fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 13 srp 2012 22:05 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Snad proto, že předpokládá správný tlak v railu a on třeba správný není, tak je špatně namíchaná směs - vzduchu správně, šířka pulzu správná ale málo vyfouknutého benzínu.... Ale už je dost divné, že je chudá směs i ve vyšších otáčkách při nízkém zatížení - defacto celý rozsah otáček je při nízkém zatížení chudý a při vysokém zatížení bohatý. Což už s tlakem paliva nemůže mít co do činění, neboť na benzín jen startuji. Už mi to nedalo a dnešní adaptace jsem poslal plynařům:
Obrázek

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 srp 2012 22:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Vse do 5% ignoruju, vse do 10% taky neresim. A 12% je kousek od 10. :-D

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 srp 2012 22:25 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
:-D

...těch 12,5 už je ale 25 :lol: :lol:
mno, tohle je opravdu druhotná věc, spíš mě štvou ty studené starty, resp. starty po delší době. S LPG nic společného asi mít nebudou, neboť mi to blbě startovalo i při jezdění na samotný benzín. Ale to zkusím pořešit vložením zpětného ventilu někam do benzínové cesty, co nejblíže k čerpadlu. Pak se uvidí. A dám vědět co plynaři :wink:

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 srp 2012 22:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jestli stale vypisuje sw polovicni hodnoty, tak pak nechapu ze mas na jednom z obrazku -12.89, coz je uz za 25% :smt017
Mel jsem za to ze je to uz ok. Nekdo mi posilal tabulku z Duratecu a ta mela dost hodnot u 20ti procet, to by bylo uz 40% a o tom pochybuju.
Tobe se pri prvnim vyskytu 12.5% v tab. zapise chyba ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 srp 2012 23:04 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Aha, tak to už je opravené... :oops: ...tak to jsem plynařům napsal trochu nesmysl, no nevadí, aspoň mají kucí nad čím dumat :D . Taky mě trochu zmátlo, že když jsem řešil tu prasklou hadici, tak 12,5 už mi rozsvítilo kontrolku a teď nic...

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 srp 2012 23:28 
Offline
Nováček

Registrován: 06 čer 2012 23:29
Příspěvky: 4
Čau, neřeším přímo problém s volnoběhem. Mám tentýž motor Duratec HE 2.0 se sekvenčním LPG od Elpigazu (řídící jednotka Stella Power, zřejmě EOBD a OBDII kompatibilní). Řeším problém s poklesem tahu (zřejmé hlavně v kopci a se zatíženým autem). Pořídil jsem od Tomina kabel (díky!!!) a zatím 2x krátce jsem se koukal, co vyčtu. Tu jsou adaptace (několik set km na LPG): Obrázek.
Dál jsem zaznamenal, že LAMBDA senzor mi kmitá poněkud "pomalu", asi 1x za sekundu při volnoběhu. Zajímalo by mě následující:
1) Mohla by být lambda 'v pytli' (najeto přes 160tkm)? A pokud ano, může mít vliv na adaptace tak, že při nízkém zatížení a nižších otáčkách je směs chudá (je cítit velmi jemné pocukávání motoru při sešlápnutí plynu) a naopak bohatá v opačném spektru režimu motoru?
2) Je možné připojit přes kabel Fordiag i SW pro RJ LPG? Je případně možné doladit LPG pouze pomocí Fordiagu? Díky za rady.

_________________
aralog
Mondeo III Ghia, Duratec 2.0i, r.v.2001 + LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2012 17:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ahoj, predpokladam ze na benzin to tahne v kopci dobre (teda vseobecne problemy co se projevuji na plyn se neprojevuji na benzin).
Obrazek s adaptacemi se bohuzel nezobrazuje, ale pokud jsou do +/-10% tak bych to nedramatizoval.
Co se tyce lambda sondy, tak se mi prubeh vyrazne zlepsil vymenou svicek, otazka jestli samotnou vymenou anebo proto, ze jsem zkusil NGK LPG LaserLine 5.
Tominovym kabelem RJ od plynu nepripojis.Ale kabel by se mel dat postavit, vetsina ma seriove rozhrani http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=35604 a pak jeste sehnat prislusny soft.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2012 19:17 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
obr. jsem upravil.

ad pripojeni k LPG: jake urovne ta lpg jednotka ocekava ? Pokud 0/5V, tak musis kabel koupit/postavit.
Pokud ocekava 0/12V, tak se da pouzit Fordiag kabel prepnuty do KL modu. Ale musela by se zbastlit redukce, protoze
fordiag kazdopadne potrebuje napajeni +12V na pinu 16 OBD konektoru.

ad lambda: pri 160tis. je to klidne mozne, ale taky muze byt jeste v poho.
Chce to ziva data / graf kde bude EGO signal, LAMBSE a RPM. Z rychlosti prekmitu (jak nahoru, tak dolu) se pak da usoudit
stav lambda sensoru.
Viz.
https://www.google.cz/search?client=ope ... el=suggest
nebo primo
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... ZV5w-RulPQ

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2012 19:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jinak v tom DOCu je na obr. 2 zobrazena charakteristicka vlastnost starnouci lambdy a to to, ze se posouva jeji spodni napeti
az k nule, a nebo i pod nulu.
Ford jednotky toto umi osetrit (meri napeti i pod nulu) a zaridit se podle toho - umele si posunou signal nahoru a tak uspokojive funguji i se starnouci lambdou.
Proto existuji PIDy "VEGO11" (uz po oprave signalu)
a O2S11_V (bez opravy) Voltage before correcting for CSD (Characteristic Shift Downward) condition

Takze kdo chce opravdu studovat napeti z lambdy, mel by vybirat ten druhy.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 srp 2012 11:14 
Offline
Nováček

Registrován: 06 čer 2012 23:29
Příspěvky: 4
Ahoj, pokusil jsem se nahrát několik snad vypovídajících videí, ke stáhnutí na http://ulozto.cz/xuBP7ab/data-zip
Všechna videa jsem pořídil při volnoběhu na lpg (u prvního osciloskopu je možné, že to ještě chvíli běželo na benzín před přepnutím na LPG) s pár šlápnutími na plyn.
Doporučovaný O2S11_V jsem v PIDech nenašel, tak jsem tam dal EGO11 (nevím, jestli je to před korekcí nebo po), S_VEGO11 jsem tam přidal jen proto, že jsem se chtěl podívat na souvislost signálu s EGO11.
Video s přístroji jsem dělal jako poslední na už zahřátém motoru.
Videa se poněkud sekají, zřejmě PC nestíhalo, budu to muset ještě doladit. Každopádně mi přijde divný, že po 3 sešlápnutích plynu LAMBSE vyběhne do 'CHUDÉ' a už se odsud nehne, to by asi nemělo, ne?
Jinak popravdě nevím, co si o tom myslet, chvíli ta LAMBDA vypadá dobře a chvílemi ‚visí‘ na jedné hodnotě, jak kdyby nefungovala. Nebo to čtu špatně ...
Předem díky moc za rady ... jak vidíte, ještě se v tom pořád ne zcela orientuju.

_________________
aralog
Mondeo III Ghia, Duratec 2.0i, r.v.2001 + LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 11:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
1. video: budiky.avi
Podle mne se ti to preplo na plyn presne pri tom prvnim proslapnuti.
Ihned zacne cestovat LAMBSE smerem do chude a lambda kmitne az pri LAMBSE > 1.20,
tedy musi ochuzovat o 20%. Tedy mas plynu o cca 20% vic nez by melo byt.
To same je videt v 38. sekunde v "Oscil1".
Ve 46. sek. zacne stoupat LAMBSE na 1.20 az 1.25 (DORAZ !).
V 60. sek. dokonce dosahne 1.25 dorazu (nejvetsi ochuzeni co lze) a lambda sensor stale hlasi BOHATOU.
Chce to ubrat plyn o cca 20-25%.

V case 2:10 (Oscil1) spadne lambda regulace do CHYBY a tak LAMBSE skoci na vychozi hodnotu 1.00
V tu chvili to tam zacne strikat plynu o dalsich 25% vice a tim padem z toho musi mit motor a tva penezenka vylozene radost :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 11:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Na Oscil2/3 je krasne videt jak ECU filtruje signal mezi S_VEGO11 a EGO11. EGO11 je takovy hranatejsi,
ale skutecnost jak napeti ze senzoru leze je S_VEGO11.
Jinak rychlost prechodu napeti lambdy neni zadny zazrak, rekl bych ze uz je unavena. Kolik ma najeto ?

Hodil jsem to na:
http://www.youtube.com/watch?v=tVXBlxJTJpE
http://www.youtube.com/watch?v=t5t-T4cIX9U

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 srp 2012 12:37 
Offline
Nováček

Registrován: 06 čer 2012 23:29
Příspěvky: 4
Ahoj ještě doplním, abych vám neposkytoval neúplné informace:
to vojbarz:
- na benzín je to líný taky, i když se mi zdá, že o chloupek méně (a na volnoběh to běží o něco pravidelněji) ... teď mám v plánu cestu vhodným terénem, tak smažu adaptace a pojedu na benzín, uvidíme, jaké budou adaptace
- jinak ty původně sem přidaný, ale blbě se zobrazující adaptace jsem dal tu http://ulozto.cz/xAdMybt/adaptace-22-08-12-lpg-png
to tomin:
- měl jsem doteď za to, že reálně mám v nížších otáčkách (do 2500) a nižším zatížení (do 50%) ve válcích chudou směs (viz. adaptace o 2 řádky výše), což vede k vytvoření plusových hodnot adaptací (protože ŘJ musí obohacovat) => červená pole s kladnými hodnotami, naopak v opačné části tabulky záporné hodnoty == ŘJ musí ochuzovat zbytečně bohatou směs (vím, že jsi to tu už několikrát vysvětloval, ale nedohledal jsem to)
- z tvojí analýzy mých osciloskopů (pokud jsem to správně pochopil) by to ale mělo být obráceně (tj. kladná pole == ŘJ ochuzuje, protože směs je příliš bohatá, záporná pole == ŘJ obohacuje aktuálně chudou směs) => pak by tabulka odrážela stav směsi, nikoli adaptace (tj. reakci na stav směsi)
- původně jsem totiž začal přemýšlet, jestli mi to někde 'nepřisává', což by se, jak jsi též zmiňoval, projevilo právě při nižší zátěži a volnoběhu
- lambda má zřejmě najeto přes 160tis. km (nevím, jestli může mít rychlost odezvy takovýto dopad na adaptace), jak jsem psal, přijde mi taky poněkud lenivá
Jinak díky moc za reakce a rady, bez nich bych se asi dál hnul jen ztěžka.

_________________
aralog
Mondeo III Ghia, Duratec 2.0i, r.v.2001 + LPG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30 srp 2012 22:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
aralog píše:
- měl jsem doteď za to, že reálně mám v nížších otáčkách (do 2500) a nižším zatížení (do 50%) ve válcích chudou směs (viz. adaptace o 2 řádky výše), což vede k vytvoření plusových hodnot adaptací (protože ŘJ musí obohacovat) => červená pole s kladnými hodnotami, naopak v opačné části tabulky záporné hodnoty == ŘJ musí ochuzovat zbytečně bohatou směs (vím, že jsi to tu už několikrát vysvětloval, ale nedohledal jsem to)

S tim souhlasim.
aralog píše:
- z tvojí analýzy mých osciloskopů (pokud jsem to správně pochopil) by to ale mělo být obráceně (tj. kladná pole == ŘJ ochuzuje, protože směs je příliš bohatá, záporná pole == ŘJ obohacuje aktuálně chudou směs) => pak by tabulka odrážela stav směsi, nikoli adaptace (tj. reakci na stav směsi)

Podle ceho soudis ? Nemyslis to kladne cislo v LAMBSE ?
LAMBSE je zkratka ktera urcuje lambda equivalence ratio kde vyssi cislo = vice kysliku = mene bohata smes.
Ale LAMBSE nema moc spolecneho s cisly ktere jsou v adaptacich.
LAMBSE je kratkodoba adaptace. V tabulce jsou dlouhodobe.
Aktualni dlouhodobe adaptace jsou hodnota KAMRF a tam je to logika bohuzel obracene nez u LAMBSE.
Tam je 1.00 = idealni smes, 1.10 znamena ze se pridava 10% paliva navic, tedy to je stejna hodnota jako kdyz je v tabulce cervene "+10%".

Masakr co ... :-)
Bohuzel Ford pouziva svuj zpusob hodnot. Nekdo to u nej v historii takhle navrhnul (uz EEC IV to tak ma) a pak uz se toho asi nechtel pustit.
U OBDII/EOBD systemu se pouzivaji PIDy STFT (kratkodobe) a LTFT (dlouhodobe) a u obou se pouziva stejny vzorec:
je to procentualni adaptace, tedy 0=ideal, +10 = +10%, atd.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 zář 2012 11:27 
Offline
Nováček

Registrován: 18 zář 2012 06:27
Příspěvky: 39
Bydliště: Turnov
Zdravim všechny, přečetl jsem celé vlákno o lpg, nastavení, kabelech, programech a docela vše chápu jak to najet a nastavit, ale asi nikdo z vás tu nenakousl téma LPG a V6. Mám totiž problém seřídit obě banky tak aby běhaly stejně, je to +-. Zatím mi nejdou vyčíst adaptační tabulky přes Fordiag, ale tomino stim snad něco udělá :-) . V SW Magic2 jsem našel podobné adaptační tabulky jako ve Fordiag, ale nereagují když je vyplním tak vše na Fordiag zůstane stejné, jen pokud natvrdo ty banky mezi sebou ochudim nebo obohatim tak se to hne. Navíc mám vyplé adaptace, protože když je mam zaplé tak mi to žene naklonění více do mínusu a potom se stává směs chudou :( . Nevíte nebo alespoň nemáte nějakou radu jak tu pos... :evil: V6ku nastavit naten plyn? Je to hroznej boj, mít jen jednu řadu válců tak už to mám dávno supr poladěný, ale takhle to je noční můra protože každá řada si jede svou. Díky za nápady nebo zkušenosti :-)

_________________
Ford Mondeo MK3 2.5 V6 125kW GHIA r.v. 2002 sekvence LPG Magic 2. Na zimu plechy, na léto 18tky hliník :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 říj 2012 16:37 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Chtěl bych se s Vámi poradit, co může dělat tak chudou směs při nízkém zatížení v různých otáčkách?
Toto jsou adaptace na LPG, ale na benzín je to jen třeba o dvě procenta méně....plynaři připasovali svou mapu už po několikáté co nejblíže benzínové, tudíž tím to nebude. Tvrdili mi, že to saje falešný vzduch vymletým uložením klapek. Což je blbost, páč uložení, kudy prochází osička je uvnitř sání a notabebe mám sání po fl., nová hadička odvětrání klikovky, nový TMAP, nové svíce, kabely též (původní byly prodřené) a po odpojení voln. ventilu motor chcípne, tudíž si myslím, že sání je těsné. Tím by se dal vyloučit i ventil odvětrávání klikové skříně. Egr po sundání motorku chodí i prstem hladce a motorek při přidání plynu vysouvá. Může být špatná ř.j. a špatně počítat množství vzduchu? Jiak printscreen je poslední verze ForDiagu a ač ve dvou buňkách je 25 procent, nerozsvítí se kotrolka motoru. Tyto hodnoty si to ale jen "líže, chvílemi se to mění na 24 a zase třeba zpět... :shock:
Obrázek
Možná to již s plynem nesouvisí,(tedy nejspíš ne), ale když už jsem to tu nahoře na téhle straně nakousnul... :oops:

Jinak bych se ještě chtěl zeptat, jak se může vytvořit taková hrůza v políčku 1500ot/12,5% zatížení, kdy se do téhle situace motor dostane?
A pak, proč když motor běží na volnoběh, cca 780ot/min. a v tu chvíli je zatížení do 10%, tak se mění buňka pro 25%?

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 říj 2012 23:13 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Tak jsem provedl reset řídící jednotky, páč už jsem byl s bádáním v koncích...a hle...auto najednou startuje jako z praku, bez nutnosti zhasnout kontrolky a jenom stačí cvrnknout startérem! Zatím tedy jen dva totálně studené starty a několik teplých, jsem zvědav, jak dlouho to vydrží... :P :P :P :P
Koukal jsem do příspěvků zpátky a tuším, že Vojbarz mi to radil ale nějak jsem to přehlédl a vždy jen smázl adaptace :oops:
Jak je vidět, adaptace na volnoběh se velmi zkrotily, když si vezmu, že jsem měnil benzínový filtr (už to potřeboval), TMAP (ten to nepotřeboval), svíčky (už to potřebovaly), svíčkové kabely (místy prodřené ale ještě ne skrz), opravil jsem špatný kontakt lambdy, vyčistil jsem volnoventil (moc to nepotřeboval), vyčištění klapky (není na ní už ta těsnící vrstva, tudíž jsem jí musel trochu popustit dorazovým šroubkem aby aspoň trochu zavírala) a to vše bez resetu ECU... :roll:

Toto jsou adaptace po cca 10km na plyn v městském provozu. Na benzín je to teda o fous lepší, ale stejně jde ten spodek tak jako tak do chuda:
Obrázek

Jinak bych se chtěl ještě zeptat, zda si myslíte, že:
- tu chudší směs může dělat škrtící klapka, která má okem krásně viditelné netěsnosti
- tu chudší směs může dělat lambda, která už se celkem líně převaluje

- jestli se už někomu stalo, že po resetu ECU nešly vyčíst adaptace, resp. byly všude nuly. Zkoušel jsem to poslední i předposlední verzí ForDiagu, až výmaz té prázdné tabulky pomohl.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 říj 2012 23:40 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
>- jestli se už někomu stalo, že po resetu ECU nešly vyčíst adaptace, resp. byly všude nuly. Zkoušel jsem to poslední i předposlední verzí ForDiagu, až výmaz té prázdné tabulky pomohl.

to nechapu - jak to myslis ? Po resetu je logicky tabulka prazdna, protoze je to po resetu.
Resetem myslis odpojeni baterky, nebo reset pomoci sw ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 říj 2012 23:47 
Offline
Forďák

Registrován: 04 led 2012 14:34
Příspěvky: 122
Bydliště: Praha
Promiň, špatně jsem se vyjádřil. Po cca ujetí 10km učící jízdy jsem chtěl vyčíst adaptace a v tabulce byly všude nuly. tak jsem to zkoušel předposlední verzí ForDiagu a taky nuly. Což si myslím, že je po 10km blbost...tak mě napadlo kliknout na "smazat KAM/adaptace" a po smazání jsem asi po dvouch kilometrech dal znovu "číst adaptační mapu" a už to vyčetlo normálně...jinak bylo to po resetu odpojením baterky.

EDIT: tak třetí den už jsou špatné starty zase zpět :| Nemůže nějak rozhodit to smazání adaptací ř.j. plynu? Do té doby, než jsem je smáznul to startovalo jako víno...zkusil jsem preventivně odpojit baterku a provedu proceduru ještě jednou. Už začínám být bezradný.

_________________
Ford MONDEO MKIII combi, r.v. 05, Ghia, Duratec HE 2.0 107kW, LPG AC-Stag 300-4Plus
Ford MONDEO MKII combi, r.v. 00, Ghia, Zetec 2.0 96kW - víkendový pojezd na chatě


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 říj 2012 09:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2011 16:38
Příspěvky: 161
Ahoj, toto mi sedi na spatne nastavenou bohatost smesi na volnobeh. Vychazim z toho, ze po vymazani adaptaci vse startovalo nejakou dobu jak melo a pak doslo ke zhorseni. Overeni je jednoduche, mozna jsem to tu uz psal:

1/ nechat auto bezet na volnobehu na LPG cca 10 minut at mas jistotu ze se upravi dlouhodobe adaptace
2/ v osciloskopu si dej LAMBSE1 a VEGO11 a prepni na benzin
3/ zanalyzuj vystup, viz nize

Obrázek

Na obrazku je videt jak pri prepnuti z LPG na benzin doslo k vyraznemu posunu kratkodobe adaptace LAMBSE1 vyvolane VEGO11, ktere rikalo malo kysliku (bohata smes). Pro tebe je dulezity rozdil kdy LAMBSE1 kmita na LPG a na benzin. V tomto pripade byl rozdil nejakych 25%. Nevim jaky rozdil je jeste v poradku, ale v tomto vlaknu najdes zpusob jak to nastavit spravne. (doufam, ze to rikam spravne, Tomin kdyztak opravi).

Jenom pro poradek napisu proc je takovato situace spatne a jak k tomu dochazi - kdyz startujes se studenym motorem, tak nefunguje regulace bohatosti smesi pres lambda sondu (ta se musi napred zahrat) a RJ se spoleha pouze na dlouhodbe adaptace. A pokud mas bohatost LPG vuci benzinu na volnobeh mimo, tak ti pak i RJ davkuje palivo pri studenem startu spatne. Duvodem proc po vymazani adaptaci bylo vse v poradku je, ze dlouhodoba adaptace byla 0. Pak jsi pri jezdeni musel obcas zastavit na krizovatce a tak se ti postupne prizpusobovala dlouhodoba adaptace na volnobeh tomu jak mas nastaveny LPG. Proto tam mohl byt ten casovy posun od vymazu adaptaci.

Uf, snad je to srozumitelne :)

A jeste jedna poznamka na zaver. Tominova diagnostika je stale ve vyvoji a muze se stat, ze pri vycitani tabulky adapci muze ukazovat spatne interpretovane hodnoty. Staci kdyz nekomu ve Fordu jeblo v hlave a rekl si, ze tyto hodnoty bude ukladat jinak ci na jinou adresu. Toto neni nic proti Tominovi, za jeho diagnostiku a rady jsem rad a vazim si jeho prace.

_________________
Ford Mondeo 2.0L Duratec HE SEFI (145PS) + LPG Magic2, r.v. 5/2005
Pro mě je auto stroj co má čtyri kola, volant a nějaké pedály a páčky. Náhodným používáním těchto ovládacích prvků se auto uvádí do pohybu a udržuje na vozovce. Proto berte mé rady jako rady laika a ne odborníka. Hrabu se v tom z donucení a ne z lásky. Na lásku mám doma jiné, mnohem poruchovější a nevyzpytatelné stvoření které již bohužel nejde opravit.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 184 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz