hubert píše:
miki21 píše:
tam pisou porad to same kazdy rok ale v kolika km nebo po kolika km menit svicky a pal filtr se tam nedoctu.co sem koukal na svicky tak u nich podle znacky davaj zivotnost az 50 tisic km,ale po kolika menit origo motorcraft nevim,nebo jak je tento motor haklivy na svicky muzou se tam dat treba i brisk nebo ngk?
Palivak sem teda uz koupil do zasoby na aute je plastovej ja koupil hlinikovej,prej je to plne zamenitelne.
Brzdove desticky sem teda uz menil v 90 tisicich byly tam uz neorigo TRV opotrebene tak z 80% dal sem origo motorcraft,kotouce asi stale origo minimalni tloustka,stach sem jenom ty okraje,jinak sjety celkem hladce.
ted pred zimou sem vymenil vzduchovej filtr naka znacka cien,od te mam i klimatizacni ten vymenim na jare.
olej vymenen po 14,5 tisicich km castrol magnatec 5w40 a filtr bosch,nevim kdo to predemnou menil ale sroub i filtr utazeny jako prase.
Mistr který pracoval 15 let u Ford Rašino a který mě pak na škole učil mi říkal, že originál Motorcraft svíčky se mění po 40tis.km
Říkal mi také, že nejlepší svíčky jsou originály, protože BRISK, BOSCH, DENSO apod svíčky odejdou za pár tis km. A možná by to byla i pravda, protože když jsme měli Escorta v rodině, tak jsem měnil každý rok po 5000km svíčky. Musím říct, že po 6000km na fiestě jsem zkontroloval svíčky a jsou jak nové
K té výměně oleje - nechceš si raději koupit klasickou 10w40? Já sice jezdil prvních 1000km na 5W30 se spotřebou benzínu průměrnou 5,3L, ale nebavilo mě to věčné dolivání
Tak jsem olej vyměnil za Shell Helix HX7 10W40 a spotřeba je jen o 0,3L větší
ale nemusím dolívat
Shellku dávám druhým rokem a max spokojenost.
Filtr dávám také BOSCH.
_________________
Mazda 121 JASM 5dv. Hatchback 1.3 37kW r.v. 31.5.1999 -
http://moje.auto.cz/matys000/mazda-121.htmlFord Fiesta 1.3 8V 51kW r.v. 23.05.2002 dle VIN,registr v ČR 08/12/2008,my registr 09/05/2012