fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 13 srp 2012 16:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
No já taky nejsem zrovna fandou toho co máš v autě, chápal bych nějakou jednu až dvě pevně umístěný zásuvky někde pěkně po ruce, to v těch dveřích je i na mě dost, nějak neznám věc u který by normální šňůra nedošáhla a to mám auto v kterým se dá provozovat a provozuje lecos...no ale dál, pan "kolega" elektrikář tu přednesl nějakou pěknou poučku, kterou mu nalili do hlavy, žijí v dobách nulovaných a zemněných sítí...netuše mnoho o sítích izolovaných...dejme tomu že nějaký maximální a chvilkový použití bude s měničem do 750VA (a ten už musí mít vlastní přívod k baterce, maximum autozásuvky je nějakých 250VA) kterejžto pomocí násobičů a střídače vyrábí ono střídavé napětí...faktem je, že už toto má dvě teoretický ochrany...zdroj je dost slabej na nějaký trvalý nasledky úrazu proudem a navíc je tam ochrana výstupu střídače...to sice není pro ochranu lidstva, ale spíš pro to aby měníč nebyl generátor kouře....no a pak máme ony dva výstupní vodiče, mezi kterými je faktických 230V, ale těch se netřeba až tak bát, jelikož jsou v izolovaný neuzemněný síti...čili tzv. fáze prodřená na kastli v podstatě nic neznamená...případný prodřený oba vodiče se vyzkratujou navzájem a zareaguje ochrana v měniči...tyhle fíčury izolovaný sítě využívá třeba armáda, ta má vše nutný k provozu za válečnejch podmínek v izolovaný síti, a tak jí nějakej "fázovej" vodič dotýkající se země nechává chladnou a funkční...jelikož nemá uzemněnou soustavu a styk se zemí je bezpotenciálovej...ale zpátky k tématu, volně prodejný měniče s praktickým použitelným výkonem pro drobný spotřebiče se dělaj s dost dlouhým kabelem do zásuvky autozapalovače, to ve spojení s kabelem spotřebiče činí dostatečnej dosah kamkoliv po autě velikosti Escorta a nechápu příliš praktično toho počínání...čili za určitých okolností (spojení těla s oběma vodiči výstupu z měniče) dojde k citelnýmu brnění, nikoliv smrtelnýmu (relativně měkký zdroj 230V s průměrným 10K Ohmovým odporem těla nedá moc protékajícího proudu) spíš dojde k úrazu nějakou osobou, která morálně neunese onu "elektrifikaci"... :lol:

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 15 srp 2012 23:02 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2012 15:07
Příspěvky: 5
Bydliště: Zvolen
Andrea: a čo si čakala, pochválim odfláknutú a nebezpečnú prácu?
Walker: nejde o to, čo je bezpečné abo nie. Mám §24 a videl som všetko možné, ale toto nie. Ty to berieš, ako sranda, no poviem ti, aj elektrikári, ktorý robili inštaláciu a ochranné pospojovanie v krompachoch ma mali za blbca, keď som im nameral rozdielny potenciál plynovej trubky voči zemi... Bolo to 140V, zrejme sa tam niekde naindukovali, alebo špatné uzemnenie, ale plyn je nebezpečná vec a ja to nepodpíšem, pokiaľ tam voči zemi nebude 0V. A toto, čo sa porobilo v tom aute, by som nepodpísal nikdy. Áno, mú to rôzne ochrany. Ale zvlášť u lacných spotrebičov sa na to netreba spoliehať. Neviem, ako si prišiel na ochranný kolík a na dvojitú izoláciu, o tom som nepovedal ani slovo, ja tomu rozumiem, a zas nie som taký starý, aby som to neovládal, mám 50rokov, ale stále (žial) pracujem a školím sa. Riziko tu predstavuje neodborne zapojená inštalácia, samotný menič a vedenie k meniču. Okrem toho, že menič má ochrany, je treba dobre nadimenzovať poistku ako na primárnej, tak aj na sekundárnej strane meniča. Pretože ak zlyhá poistka na výstupe, prerazia sa mosfety a už je to v prdeli. Nechránená primárna strana môže spôsobiť explóziu batérie alebo požiar.

K tomu brneniu: vidím, že chápeš, čo je odpor, odpor tela a pod. Lenže pozor, netreba zabúdať, že odpor tela je nelineárny, napr. ak je človek spotený a pod. Na ohmov zákon sa netreba spoliehať, nie preto, že by nefungoval, ale preto, čo som napísal vyššie. Na tvoje tvrdenie sa spoliehali viacerý, vysvetli mi potom prípady, ako mohol zabiť niekoho fén, alebo zvárací invertor. Ja som pocítil 400V. Aj by ma možno boli usmrtili, ale dotkol som sa jedným prstom na pravej ruke a lakťom na tej istej ruke, oblúk nešiel cez srdce. Lenže treba pripomenúť, že ti to zovrie svaly, aj keď to nie je intenzívne môže to spôsobiť v lepšom prípade úraz. Všetko toto je diskutabilné a na dlho. Túto problematiku nevyriešime len tak, je to zložitejšie, ale odpor tela závisí na:
- na vlhkosti povrchu tela (pot)
- na tvrdosti a hrubosti kože (ja ako starý človek mám tvrdšiu kožu a teda vyšší odpor)
A riziko číha ešte aj podľa toho, či sa jedná o jednopólový alebo dvojpólový dotyk.

No, dosť som sa rozpísal, nechám priestor aj pre ostatných... ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 27 srp 2012 22:37 
Offline
Nováček

Registrován: 22 srp 2005 19:58
Příspěvky: 25
me to prijde jako hodne prace a malo muziky, proc by nestacila jen jedna zasuvka (treba ta vzadu misto popelniku) ? v pripade potreby staci dat roztrojku.....
nez jezdit a mit hned vedle ramena zasuvku s napetim, navic mi to neprijde ani nejak prakticke pokud bych tam neco zapojil a pak oteviral dvere...

_________________
Ford Escort Cabrio 1.8i 16v Zetec, 85kW - 115PS, 195/50R15 Enzo Cup. modra je dobra....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 19:12 
Offline
Nováček

Registrován: 28 srp 2012 18:52
Příspěvky: 5
Tak toto je na zvieraciu kazajku. Tato zasuvkova osoba je nebezpecna pre seba aj okolie. Ludska blbost nepozna hranic.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 21:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 lis 2010 15:11
Příspěvky: 121
Bydliště: Český Krumlov
Počkat, tohle není vtip? :/

_________________
Fun Cars:
Ford Escort MKIV RS Turbo S2 1986 1.6 (97kW/130PS) ===> ZVH 2.1 (snad 300 koní)
Chevrolet Beretta GT 1988 2.8 MPFi V6 (98kW/131PS)

Dailycar:
Renault Megané 1.6 16V (84kW/115PS) => Pracant

EX:
Ford Escort MKIV XR3i Cabrio 1988 1.6 EFi (75kW/102PS)
Ford Escort MKIV XR3i Cabrio 1986 1.6 (66kW/90PS) ===> 1.6 EFi (75kW/102PS)
Ford Sierra MKII DOHC Sedan 1989 2.0 (88kW/120PS)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 28 srp 2012 22:39 
Offline
Nováček

Registrován: 28 srp 2012 18:52
Příspěvky: 5
Zial podla vsetkeho nie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 29 srp 2012 14:27 
Offline
Nováček

Registrován: 29 srp 2012 13:09
Příspěvky: 1
***SMAZÁNO***


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 31 srp 2012 12:00 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 črc 2009 00:31
Příspěvky: 501
Bydliště: Rokycansko <-> Praha
:lol:

odkaz na tento topic mi poslal kamarad, ktery nema s fordy vubec nic spolecneho s kometarem, ze uz chape proc mam doma 4 escorty, kdyz stejne muzu jezdit jen jednim, ktery je pojizdny :D

_________________
Ford Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.8 16v 85kW
Ex: Escort MK VII, r.v. 97, 3 dv., 1.6 16v, Escort MK VII, r.v. 96, sedan, 1.6 16v, Escort MK VI, r.v. 94, 5 dv., 1.6 16v-> Spoustu ND ->> Galerie dílů
Nefordí povozy: Škoda 1000 MB de Luxe, r.v. 69, 1.0 + Škoda Octavia combi r.v. 69, 1.2 + nějaká ta kejva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 02 zář 2012 18:41 
Offline
Nováček

Registrován: 02 zář 2012 16:30
Příspěvky: 4
Zdravím...
Forda jsem nikdy neměl a asi nikdy mít nebudu, ale nedá mě to, nezapojit se do této diskuze se svou troškou do mlýna... Myslím, že se drtivá většina tohoto fóra mýlí... Myslím si, že Andrea neudělala nic jiného, než že předběhla dobu... Hovoří pro to dvě skutečnosti... A nejsou to žádná fakta, tohle se opravdu stalo/děje! Za prvé, i u Mercedesů zcela vážně počítají s přechodem na vyšší napětí, byť jen 28V zastaralého DC... Za druhé, Edison tlačil také stejnosměrný proud a kde jsme díky Teslovi dnes, že? Nakonec i alternátor vyrábí střídavý a tento je se ztrátami převáděn na stejnosměrný... V okamžiku kdy bude vynalezen akumulátor na střídavý proud, stejnosměrný padne!
Závěrem... Chci věřit tomu, že jste se na ni neslétli jako hejno supů jenom proto, že je žena a jednoduše řečeno, závidíte... Měli by jste ocenit řemeslnou úroveň její instalace... Mě se to líbí... :D

P.S. Technické prohlídky jsem se v Čechách zůčastnil někdy před pěti lety, a přišlo mě to jako státem podporovaný podvod... Stejně jako preventivní kontroly policie na silnicích...
Asi by stačilo konvertor před prohlídkou vymontovat, zásuvky by byly nefunkční, tudíž pouze pro "okrasu"... Na tom přece není nic špatného, nebo ano?

A teď mě můžete rozcupovat... :-D :-D :-D :-D

Abbe, glidernet.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 02 zář 2012 23:13 
Offline
Nováček

Registrován: 28 srp 2012 18:52
Příspěvky: 5
Tak si niečo naštuduj o meničoch, o ich účinosti (keď tu píšeš také p*čoviny o stratách v usmerňovači) , o ich napäťových priebehoch (a cenách ak sa priblíži k sínusovému). Potom si to prepočítaj na zaťaženie palubnej siete a zistíš že Andrea nepredbehla dobu ale vymyslela absolútnu blbosť vetrom hnanu.

Potom môžeš rozmýšľať nad tým ako vyrobiť striedavý 50Hz akumulátor. :lol: :lol: :lol:

Závidieť neni čo, keď je to tupé a duté ako bambus. A blbosť oceňovať nebudem. A o bezpečnosťi tu nemôže byť ani reč.

Keď sa ti to ľúbi tak to niečo vypovedá o tebe a tvojích vedomostiach.

Jediné z tých tvojich bludov čo by bolo aj reálne využitelné je zvýšenie palubného napätia. Tu by sa našli reálne argumenty pre ale aj negatíva proti. Zároveň sú však tiež bezpečnostné limity.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 08:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
:-D je to parádní!!! nic si s toho nedělej mněnič dej k motoru k baterce mo mo široké kabely a moc moc kráteké, A vzhledem k tomu aby kdyby pršelo nebo tak něco dej tam raději jednofázový chránič. Budeš tak mít jistotu že ti to nebude probíjet na kostru a že to bude v pohodě i za mokra :-D

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 09:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ford ing. tuto diskuzi asi sleduji a tak pripravuji novou verzi MK4:
:D

Obrázek

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 09:51 
Offline
Nováček

Registrován: 03 zář 2012 09:38
Příspěvky: 1
Krásně se u tohohle vlákna bavím!!!!!!!! :smt026 :D Pokračujte!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 10:48 
Offline
Nováček

Registrován: 28 srp 2012 18:52
Příspěvky: 5
A čo namiesto meniča použiť malý jadrový BWR reaktor a parnú turbínu. Kondenzátor sekundárneho okruhu by bol v predu pri chladiči. :lol: :lol: :lol: Prideš na pumpu a keď sa pumpár spýta či benzin alebo diesel tak mu povieš Urán mierne obohateny.


Naposledy upravil abeljozef dne 03 zář 2012 12:43, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 11:41 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Taky dobrý, ale nepoužívá se dneska těch kolíků 5?Zřejmě neví co je to proudový chránič. :D

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 18:07 
Offline
Nováček

Registrován: 02 zář 2012 16:30
Příspěvky: 4
Pán Jozef,
tušil jsem, že to někdo sežere i s navijákem... :-D Znal jsem jednoho od Šíravy, také Jozef... A také minimální smysl pro humor... Co se měničů týká, nemyslím, že potřebuji cokoliv studovat, zabývám se jimi profesionálně, byť na jiné výkonové úrovni... Zato Vám by neuškodilo zjistit si co je parametr Vf v parametrech usměrňovací diody... Ať už Schottky, křemík nebo Selen :-D , než začnete tvrdit, že ztráty nejsou...

Dá se říci, že základy k novému typu baterie jsou položeny...

Za a: víme co chceme, což je baterie se střídavým napětím...
b: nikdo Vám nemůže upřít, že jste to byl právě Vy, kdo navrhl 50Hz jako kmitočet této baterie... Gratuluji... :-D :-D :-D
c: detaily, jako fyzická velikost a napětí nejsou v tomto okamžiku důležité...
d: problém s paralerním zapojením střídavých článků je identifikován a bude řešen později... (Nutnost sfázování, aby se nám tam sínusovky netloukly, že?)

K Vašemu druhému příspěvku v této diskuzi...
Pane!
Nechápu Váš posun v myšlení... Nejdřív ten vynikající nápad s 50Hz a teď páru... Století páry je dávno za námi!!!! Navíc, máte představu co by to stálo? Podívejte se co stojí benzín... A Vy by jste chtěl uran :shock:

Abbe, glidernet.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 22:30 
Offline
Nováček

Registrován: 28 srp 2012 18:52
Příspěvky: 5
Ja som nikde nepísal že diódový usmerňovač je bezstratový, ale v porovnaní z účinnosťou meniča 12V DC / 230 AC je sú tieto straty niekde inde.
K základom striedavej batérie:
Ad a: je pekné vedieť čo chceme a druhá vec je realizácia na konkrétnom reálnom a funkčnom fyzikálne - chemickom princípe. Faktom je že AC batéria na takomto princípe neexistuje. Ak nepočítam „AC batérie“ ktoré nie sú nič iné ako DC čka z inverterom. A inverter tiež nie je bezstratové zariadenie že ano.
Ad b: 50 Hz je najpoužívanejší AC kmitočet takže preto ako príklad.
A teraz citáty z ďalšej perly:
„V okamžiku kdy bude vynalezen akumulátor na střídavý proud, stejnosměrný padne !“ Tak tomu hovorím perla roka, toto riešenie by len pri autách zaviedlo toľko nových problémov že náklady na ich riešenie by presiahli akýkoľvek benefit ktorý by to prinieslo. DC má aj veľa pozitývnych vlastností nie len negatívne.

Pokiaľ ide o zmenu myslenia v 2. Príspevku tak je to reakcia na 400V zásuvky v palubovke a je to prejav zmyslu pre humor hi hi hi. Mimochodom na paru nejazdia len parné stroje (ktoré sa používali v storočí pary) ale para sa aj dnes v 21 storočí používa k pohonu turbín na výrobu el. energie v akejkoľvek tepelnej alebo jadrovej elektrárni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 04 zář 2012 07:54 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Řekl bych, že smysl pro humor tu schází někomu jinému.. :-D
K věci, nechce některý z moderátorů tohle téma trochu pročistit? :-D

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 04 zář 2012 10:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Ohlaš příspěvky, které sem dle Tebe nepatří a někdo to přebere. :wink: Já sám od sebe nečistím nic, sic budu označen za likvidátora diskuze. :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Elektrika 220V
PříspěvekNapsal: 04 zář 2012 17:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2009 13:49
Příspěvky: 2247
Bydliště: Všude možně
Tak díky tomuto tématu začíná být ff slavné :)
Jen bych některým borcům doporučil trochu pokory, vědí o slečně hovno.

_________________
ST6O


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz