fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 zář 2024 23:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA)
PříspěvekNapsal: 17 led 2005 17:24 
Ahoj, můžete mi někdo poradit jak se na EDIS připojuje otáčkoměr (mam otáčkoměr s vývody pro plus, kostra, a pulsující plus) koukal jsem že EDIS má dvě cívky, takže se připojuje otáčkoměr přes diody aby to nešlusovalo ty různý pulsy do těch dvou cívek ? Já jsem to teda takhle zkoušel připojit a na volnoběh mi ot. ukazoval 600 ot/min a při skoro plnym plynu to ukazovalo 2200 ?????? Ještě pro upřesnění jedná se o Ford KA r.v. 2000 (novější typ) 1,3 44KW EEC-V myslim že to samý dávali do esco. Dýk moc za radu. :?:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA)
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 00:17 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2005 19:25
Příspěvky: 6
Bydliště: Nový Bor
... bohužel to mam podobně, otáčkoměr maká ale na zhruba poloviční počet.
Nesetkal jste se s tím někdo? Děkuju

_________________
Ford Fiesta 1.1., r.v.90
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 09:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
To už se tu řešilo, ale myslím, že nedořešilo:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... %E8kom%ECr

Možná se zkusit inspirovat zde, pokud by bylo něco použitelné:
http://www.maluch.net/forum/odpovedi.ph ... egorie=all
http://trabant.cz/vlakno.php?vl=334

Možná bych nejdřív zkusil místo normálních diod použít nějaké vhodné Schottky diody (jak radí druhý link).
Obyčejné diody možná zkreslí víc ty impulzy. Převodník v otáčkoměru asi zjišťuje interval mezi impulzy a převádí ho na napětí.

Optimální zjistit, co je v tom otáčkoměru za obvod a sehnat katalogové zapojení.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 23:10 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2005 19:25
Příspěvky: 6
Bydliště: Nový Bor
Díky Nagante, už jsem to četl ale na takový zasahy asi nemam ...
Napojil jsem tam otáčkoměr z motorky a ten chodil normálně, akorát se mu klepala ručička na volnoběh ...
Neni možný, že mam nějakou palubku z naftového auta ?

_________________
Ford Fiesta 1.1., r.v.90
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 08:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Nema motorka sit 6V? Nemohlo by to mit taky vliv?

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 10:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Myslím, že moderní motorky mají 12V, staré Jawy samozřejmě 6V.

Pro Martina999: Připojení přes ty diody by nemělo být tak složité, jde o to, zda to principielně pomůže. Ten otáčkoměr se asi ještě připojuje (jak tu někde psal Skaldal) přes tlumivku, jde o to, jak to všechno skloubit dohromady.

Pokud je ten otáčkoměr "zapixlený" a nerozebiratelný, pak úprava nějakým kondenzátorem asi nepůjde (a stejnak by člověk musel pochopit princip konkrétního zapojení). V těch otáčkoměrech se obvykle používají takové speciální integrované obvody, které jsou nesehnatelné a stejně je to i s dokumentací k nim, bohužel.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 18:33 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2005 19:25
Příspěvky: 6
Bydliště: Nový Bor
futura píše:
Nema motorka sit 6V? Nemohlo by to mit taky vliv?


to je otáčkoměr z cbr600 r.92 a ta má 12V, tím to nebude, ale dik.


Naposledy upravil Martin999 dne 18 led 2006 18:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 18:41 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2005 19:25
Příspěvky: 6
Bydliště: Nový Bor
Tlumivka tam je. Bez ní to nechodí vůbec.
Čistě teoreticky ... může to být tím že to je palubka z naftového auta ?
Když jsem to měl rozebraný, koukal jsem že kontaktní plíšky pro žárovičku žhavení byly ošoupané, tak proto se ptám na tu ropu. Jen trošku potřebuju s tou teorii popostračit abych sháněl palubku z benzínového auta, no :) ale děkuju vám za odpovědi.

_________________
Ford Fiesta 1.1., r.v.90
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 úno 2006 15:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tady je návod (v polštině), jak nastavit otáčkoměr u Escorta do rv.1995:
http://www.fordescort.no-ip.com/index2. ... brotomierz

Pokud je to u KA i Fiesty stejné...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2006 09:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
A další zapojení - pro inspiraci, co případně zkusit:
http://www.velorexy.cz/index.php?loc1=4 ... cle_id=267

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: re
PříspěvekNapsal: 06 dub 2006 08:12 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 28 lis 2005 19:25
Příspěvky: 6
Bydliště: Nový Bor
... na mě elektro úpravy moc složitý.
Koupil jsem od zdejšího chlápka "NTI" přistrojovku z XR2 a chodí perfektně.

_________________
Ford Fiesta 1.1., r.v.90
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz