fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 05:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 14:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
MAF senzor je váha vzduchu. Dáva ŘJ informaci kolik vzduchu proteklo do sacího vedení. Podobnou informaci ovšem ŘJ získává také se škrtíci klapky, kde je namontovný sensor z odporem, který se mění při otevírání klapky. Když jsem měl problémy z volným chodem, tak jsem zkusil MAF odpojit z konektoru a jezdil bez něj. Nějak zásadně se to na chování motoru neprojevilo. Obtokový ventil, je volnoběžný ventil, který většinou stačí vyčistit a není potřeba měnit. To ovšem víš, protože předpokládám že jsis už celou diskuzi pozorně pročetl.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 11:36 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Taky jsem zápolil s kolísavými otáčkami. Po nastartování studeného motoru otáčky kolísaly mezi 400-1500, občas motor chcípnul. S nastupujícím podzimem se to stále zhoršovalo, kolísaly otáčky i po nastartování relativně teplého motoru.
Asi před čtrnácti dny začaly problémy s otáčkami i za jízdy. Při vyřazení rychlosti zůstávaly viset a kolísaly mezi 1800-2000. Občas při jízdě (pokud byly otáčky kolem 2000) ani nebylo třeba držet plynový pedál a auto si samo drželo otáčky a rychlost jako by tam byl tempomat. A někdy si při pomalé jízdě přidávalo a ubíralo a já jsem poskakoval jak v autě autoškoly.
Takže "hurá" do servisum, výměnili volnoběžný ventil (3500) plus odvzdušňovací ventil (650) a escort zase drží otáčky tak jak má.
Při tom měnění volnoběžného ventilu zjistili, že už ho měl někdo přede mnou (předchozí majitel, dovozce ??) rozebraný.
Takže tolik zatím mé problémy s volnoběhem, třeba někomu pomůžou s hledáním poruchy.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 09:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Tak mám zatím klid se zhasínáním studeného motoru při prním zastavení.Kvůli vodní pumpě jsem musel i do rozvodovýho řemenu a po jeho výměně zatím žádný problém.Když už jsem to měl rozdělaný a motor má 115000km...Nevím proč by to mělo mít vliv? No možná že se trochu vytáhl, za ty roky.

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 21:13 
Zdravím ,mám stejné problémy-kolísání otáček studený i teplý motor, ráno mi to po pár metrech ihned po vyšlápnutí spojky chcípne, chytá to docela dost dlouho-5-6 otočení starteru pravidelně. Čistil jsem klapku-po vyčistění otáčky 1800-2000-stále,tak jsem zašrouboval červik na 1000ot-radši,po 300 km volnoběh 600ot, zas musím červa vyšroubovat. Jinak to po pár metrech chcípe pořád. Zítra jedu na měření komprese,tak uvidím..Jinak brácha měl Hondu CRX a taky mu tam kolísaly otáčky-byla to blbost,k neuvěření-stačilo odvzdušnit chladící systém, k čidlu teploty vody se asi dostala bublina, jinak si to nedovedem vysvětlit..po odpojení volnoběžnýho ventilu mi to ihnde chcípne..


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 21:17 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
omlouvám se že jsem to poslal dvakrát, nevím proč se to poslalo a ještě mě to ani nepodepsalo.. :(

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2004 08:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Ja mam taky tento problém (viz. popis výše), startuju ale rychle (na ťuk), ale po těch pár set metrech jedu z kopce na dvojku a vyšlápnu spojku, tak to chcípne. Myslím, že když nechám zařazeno a trochu držím plyn tak se to nestane. Je to v místě, kde brzím do křižovatky, takže vyšlápnu spojku a brzdím a umírá to. Jinak pokud nechám motor na místě dostatečně zahřát, tak mám pocit že je to lepší. Sice má tendenci po cca 30 sek. po nastarování chcípat, ale většinou se udrží nebo mu mírně pomůžu.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2004 15:56 
Po výměně rozvoďáku mi začal prokluzovat klínový řemen.Zvláště po ránu to pěkně pískalo nebo i při parkování, když pořádně zabírá servo.Tak jsem ho vyměnil a motor mi opět zhasíná... :evil: Tak přemýšlím jestli to nedělá servo-třeba už špatná náplň(hustá...)nebo vadný tlakový spínač na rozvodu. Na jaře(až bude teplo)zkusím jestli spíná.Zatím vydržím,případně vyměním náplň v servu.

Kdo má tyhle problémy, máte všichni servo?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2004 19:02 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
Já teda servo nemám..už jsem měl hvíli pokoj-po vyčistění vzduch klapky..ale teď se to zase zhoršilo..je to bída..

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2004 19:25 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Chlapci jak to tu čtu, podobný problém jsem řešil na regatě bylo tam optické čdlo otáček na klice po dlouhém lavírování zněla diagnoza vadné čidlo při rozebírání, abych měl kus v ruce, jsem zjistil jeho silné znečštění vyleštil jsem to a bylo po problému.
PS nevím jaký typ čidla má Esco

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2004 11:55 
Nazdar chlapi .mam Escorta Combi Ghia 1.8 16V Zetec dovezenej ze Švícar.volnoběh my nekolísá jenom tak trochu ale zlobí mě plyn když dám nohu z plynu při 2000 otáčkách abych třeba přeřadil tak to trvá třeba tři vteřiny než klesnou otáčky nevíte někdo co s tím?blbě to zní když pustím plyn a zmáčknu spojku tak to řve jak v autoškole při první jízdě. dík za radu


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2004 13:47 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
marekch píše:
Nazdar chlapi .mam Escorta Combi Ghia 1.8 16V Zetec dovezenej ze Švícar.volnoběh my nekolísá jenom tak trochu ale zlobí mě plyn když dám nohu z plynu při 2000 otáčkách abych třeba přeřadil tak to trvá třeba tři vteřiny než klesnou otáčky nevíte někdo co s tím?blbě to zní když pustím plyn a zmáčknu spojku tak to řve jak v autoškole při první jízdě. dík za radu

Na předchozí stránce je popis mé obdobné poruchy.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 led 2005 12:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Tak jsem konečně u sebe zvítězil na volnoběhem.
Příznaky - většinou volnoběh kolem 1200 - 1500 ot/min, někdy jen 800 ot/min, někdy zůstal viset v otáčkách, kdy jsem sešlápl spojku - klidně i 3.000 ot.
Vyčistil jsem klapku, voln. ventil a žádná změna. Zůstal tedy senzor škrtící klapky, který jsem odmontovaný proměřil na odpororovou dráhu mezi kontakty A <-> B (jsou popsané na senzoru), jestli neobsahuje výkyvy. Odporová dráha v pořádku. K senzoru vedou 3 kabely :
1. hnědý - kostra
2. hnědo-zelený - signál do řídící jednotky
3. hnědo-černý - +5 V od řídící jednotky
Při zapnutém zapalování jsem kontroloval kostru (PIN 1) vůči zápornému pólu baterky, pak napětí od jednotky - vše OK.
Proměřil jsem tedy napětí (jeden kontakt multimetru na hnědo-zelený kabel a druhý na kostru), které jde jako signál do jednotky a v rámci vůle šroubků, kterými je senzor uchycen, jde otáčením senzoru trochu měnit napětí. Nastavil jsem ho na ty to úrovně :
zavřená klapka - 1 V
plně otevřená (plný plyn) - 4,97 V
Od té chvíle je volnoběh ve 100% pořádku, při brzdění motore mi indikátor lambda sondy ukazuje, že není vstřikováno palivo, takže vše je 100% funkční.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: postup na vycisteni ventilu
PříspěvekNapsal: 07 úno 2005 22:43 
Cau je nekde postup na vycisteni ventilu a primo nejak postup,kde ho najdu na Escu 97 1,8 16 115 HP:)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 úno 2005 11:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Pomohu si návodem u kolegů mondíků :
http://mondeo.fordclubs.org/clanky/volno_ventil.htm

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2005 10:02 
Mam podobny problem.Motor nezhasina ale ked vyradim rychlost a idem dole kopcom otacky sa drzia na 1600, ked zastanem klesnu na 900.Ako som cital asi je potrebne vycistit volnobezny ventil a skontrolovat vsetky hadicky.Klapku som uz cistil ale to nepomohlo.Ak sa stym niekto stretol a urobil opatrenia ktore mu pomohli poradte.Diky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2005 13:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2004 18:59
Příspěvky: 57
Bydliště: Karlovarsky
Vypadá to,že jsem svůj problém se zhasínáním studeného motoru při vyřazení vyřešil.Vyměnil jsem olej v servu a je klid(zatím) 8).T co jsem ze serva vypustil bylo kvality vyjetého motorového oleje...Je pravda,že teď je tepleji, ale do -5°C odzkoušeno,dřív to zhasínalo až tak do +15°C. Chce to ještě nějakou dobu počkat, ale musel jsem se podělit.

_________________
Fusion 1,4 TDCI , 2002



driv: Esco 1,6 CLX , 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2005 00:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
ITAL:
NAzdar. Mám taky 1,4 a žádný volnoběžný ventil nemá, tak ho tam nehledej.....volnoběh určuje ŘJ
Já jsem volnoběh vyřešil vyčištěním sání, té vstřikovací jednotky WEBER a výměnou TP senzoru....
Ale při vyřazené rychlosti a vyšší rychlosti auta mám volnoběžné otáčky taky vyšší ( asi 1200)..
nevím čím to je, ale je možné, že je to schválně....

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2005 12:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Zdechlino je to schválně, je to taková libůstka Fordu. Pokud je vyřazeno a auto v pohybu, pak je volnoběh nad 1.000 ot/min a při zastavení klesne. Tak je to v pořádku.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 dub 2005 12:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
dj.DEKL píše:
To bude spatnej volnobeznej ventil... na cas pomuze ho vycistit... novej stoji cca 3000Kc


Jak ten ventil vypadá (kde ho najdu)? Otáčky si dělají co chcou, povětšinou visí pořád na 1500. Když vypnu motor a znovu nastartuju, obvykle je to pak v pohodě (900), ale někdy to zas stejně vyskočí na těch 1500.
Dneska sem nastartoval, otáčky vylítly na 3000 a nešly vůbec dolů. Začínám z toho být na nervy, poraďte prosím.

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 dub 2005 13:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
JanRypal píše:
dj.DEKL píše:
To bude spatnej volnobeznej ventil... na cas pomuze ho vycistit... novej stoji cca 3000Kc


Jak ten ventil vypadá (kde ho najdu)? Otáčky si dělají co chcou, povětšinou visí pořád na 1500. Když vypnu motor a znovu nastartuju, obvykle je to pak v pohodě (900), ale někdy to zas stejně vyskočí na těch 1500.
Dneska sem nastartoval, otáčky vylítly na 3000 a nešly vůbec dolů. Začínám z toho být na nervy, poraďte prosím.

Teď o víkendu jsem ho čistil (a on ale byl celkem čístý....)
Takže já ho najdu takto: Stojíš čelem k vozu. V místě, kde se spojuje plastové sání vzduchu s hliníkovou částí sání (na ní napsáno EFI) mrkneš doleva - tam je takový černý plastový bazmek - to je čidlo (potenciometr) škrtící klapky (pro orientaci - vpravo je přívod lanka plynového pedálu právě k této klapce). No a na té levé straně, pod tímto potenciometrem je takový sympatický váleček, ke kterému vede kabel. Ten váleček je napojen na hliníkovou přírubu dvěma šrouby a ta příruba je přišroubována 3 šrouby - pasuje na to klíč 7. Celé toto je ten volnoběžný vetil. Vyšroubuj ty 3 šrouby (ty 2 nech tak) a celé to sundej. Dělá se to dost blbě, není tam moc místa, je to opruz.
Kdybys to fakt nemohl najít, můžu poslat foto kde to zhruba v motoru je.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 207 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz