Mám Ford Focus 1,4 16V r.v. 2002 (DBW) 55kW.
Přijedu na křižovatku, zmáčknutá brzda volnoběh kolísá (dle diagnostiky 750-800 ot/min) lehce se chvěje auto a je vidět pokles napětí na budíkách.
Jinak spotřeba na plnou nádrž ujedu cca 650km možná když to ždímnu 700km většinou městskej provoz, což by mělo odpovídat průměru 7,5L/100km.
Co už jsem vyměnil
1. Hadice odfuku od klikofky + zpětný ventil.
2. palivový filtr.
3. vyčitil jsem čidlo hmostnosti nasávaného vzduchu. (samozřejmě vyndat alternátor krásnej přístup)
4. potenciometr škrtící klapky.
5. vyčištění škrtící klapky.
6. výměna volnoběžného ventilu.
7. kontrola jestli někde nepřisává vzduch.
8. novej vzduchovej filtr.
9. před cca 5000km výměna svíček BERU + kabeláž a rozdělovač FEBI.
10. koupil jsem měřák, měření komprese válců ( 11,5 - 11,5 - 12 - 12,5 )
11. ještě jsem pořídil diagnostiku, samozřejmě bez chyb.
12. domlátil jsem baterku na nabíječce.
13. kontrola všech drátů, hadiček atd. jestli nejsou zkorodovaný konektory nebo někde kouslí dráty.
A problém samozřejmě stále přetrvává. Ještě co mě napadá vyměnit lambdu což je poměrně drahá záležitost a potom teplotní čidlo hlavy válců a snímač otáček vačky popřípadě snímač rychlosti převodfky, nebo jsem slyšel že flešuje ford řídící jednotky motoru ale nevím zda to jde u tohole modelu.
Tady ještě upnu nějaký skrýny z diagnózis:
Adaptační hodnoty když se auto koupilo:
Adaptační hodnoty po výmazu a ujetých cca 400km:
Měřené hodnoty:
Nezdá se mi teplota vody když je to zahřátý tak se to pohybuje někde kolem 95-100C když to stojí na volnoběh.
Potom hodnota TPS přes 200 jestli je to normální.
Popřípadě nějakou radu ohledně měření přes diagnostiku co změřit a jak uvítám.