fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 13:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 13 bře 2013 17:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Na diag lze potak zkontrolovat a poznas (v grafu) pokud potak vynechava. Konkretne tohle jsem na jednom Escu resil
a je to za 5 minut jasne. Pustis si do grafu PID TPS, zacnes pomalu seslapovat a uvolnovat pedal a sledovat graf. Nesmi v nem byt propad. Plus se nekdy vyplati jit zkusit kroutit s konektory (vyhnily drat apod.)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 14 bře 2013 20:26 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 říj 2008 18:40
Příspěvky: 22
Bydliště: Čáslav
Zkoušel jsem vyčíst adaptace na mondeu MK2 2.5 V6 r.v.2000. Zdá se, že je vše v pořádku, jen první dva řádky nejspíš nejsou adaptace.

Bank 1
Obrázek

Bank 1 po smazání
Obrázek


Babnk 2
Obrázek

_________________
Fiesta mkII 1.8i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2013 00:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
JJ, stejny problem jako na Focusech. Muzes mi prosim poslat ID informace o jednotce
a vyctenou pamet z ECU ? Adresu od 0 do 2000. Diky predem. Opravim to.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 bře 2013 21:34 
Offline
Nováček

Registrován: 27 úno 2013 22:00
Příspěvky: 7
Děkuji za radu jak otestovat "poťák", hned zítra na to vlítnu. Jedna věc mi ale vrtá hlavou, jelikož jak jsem říkal, jsem "poťák" odpojil, zkusil to projet a auto jelo stejně, subjektivně možná lépe než se zapojeným poťákem... Otázka zní, jak auto bez "poťáku" funguje? Jak je schopné určitě úroveň sešlápnutí plynu/otevření klapky? pomocí váhy vzduchu? ...opravdu by mě to zajímalo ;-) Děkuji, děkuji


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 bře 2013 13:44 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
TPS snímač se dost přeceňuje. Pro ustálenou jízdu se nepoužívá. U systémů s MAFem se používá TPS jen pro určení změny úhlu natočení klapky. Tedy pouze pro tu krátkou chvíli akcelerace a decelarce. Z této změny se vypočítá nutná dávka paliva která se musí prechodně přidat/ubrat navíc.
S odpojeným TPS chodí motor normálně, jen je letargický v tom přechodu.
Něco ke studování:
http://www.megamanual.com/ms2/xtau.htm
O X-tau jsem nasel jeste video http://www.youtube.com/watch?v=0ItkpVofKLw

Úplně jiné je to u hodně starých stříkaček se systémem Alpha-N, tam se z polohy klapky přímo vypočítává dávka. Ale to už se netýká asi žádného Forda s EEC jednotkou. Pro dnešní emisní předpisy je to nepřesný.
Viz. např. http://www.megamanual.com/v22manual/mtune.htm

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 17 bře 2013 12:14 
Offline
Nováček

Registrován: 27 úno 2013 22:00
Příspěvky: 7
Děkuji ještě jednou za cenné rady - poťák jsem otestoval, plyn jsem sešlapoval pomalu i rychle, v grafu není ani nejmenší propad, takže mé obavy nebyly oprávněné, děkuji ;-)

co jsem ale díky ForDiagu zjistil, nebo spíš o problému vím, je chyba (tuším P1518), hláškou sem si jistý a zní "řízení klapek sacího potrubí vázne v otevřeném stavu (řada 1) / (IMRC stuck open bank 1); doufal jsem že díky kabelu a SW zjistím, proč tomu tak je, protože tahle chyba je pro mě stejná jako "stěrače stírají" :-D

nesetkal jste se někdo s podobným problémem? projevuje se jednoduše, po nastartování IMRC sepne do 5ti vteřin, a drží otevřené až do vypnutí motoru, bez ohledu na otáčky, na cokoliv... modul se šíleně hřeje, během pár minut na něm nelze udržet ruka, zřejmě tam topí motorek který stále táhne lanko... zkoušel jsem vše možné ale s tímto problémem už začínám být pomalu bezradný, pokud má někdo nějaký nápad sem s ním - děkuji a přeji pěknou neděli ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 25 bře 2013 00:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2004 22:45
Příspěvky: 88
Bydliště: Trutnov
Zdar vypadá to na prošlehlej tranzistor na desce ovladání imrc. Pokud nemáš už spálenej motorek tak to pujde opravit tranzistor stojí asi 25kč. Radil bych ti imrc uplně odpojit jinak ti to schoří. Nekde v pc mam plánek a navod na opravu imrc.

_________________
MINULOST FORD ESCORT 1.6 XR3i r.v89 (Prodáno)
FORD MONDEO 1,8 16v r.v 1997 KOMBI (Prodáno)
TED FORD MONDEO 2.5 v6 GHIA KOMBI r.v.1998 kromě kůže má skoro vše
Ford mondeo Mk3 ST220 kombi
Možnost diagnostiky Fordiag kabelem 2.20
Forscan
Možnost diagnostiky DELPHI DS150E multiznačka auta do roku 2013
Možnost diagnostiky Renault Clip


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 16:56 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Ahoj pánové
Řeším Focuse 2002 1,6 16V a diag píše: Nízká účinnost katalyzátoru.
Měl bych dotaz spíš na Tomina: Jde nějak otestovat zadní lambda?
Přední vidím a sice je hodně pomalá, ale pořád ještě pracuje a emise jsou taky absolutně bez problému.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 21:24 
Offline
Forďák

Registrován: 22 kvě 2010 17:51
Příspěvky: 159
Tomin už dříve napsal:
Hledej v oscilatoru PID "VEGO12" (Bank1 downstream HEGO voltage)
Za normalniho rezimu by zadni lambdy mely celkem stat nekde u 450mV. Ale nikdy jsem je live nevidel, takze jen teorie.
Nekdy si muzou kmitnout, ale asi jen malokdy.
Zadni lambdy jsou jen pro kontrolovani funkce katalizatoru. Pokud je katal. v poradku, zadni lambdy kmitaji jen minimalne => nedostava se na ne zadny kyslik, protoze ho katik spotrebuje pro svou katalitickou reakci

_________________
Ford Focus Mk1; 9/1999; hatchback; Red Peper
GALERIE

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 21:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Presne.
+ bych se ale bal jestli, pokud je ta predni pomala, ta chyba neni falesna. Bohatost s pomalou lambdou se vyklani znatelne vic na strany (dele trva nez lambda preskoci a tak se LAMBSE vzdy vykloni vice) a nevim jestli to v ecu nemuze zblbnout detekci unaveneho katiku.
Asi na zkousku vymenil predni lambdu a az pripadne pak ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 21:57 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Nedokážu posoudit jak jsou rychlé.V oscilu kmitají přední od 0,2 - 0,8 a zadní 0,2 - 0,4.Ta zadní kmitá skoro jednou tak pomaleji.
Prohlížel jsem protokol od emisí a zrovna lambda je 1,006 volnoběh a 1,002 v otáčkách.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 04 dub 2013 22:05 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ja mam jednu lambdu na V6ce pred smrti a pokud tomu na emisich na chvili pridal, tak se prohrala a taky jsem mel za chvili lambdu u 1. To je vlastne "dlouhodoby" prumer, to skoro nic neznamena. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 05 dub 2013 20:32 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Tak jsem dneska dal novou universální lambdu (tu přední na rady Tomina) a oscilo má úplně jinej průběh než s tou starou.Je daleko rychlejší a rychlejší je i ta zadní.Odevzdal jsem auto zákazníkovi a budu čekat. :D
Jinak díky za rady a zase jsem o trošku chyřejší.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 15:26 
Offline
Nováček

Registrován: 19 bře 2013 14:34
Příspěvky: 3
Zdravím,
mám dotaz jestli vadí že jsou přehozený vstřiky na válcích jinak než od výrobce. Na motoru 2.0 TDCI r.v. 2002
Kontroloval jsem to podle originálního štítku na motoru, čísla vstřikovačů sedí, ale jsou na jiných válcích.
Má to nějaký vliv, nebo je to úplně jedno. Přes kabel Fordiag bohužel nepoznám, jestli jsou správně nakódovaný,
protože mám dvoumodul. :(
Jinak super diagnostika, díky. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 21:51 
Offline
Nováček

Registrován: 29 črc 2012 11:26
Příspěvky: 19
Ahoj, jak jsi na tom s verzí 08?

_________________
Ford Puma 1,7 92 Kw, r.v.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 08 dub 2013 22:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Darklada: pokud jsou spravne nakodovane, tak nevadi.
xseries60: viz. http://forum.fordiag.cz/viewforum.php?f=3

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 11 dub 2013 23:12 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Nový poznatek.Volal zákazník a svítí kontrolka.Nízká účinnost katalizátoru.Asi to zatim nebudeme řešit, začal tankovat 100 benzin u Benziny a dá prý vědět.Třeba by to tím mohlo být. :(

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 13 dub 2013 20:29 
Offline
Nováček

Registrován: 08 zář 2012 10:05
Příspěvky: 5
Jelikoz mi felda dost cuka a blbne tak sem se rozhod koupit OBD kabel a otestovat jestli se nevyskytne problem. Pak me napadlo ze vlastnim kabel fordiag a jeste nez obednam na aukru za 300 stovky tak odzkousim. A ejhle VAG 304 i 409 se mi na kabelu fordiag bezproblemu rozjel a ja moh bez problemu diagnostikovat a mam usetreno :) jesterka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 dub 2013 10:43 
Offline
Nováček

Registrován: 19 bře 2013 14:34
Příspěvky: 3
Jaké je pořadí válců a na které straně je první válec pro správné nakódování motoru 2.0 TDCI 96kw r.v. 2002?
Co jsem našel ve fórech, tak si lidi protiřečí... Popřípadě pokud víte nějaký odkaz.
Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 18 dub 2013 07:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
zdravím! měli by jste někdo nějakou teorii čím by to mohlo být způsobený ?

Obrázek

kompresní tlaky 12 až 12,5

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz