fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Startovanie s TD
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 17:00 
Ford Escort Turnier 1,8TD,66kW,1999
Mam taky problem, ze v zimnom obdobi my velmi tazko startuje moj Escort. I ked aj dvakrat nazhavim, aj tak. Motor my naskoci vzdy na prvikrat, ale cely motor sa trasie, otacky sa kolisaju a velmi to dymi do biela. Ked pridrzim trosku(asi 5-10sekund) plynovy pedal, potom ho to prejde. Ked uz je motor zohriaty, potom uz startuje lahko. Zhavice su dobre, aj dyzy. Palivovy filter bol meneny. Nemviem ci ten ohrievac nafty funguje vobec?! Co to moze byt? Prosim Vas pomozte my!?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Startovanie s TD
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 17:47 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 2005 20:50
Příspěvky: 28
Bydliště: Ústí nad Labem
Juraj Kozma píše:
Ford Escort Turnier 1,8TD,66kW,1999
Mam taky problem, ze v zimnom obdobi my velmi tazko startuje moj Escort. I ked aj dvakrat nazhavim, aj tak. Motor my naskoci vzdy na prvikrat, ale cely motor sa trasie, otacky sa kolisaju a velmi to dymi do biela. Ked pridrzim trosku(asi 5-10sekund) plynovy pedal, potom ho to prejde. Ked uz je motor zohriaty, potom uz startuje lahko. Zhavice su dobre, aj dyzy. Palivovy filter bol meneny. Nemviem ci ten ohrievac nafty funguje vobec?! Co to moze byt? Prosim Vas pomozte my!?



Co ti ukazuje budík otáček?Když to natočíš za studena, měl by automaticky naskočit sytič a otáčky by mely být trochu zvýšené(Normální stav, u ohřátého motoru jsou na 900 - 1 000)!Je možné že ti nefunguje(buď je odpojen, nebo závada), proto když lehounce přišlápneš plynový pedál, zdvihneš otáčky, stačí tak 1 500(motor dostane víc paliva) vše se ustálí motor se rychleji promaže atd.

Taky je tu otázka paliva!Co tankuješ a kde?Vodnatá nafta je naprd a dělá u studeného motoru přesně to co popisuješ, spousta bílého dýmu otáčky lítají tam a zpátky jako splašené.Sleduji lidi co u nás začali tankovat levné palivo u jedné z těch no-name benzínek u Hypernovy a mají stejné problémy!V některých případech již vůbec nenastartovali! :wink:

_________________
Dřív:
Ford Escort 1.8TD(51kW), r.v. 12/96 Combi.
Nyní:
Ford Mondeo Combi Ghia X 2.0TDCi(96kW), 12/2003(model 2004 po faceliftu), Maximální výbava, chybí jen park. asistent.:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 18:40 
Tankujem u Shell.
Podla mna sitic my funguje, lebo pri startovani pocut ako ten motorcek vrzga. A ked my naskoci motor, niekedy mam tam otacky len okolo500-600 a potom ked to chyti, vtedy mam otacky 1000.Ale motor sa este trosku trasie! takze vobec neviem,ze co to moze robit?!!?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 20:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
To ti prska solenoid ventil.A pokud tam nemas,skoro hned po startu,1100-1200 ot.tak ti to zvyseni ot.tim lankem co vede od leveho podbehu nefunguje.Kdys startujes, tak prislapni tak pul plynu a pak to drz na tech 1200 dokud se to neustali.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 led 2006 23:13 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 2005 20:50
Příspěvky: 28
Bydliště: Ústí nad Labem
Juraj Kozma píše:
Tankujem u Shell.
Podla mna sitic my funguje, lebo pri startovani pocut ako ten motorcek vrzga. A ked my naskoci motor, niekedy mam tam otacky len okolo500-600 a potom ked to chyti, vtedy mam otacky 1000.Ale motor sa este trosku trasie! takze vobec neviem,ze co to moze robit?!!?



Hmm tak jestli tam po startu studeného motoru nemáš víc jak 1 000, tak ti to neběhá!Docela se divím že ti ten studený motor při 500-600 otáčkách nezdechne :smt103 !Drž se rady od Karla a bude to v pohodě! :wink:

Shell je v pohodě, netankuji jinde už víc jak 5.let.Zrovna dojíždím 3tí nádrž V-power Diesel a jsem unešen :smt038 !Motor se zklidnil, je znatelně živější a hlavně v kopci, nebo když je auto naložené či plně obsazeno, se to projevuje daleko lepší pružností! :wink:

_________________
Dřív:
Ford Escort 1.8TD(51kW), r.v. 12/96 Combi.
Nyní:
Ford Mondeo Combi Ghia X 2.0TDCi(96kW), 12/2003(model 2004 po faceliftu), Maximální výbava, chybí jen park. asistent.:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 12:08 
Uz som prisiel nato, ze ten automaticky sitic my nefunguje spravne. No sice tam daco reguluje ale nie tak jak by to mal robit. Ked to lanko natiahnem s rukou, vtedy mam tie otacky vyssie (1200).
Dnes rano som startoval ako ste my poradili ze som stlacil plynovy pedal do polovicky a tak. Ale aj takto to startovalo velmi tazko. Jak keby nesli chvilku vsetky valce ci co. Cele auto sa trasie a dymy do biela do takych 10-15sekund. Neviem vobec ze co mam robit s tym autom. Uz som myslel aj na zhavice, lebo co som cital tu na forach, ze vraj tie auta su velmi citlive na zhavice. Tieto zhavice som kupil pred rokom za 250SK/ks(Som zo Slovenska) a neviem ci su dobre. Nemaju ziadnu taku velku znacku, su vyrobene v Nemecku podla TUV! Oplati sa vymenit tie zhavice na nejake kvalitnejsie napr na BOSCH! Poradte my, ze preco startujem tak tazko! Diky!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 17:48 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 kvě 2005 20:50
Příspěvky: 28
Bydliště: Ústí nad Labem
Juraj Kozma píše:
Uz som prisiel nato, ze ten automaticky sitic my nefunguje spravne. No sice tam daco reguluje ale nie tak jak by to mal robit. Ked to lanko natiahnem s rukou, vtedy mam tie otacky vyssie (1200).
Dnes rano som startoval ako ste my poradili ze som stlacil plynovy pedal do polovicky a tak. Ale aj takto to startovalo velmi tazko. Jak keby nesli chvilku vsetky valce ci co. Cele auto sa trasie a dymy do biela do takych 10-15sekund. Neviem vobec ze co mam robit s tym autom. Uz som myslel aj na zhavice, lebo co som cital tu na forach, ze vraj tie auta su velmi citlive na zhavice. Tieto zhavice som kupil pred rokom za 250SK/ks(Som zo Slovenska) a neviem ci su dobre. Nemaju ziadnu taku velku znacku, su vyrobene v Nemecku podla TUV! Oplati sa vymenit tie zhavice na nejake kvalitnejsie napr na BOSCH! Poradte my, ze preco startujem tak tazko! Diky!



To že to po startu jede jakoby jen na tři válce, bych odhadoval na jednu vadnou svíčku!Stačí aby jedna byla v háji a už je se startováním problém!Jestli máš možnost, tak je zkontroluj.Je to v podstatě stejně složité jako u benzíňáku.Pokud to nemáš nějak zadeklovaný, tak ti to zabere max. hodinku.Povoluj je při zahřátém motoru!Pokud narazíš na špatnou(bode třeba jako spálená úplně do černa) a máš je měněné před rokem, je to buď zmetek, nebo problém ze vstřikem paliva.No ale problém ze startováním bude nejspíš odhalen.Pokud jde o značkové svíčky, rozhodnutí je pouze na tobě!Osobně jsem také zvažoval, ale než kupovat třeba orig.Bosch 1/620,-(u vás budou nejspíš ještě krapet dražší), zvaž třeba ty Brisky 1/130,-.Jak uvádí Karel, tak je má již 3.tím rokem a je s nima spokojen.Já je tam vrazil v neděli, tak zatím nemohu soudit, ale vypadají prozatím dobře! :wink:

_________________
Dřív:
Ford Escort 1.8TD(51kW), r.v. 12/96 Combi.
Nyní:
Ford Mondeo Combi Ghia X 2.0TDCi(96kW), 12/2003(model 2004 po faceliftu), Maximální výbava, chybí jen park. asistent.:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 20:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2004 12:47
Příspěvky: 113
Bydliště: Brno / Jesenicko
mohu potvrdit že jeden žhavič může stát za tím že auto špatně startuje. měl sem ten samej problém. Pak jsme se známým vytáhli žhaviče a proklepli je na svěráku přes baterku a jeden byl KO, a jeden pomaleji žhavil. Tak jsem je všechny vyměnil a zatím sem vždy nastartoval.

_________________
Je: Volvo V40 1.8i 98'

Bylo: Ford Escort 1.8TD 51kW 97 Sedan Ontario blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2006 17:09 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006 15:29
Příspěvky: 3
Bydliště: Most
Koukni se také na elek předsuvník jak maká,slouží jako čogr u benzínu,ale benzín patří do zapalovače, :D

_________________
Ford Escort 1.8TD(51kW) 1998 combi/klima.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: 1.8 TD 3/1999
PříspěvekNapsal: 18 črc 2006 07:53 
Zdravím, mám také podobný problém. Pokud auto stojí třeba 4 dny, tak pak musím moc dlouho točit než naskočí. Otáčky jsou tak okolo 800 podle budíku a když sundám nohu z plynu, tak padnou na nějakých 550 pokud se to dá odhadnout z měřáku otáček. Pak zase se ustálí na 800. Mám Forda téprve asi měsíc a jsem z toho dost rozladěný. Fiat 1.3 DS mi chodil na cvrnknutí do klíčku. To, že to musí mít aspoň jednu otáčku kliky jsem slyšel, ale tohle potřebuje aspoň 4. Navíc za studena to na žádných 1100 nevyleze ani náhodou. Spotřebu jsem počítal za prvních 300 km a vyšla mi 7,5 což mě také moc netěší. Zkouším nyní jiný styl jízdy, skoro pořád na volnoběh - auto jede dobře, ale někdy mi přijde, že ten pokles otáček je hodně markantní - skoro až jako by se motor chtěl zastavit. Nechával jsem měnit rozvoďák včetně kladek (originál sada od Forda). Řídící jednotku to prý nemá - ale těžko říct. Spíš bych rád konzultaci s někým kdo má stejně starého Escorta. Poradí někdo? Na zimu se moc netěším, jednak to moc netopí a na ty starty to asi také bude bída.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 črc 2006 09:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
RJ to ma a pokud po delsim stani dele toci, tak bych rekl, ze ti pada nafta - nekde je netesnost a nasaje se do hadicky vzduchova bublina, nej dat pred cerpadlo pruhledny kus hadice a kouknout pri startovani jestli tam de nafta

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 črc 2006 19:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Zacvrlika ti to pri startu?Precti si poradne temata o naftacich!Resilo se tu dost podobnych(i stejnych) problemu.Ja treba nedokazu dat otacky na 500.Okamzite mi to upravi na volnobeh 900-950.A ta spotreba je teda dost.To jsem nemel ani pri brutalnim slapani na plyn.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 črc 2006 12:57 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Poslední moje zkušenost se špatným startováním je, že se to vedení co jde od nádrže zavzdušňovalo přez ohřívač nafty. Je to taková černá krabička připojená před filtrem.
Vždycky když jsem chvilku stál tak jsem dlouho točil starterem než to chytlo.
Potom se mi začlo zavzdušňovat celé dedení až do nádrže, a musel jsem ručně natáhnout naftu do filtru. Nakonec jsem přišel na to že je netěsný ten ohřívač nafty. Po vyřazení a propojení hadicí to startne na první šup.
Takže to doporučuji všem prověřit.

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: startovanie
PříspěvekNapsal: 06 zář 2006 20:27 
K startovaniu :V originalnom nemeckom manuali co mam k servisnej knizke pisu toto:motor studeny-plyn na podlahu po nastartovani pustit,motor teply-bez plynu.Ja to tak robim kazdu zimu a startuje i pri -30.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 110 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz