Budeme potřebovat:
- Golovky
- Imbus č.7 s nástavcem na malou ráčnu
- Kladivo
- Zvedák
- Klíč na kola
Matice kol uvolníme, když vozidlo stojí na zemi.
Nadzvedneme vozidlo a sundáme přední kola
Přední brzdové destičky - demontáž Brzdový třmen táhneme rukou směrem ven a tím zatlačíme pístky trochu zpět.Pomocí šroubováku otlačíme upevňovací sponu od brzdového třmenu
Z brzdového třmenu sejmeme dvě plastové krytky a vyšroubujeme dva vodící čepy. Brzdová hadice musí zůstat připojená, jinak bychom museli odvzdušnit brzdový systém
Sejmeme tělo brzdového třmenu s vnitřní destičkou a upevníme ho drátem na tlumič pérování. Brzdovou hadici nesmíme překroutit nebo namáhat tahem.
Vyjmeme z držáku brzdy vnější destičku. Vnitřní brzdovou destičku uvolníme od brzdového pístku. Destička je na pístku uchycena upevňovací sponou.
Pístky zasuneme zpět pomocí speciálního nářadí, nebo to můžeme také udělat kolíkem z tvrdého dřeva ( násada kladiva ). Dáváme však pozor, abychom nezdeformovali ppístek a nepoškodili jeho povrch nebo prachovku
Pozor:Při zatláčení pístků se vytlačí brzdová kapalina z brzdových válců do vyrovnávácí nádržky. Proto stav nádržky kontrolujeme,popř. odsajeme.
Brzdová kapalina je jedovatá a nesmí se dostat do úst. Použijeme stříkačku.Při dolévání kapaliny nesmíme překročit značku MAX v nádržce. Když se kapalina ohřeje, zvětšuje svůj objem. Kapalina pak stéká na HBV, narušuje lak a způsobuje korozi Pokud chceme destičky znovu použít označíme si je před demontáží. Nezaměňujeme obložení z pravého na levé kolo nebo opačně. Brzdy by pak táhly do strany. Měníme vždy současně všechny brzdové destičky kotoučových brzd, i když některá ještě nedosáhla hranice opotřebení.
Při vyjmutých destičkách nesešlapujeme brzdový pedál, vytlačili bychom pístky ze třmenů brzdyPřední brzdový kotouč - demontáž Od čepu nápravy odšroubujeme držák brzdy
V případě potřeby uvolníme malým šroubovákem dvě upevňovací spony od šroubů kola a sejmeme kotouč dolů....Né jak já do něj mlátil hodinu kladivem než ta zakvetlá rez opadala
Montáž kotouče Zásadně měníme vždy oba brzdové kotouče nebo je necháme oba přesoustružit
Brzdový kotouč nasadíme na náboj kola a popřípadě ho zafixujeme dvěma upevňovacími sponami. Spony nasuneme na závity dvou protilehlých šroubů kola.
Nasadíme držák brzdy a přišroubujeme ho k čepu nápravy momentem 120 Nm.
Montáž brzdových destiček Před montáží zkontrolujeme zda není prachovka kolem pístku popraskaná nebo nějak poškozená.
Následující postup není nutný:
Abychom zabránilli pískání destiček a jejich boční plochy, tak tence potřeme hřbetní plochy mazivem.
Pasta se nesmí dostat na třecí plochy brzdových destiček nebo na kotouč Vnitřní destičku s upevňovací sponou nasadíme do pístku
Vnější destičku nasadíme do držáku brzdy.
Tělo třmenu nasadíme shora přes brzdový kotouč do vodící drážky v držáku brzdy.
Potom třmen sklopíme dolů a zamáčkneme ho.
Očištěné a suché vodící čepy utáhneme momentem 30Nm.
Zatlačíme krycí zátky vodících čepů a do brzdového třmenu nasadíme upevňovací sponu
Nasadíme a dotáhneme kolo a spustíme na zem.
Pozor: Brzdový pedál několikrát na místě sešlápneme, až ucítíme citelný odpor. Tím se obložení vystředí a zajistí se jeho správné dosednutí na kotouč.
Vozidlo několikrát lehkým sešlápnutím pedálu přibrzdíme z 80 km/h na 40 km/h.
Pozor: Až do ujetí asi 200km musíme brzdit opatrně. Nemůžeme hned očekávat plný brzdný účinek