Zdarec!!! Před nedávnem se mi pokazila LPG řídící jednotka. Budiž jí křemíkové nebe lehké…
A po nějaké době kdy jsem testoval kvalitu benzínu na různých benzínkách jsem si říkal že když mi tam stejně E85 přimíchávají tak že to otestuji sám.
Mé auto oproti ostatním se liší, má vstřiky z 2L focuse a váhu vzduchu taktéž z 2L
Při montáži váhy vzduchu z dvoulitru focuse se mi začalo stávat že řj vyhodila poruchu příliš velký rozdíl mezi maf a tps senzorem. Tento problém jsem nakonec vyřešil tak že jsem tps potenciometr naklonil tak aby byl standardně více otevřený což splnilo svůj efekt a řj přestala vypisovat výše zmíněnou chybu.
Adapta cca z -12% klesly na +25% když je potřeba víc jak 25% paliva tak se přidá dodatečně při každém najetí na mapu. Toto přidání trvá cca 3s takže když se ze zatížením dostanu na hodnotu +25% paliva a je zde potřeba ještě více přidat, tak krátkodobé adaptace podle lambda sondy tam toto palivo bez mrknutí oka přidají. Sice v chybových hláškách o řj je zapsaný chyba dlouhý vstřik paliva nebo tak nějak ale na chod motoru toto nemá žádný vliv.
V podstatě i kdyby směs byla krátkodobě ochuzená cca třeba o 6% tak se naprosto nic neděje.
Oproti slunečnému počasí se při dešti adaptace změní o 6% aneb za deště podle mého pozorování jsou adaptace o 6% lepší, ubírá se více paliva je menší spotřeba oproti počasí slunečnému.
Při jetí na maximálně sešlápnutý pedále se činnost lambda sondy odpojuje(přestane ji řj. používat) je to známka že je příliš zmáčknutý akcelerátor. Daleko lepší je mít plynový pedál sešlápnutý jen tak aby lambda sonda oscilovala. Když ji byť jen chvíli podržíme v hodnotě kdy osciluje, a pak plyn došlápneme na podlahu, je jistota že směs i v této horní hranici je v pořádku. Dále mám podezření, že při plně sešlápnutém plynovém pedálu řj. automaticky přidá 5% paliva oproti stavu kdy lambda sonda těsně pod tímto daným zatížením osciluje.
Takže pro ježdění na E85 vám v pohodě stačí led diodový indikátor 0-1V který vám řekne jestli je směs v pořádku či nikoliv. Pokud nejste závodníci, kteří potřebují 100%
tak se červených hodnot v adaptační tabulce nebojte. Závodníkům doporučuji dostat adaptace do zelených hodnot pak je jistota že i při plně sešlápnutém akcelerátoru je hodnota paliva dostatečně bohatá na tolik aby to dobře jelo a nic se nepokazilo
Na 2900km N95 jsem měl průměrnou spotřebu 8,0L předstih +12°
Na 2165km s E85 jsem měl spotřebu 7,5L předstih +12°
Když přehodíte váhu vzduchu s průměrem 45 za průměr 55 do řj. jde signál o menším množství vzduchu a tak se směs obohatí o cca 10%
Dále ještě pro info mám na autě regulátor předstihu STAG TAP 01 kterým si zvětšuji předstih ovšem i když jej přidám na benzín motor neklepe (pro rýpaly zapojený je dobře a fungovat funguje)
Asi ho už mám tak vyběhaný, že každé palivo stačí navíc jestli, že v klasickém N95 je E85 tak už bude mít více oktanu než těch 95