fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ODLEHČENÁ ŘEMENICE
PříspěvekNapsal: 26 pro 2005 21:53 
tak sem tady valil neco o tom setrvaku a je to docela nerealene ale pak sem dostal do ruky casak TUNING..... a tam mleli o odlehcene remenici!!! prej se to dela z hliniku a prej to u atmosferickejch motoru (viz my vsichni) prida10 PS a u preplnovanejch (mozna nakej stastlivec krome naftaku) 20 PS..... takze by me zajimalo kde to splasit a na zakazku mi to jen tak nikdo asi nevysoustruzi

JEN TAK MIMOCHODE kdyz si dam ostry vacky tak musim chipnout motormanager???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 pro 2005 22:04 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Ostrá vačka to je širokouhlý pojem. Taky se můžeš dostat na stupně kde budeš potřebovat stavitelný rozvody jiná zdvihátka vahadla atd. Odlehčená řemenice 100% doporucuji jen ten nárust výkonu tam vidím nulový.A ještě rada do života. Vidím že hodláš dát do uprav motoru nějaký ten desetitisíc až jednostotisíc korun. Nešetři a udělej vše co je třeba nevyplatí se dělat něco jen napul.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: 26 pro 2005 22:21 
no kazda teleso co se roztaci spolika vykon na druhou jestli to chapu dobre tak asi proto to prida 10 PS no a kdyz uz pises o tech penezich zvazim ze turbo je nutnost= vykonejsi chladic, cipnout ridici jednotku, brzdy, podvozek, parozi..... na vyssi teplotu(ventily....) takze bych to videl spis na tech 300 000 bohuzel na to jeste nemam a za dalsi bych to vzivote nedal do 1,4 a navic potrebuju info o takovejch vecech jenze neumim deutsch nebo engllish takze tezkopadne saju info(ne ze bych si to turbo..... delal sam to bych nedal ale informace by se hodili o ruznejch systemech tak jestli o necem vite tak pisnite(ne pissnite :-D )


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 09:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2005 15:43
Příspěvky: 119
Bydliště: Banská Bystrica, SR
Inac aj mna by celkom zaujimalo co vsetko clovel potrebuje na prestavbu na turbo motor .... Viem ze tam treba turbinu nejaky chladic a trubky ale to asi nie je vsetko. vsak :lol:

_________________
Ford Escort 1,8 16V, rok:1996, ECC-V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 10:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
prestavba NA na turbo neni zadna prdel, vyjde levneji koupit rovnou neco s turbem a pak rvat prachy do toho. ale nekolika malo lidem to funguje...

samotny turbo nic neni, upravit svody a sani. pak potrebujes privod chladici vody k turbu a privod a odvod oleje. asi IC.

ale je potreba tomu motoru dost snizit kompresi, coz znamena minimalne jiny pisty, a pak ladit a ladit ECU.

myslim ze lidem co to delali tak to trvalo roky... vetsina pokusu skoncila motorem v prdeli. neni to sranda ale de to. zas trochu prohrabte T-F par temat tam o tom je...


jinak ta odlehcena remenice, fakt to zadnej vykon neprida

resili sme ten setrvak, jakej myslis ze ma vliv odlehceni 0.5kg remenice prumeru 15cm proti setrvaku.... jde tam o ten jeji prumer, snizej se tim otacky tech kravin kolem. jestli ale chces narvat takovy prachy do takovyho motoru tak tam dej uplne vsechno :-D

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 10:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2005 15:43
Příspěvky: 119
Bydliště: Banská Bystrica, SR
A preco je treba znizit kompresiu?

Inac na slovensku som nasil jednu firmu co to robi... http://www.motortech.sk/motor.htm

_________________
Ford Escort 1,8 16V, rok:1996, ECC-V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 12:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2005 15:43
Příspěvky: 119
Bydliště: Banská Bystrica, SR
A co hovorite na kompresor? :wink:

_________________
Ford Escort 1,8 16V, rok:1996, ECC-V


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 13:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 11:37
Příspěvky: 216
Bydliště: Praha 4
kdo chce mit povedomi co takova uprava NA motoru na preplnovanej predstavuje, tady je hezka stranka, aneb navod na oturbenej Zetec s co nejmensima nakladama a co nejvetsim podilem vlastni prace.

http://www.zetec-turbo.co.uk/

_________________
Ford Focus Futura | 1.6 16v | MkI 00/01 | 5door hatchback | Sapphire Light Blue

Ford Escort CLX | 1.6 16v | MkV 94/95 | 5door hatchback | Moondust Silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 15:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Kompresor je určitě lepší než turbo co se týká životnosti 100%. Nejlepší je kombinace a to turba i kompresoru. Cosi takového prý bylo v Lancijích.
Jinak s tou kompresí to je dost sporný ,ale fakt je že většína motorů s turbem má kompresi něco málo přes 8:1. Jinak turbo se dá plácnout na cokoli.Jak bylo zmiňováno jde jen o svody, sání a mazání. Spousta turb nemá chlazení vodou a to se pak stejně ani nezapojuje.Co se týká následně životnosti motoru je snad jasný. Turbo motor od základu je na to stavěný. Písty z jiných slitin případně kovaný ,výfukový ventili většinou sodíkem chlazený, atd.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 15:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Jinak k tý řemenici. Ta nemůže přidat ani kůň.A pro představu ostrá vačka s patřičně upravenou hlavou (vyleštěný kanáli ,ventily s větším zdvihem a vybráním talířků, spasování sacích a výfukovích svodů .....)přidá na motoru cca 20 koní plus mínus 5 koní podle toho jak se to povede.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 15:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
kompresni pomer musis snizit proste proto aby nebyl moc vysokej :D jestli ma zetec bezne 10 tak treba na tech strankach co tu jsou to snizujou na 8 a neco. jinak by si to chtelo hrat na vznetovej motor...

treba tahle uprava v tom escortu, ok, ale neco pres 200koni ten motor da i v atmosfere...

kompersor ma lepsi odezvu na plyn ale dost zvysuje spotrebu, zatimco turbo ani ne... ma to i jinou charakteristiku, kompresor fouka vzhledem k otackam motoru, turbo spis vzhledem k zatezi...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 15:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
jo, na tom ze remenice nic neprida se shodnem, treba samotna vacka taky nic moc, je potreba to tak nejak sladit, nelze ale rict ze to prida 20koni, radsi v %, jinej narust bude na litrovy fieste a 3l duratecu...

treba 2l zetec se necha vackama, upravou hlavy, 4klapkou, komplet sanim a ECU dostat pres 230koni, primo od cosworth... coz je pres 60% nahoru ale to uz je trochu extrem pro non turbo

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 15:36 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
milos.l píše:
kompresni pomer musis snizit proste proto aby nebyl moc vysokej :D jestli ma zetec bezne 10 tak treba na tech strankach co tu jsou to snizujou na 8 a neco. jinak by si to chtelo hrat na vznetovej motor...

treba tahle uprava v tom escortu, ok, ale neco pres 200koni ten motor da i v atmosfere...

kompersor ma lepsi odezvu na plyn ale dost zvysuje spotrebu, zatimco turbo ani ne... ma to i jinou charakteristiku, kompresor fouka vzhledem k otackam motoru, turbo spis vzhledem k zatezi...


Vše co je zde napsaný jsem schopen vyvrátit ,ale taky potvrdit.Není to tak jednoduchý, ale jde to velice rychle.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 15:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
milos.l píše:
jo, na tom ze remenice nic neprida se shodnem, treba samotna vacka taky nic moc, je potreba to tak nejak sladit, nelze ale rict ze to prida 20koni, radsi v %, jinej narust bude na litrovy fieste a 3l duratecu...

treba 2l zetec se necha vackama, upravou hlavy, 4klapkou, komplet sanim a ECU dostat pres 230koni, primo od cosworth... coz je pres 60% nahoru ale to uz je trochu extrem pro non turbo


Máš pravdu ten udaj byl myšlen k motoru 1,6 RS turbo v základu 132 koní tj. 97kW. S více ventilovejma hlavama se dá dělat víc. Ale v tom kabriu aby dosáhl toho co udává bych čekal ty upravy co jsem napsal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 18:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
o tomhle se da debatovat do nekonecna, "neni to slozity, jen je to strasne moc jednoduchejch veci ktery spolu souvisej" :D

stejne spoustu veci clovek zjisti az kdyz ten motor postavi a pusti na trat....

ale to oturbeni zetecu treba nekdy zkusim, anglicani jich par udelali, vetsinou 2litry, tak to jezdit musi. jenze to je jen na blbnuti, na zavodeni to je na hovno, tim se dostanu mezi EVA, imprezy a podobny... ale kdyz vezmu jak jede odlehcena fiesta s NA, tak by to byl mazec

ale rozum rika nebud blbej, kup treba dvoukilo s13 nebo s14 a kdyz do toho narves ty samy prachy pojede to lip...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ,
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 20:40 
nekde sem cital ze kdyz das turbo placnu u motoru s kompresi 10:1 tak to stoupne na priblizne 14,5:1 coz je za hranici detonacniho spalovani... a tak se to musi snizi minimalne na 12,5:1 a dela se to tak ze se snazis co nejvic zvetsit obem motoru (vetsi tesneni pod hlavou, nizsi pisty...) tak nak


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 22:12 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
tagy cením si toho, že by jsi se rád pustil do úprav auta-motoru ,ale myslím, že pro tebe by bohatě stačilo, sehnat RS motor s převodovkou a elektrikou a adát ho do svého auta. 150 koní v základu už je slušné stádečko a není problém sehnat řídící jednotku na 170 koní.
Jinak RS2000 turbo dělá Con.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 22:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
No tak já mám na autě setrvačník 6.4 Kg řemenici na klice 320g a vačkové mají dohromady 240g musím říct že na autě je to vidět na první pohled...........Motor má na volnoběh 1500-1600 otáček aby se vůbec dokázal točit.
Myslím, že přínos pro obyčejný motor je nulový jedná se řádově o stovky Wattů !!! a pouze při změnách otáček!! Navíc je to potřeba prokoumat a dokonale vyvážit aby se to v 7000ot nerozhodlo podívat mimo motor. Další věc je, že lehčí řemenice už nepracuje jako tlumič kmitů, a pokud nedáte setrvačník,kliku a řemenici vyvážit dohromady sníží se rapidně životnost motoru a vlivem sníženého tlumení zároveň s většími zrychlujícími silami bůže dojít k prasknutí rozvodového řemene a destrukci.
Setrvačný síly samozřejmě hrajou do toho jak to pojede a kolik to bude papat. Aby se odlehčení projevilo je třeba udělat víc než jen setrvačník a řemenici. Já nemám kvůli hmotnosti ani rádio vlastně ani kabely k rádiu a reproduktorům místo repro ve dveřích vozím slabou hliníkovou fólii.
Je ale pravdou, že rotační setrvačnost je vždy větší než ta posuvná.

řemenice je vidět tady http://www.fordfans.cz/nase_auta/lukas1/hpim1937.jpg

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 23:42 
ohledně řemenice souhlasím.Je to na nic. Kdysi na Fávu jsme ji skrouhli podle plánku Škoda pro tř. A . Váha spadla o dvě třetiny a rozdíl nulový :!:

to Lucas1 : co takhle zhubnout o 10 kg a můžeš mít hifi :P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2005 22:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
právě mě osvítil duch svatý a příšel jsem na to jak dostat z auta dalších 10 kg :smt005

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 93 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz