně konektor pro čidlo, jestli nejsou piny vylámané, zaoxidované, atd.. A to jak na konektoru u čidla, tak potom dál na velkém konektoru motorového svazku..prostě půjdeš po barvě drátů.
Pak můžeš změřit napětí na krajních pinech čidla, po zapnutí zapalování by měly mít proti sobě 5V.
No a poslední krok je najít si ten signální drát od čidla přímo na velkém konektoru u řídící jednotky, napíchnout ho voltmetrem a změřit proti kostře, jestli se napětí pěkně mlynule mění, jak šlapeš na plyn - zase při zapnutém zapalování.
Něco o čidle je tu:
http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=tps