fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 02:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 07 úno 2014 14:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tak ještě znovu tu napíšu to co jsem psal o pár příspěvků výše... má to být napojený na plus od stopventilu, a funguje to tak, že zastudena to otevírá (úmyslně) spomaleně ten elektrický ohřev, který pravda funguje po celou dobu chodu motoru, po ohřátí těch prvků teplem motoru jsou už vysunutý i bez elektriky, což je využitý pro start již zahřátýho motoru, kdy není potřeba aby to mělo "studenej předvstřik" a zvýšenej "studenej" volnoběh...a tím, že to je Vaxstat, tak to reaguje na jakoukoliv teplotu okolí, takže v létě to klidně zůstává povystrčený už jen teplem vzduchu, takže to funguje jako termočidlo, který automaticky nastaví polohou "optimální" podmínky startu pro danou teplotu... tady je vidět "debilnost" konstruktérů, kde jim stačila jednoduchá a levná součástka na něco, co dnes potřebuje čidlo teploty, řídící jednotku s vykutáleným programem a teoretickou tabulkou co a jak s výslednou teplotou dělat, a nějaký výstupní hejbadlo (actuator) aby to mohlo dělat co má, k tomu nějaký to kilo kabeláže a několikanásobnou spotřebu...za to mohou používat hlavu jen k tomu, aby se trefili do obd konektoru a poslušně vyměnili to co jim počítač káže....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 07 úno 2014 14:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Sorry už mně to docvaklo...takže velký dík za trpělivost :) Ten vaxstat tam mám jenom jeden...volnoběh je na pevno...ale s tím nejsou problémy... chjo..zase se cejtím jako debil...i když pravda zase o něco chytřejší! Díky kluci ;)

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 18 úno 2014 22:59 
Offline
Forďák

Registrován: 02 úno 2010 22:04
Příspěvky: 93
Bydliště: Chomutov
a jak to kouří ???? černě ?? bíle ??? namodrale ???

_________________
It's legal then they until catch you!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 19 úno 2014 10:47 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Kouří jen při záběru a je to spíš do hněda/černá budiž.. Ve zpětným zrcátku to normálně nevidím, ale když za mnou někdo jede v noci, tak proti světlům je to skoro dost...a za mnou jedoucí mizí v hnědočerném mraku :D Vstřiky, čerpadlo, komprese..vše bylo zkontrolováno a seřízeno dieselservisem...já to spíš natočím až bude chvilka... :)

Jinak vaxstat jsem napojil podle Walkera a starty super a po chvíli to běží krásně "ladně" :) Takže dík!

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 19 úno 2014 12:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Nemáš zač, jsem rád že ti to funguje jak má.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 19 úno 2014 22:37 
Offline
Forďák

Registrován: 02 úno 2010 22:04
Příspěvky: 93
Bydliště: Chomutov
tak to by se muselo vidět a slyšet , ale předpokládam že kat to nemá , ve vejfuku nějaký ty saze budou takže mírná kouřivost nemusí znamenat nic špatnýho

_________________
It's legal then they until catch you!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 19 úno 2014 23:42 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
"Nafťák kterej nekouří je rozbitej." :D

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 20 úno 2014 15:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
To černý kouření může mít spoustu důvodů...může bejt i u "zdravýho" motoru, pokud se jezdí dlouho na "krouťák" nebo "lehká noha", tak se naspořej saze ve výfuku a pak když se udělá ve výfuku "průvan" tak se to vyvalí...je dobrý občas motoru dát chvilku "kudlu" tím se to protáhne a mizí stav "zlenivělýho" motoru u lidí kteří motor tahaj dost na nízkejch otáčkách a pak je problém to do otáček dostat... a když to černě hulí i tak, pak je třeba hledat důvod proč "blbě" hoří nafta...tam to je o dostatku vzduchu (filtr a průchodnost sacího vedení (stav tý nohavice)) jeho čistotě (příměs oleje z odvětrání nebo EGR pokud je), pokud je vzduchu relativně čistýho dost, pak zbejvá vznětovej tlak, na to má vliv stav těsnosti válců (spodem přes kroužky i horem přes těsnost ventilů) a načasování čerpadla...když vstřikuje pozdějc a nafta vznětuje do klesajícího tlaku...to samosebou nejni úplně všechno, důvodů může bejt spousta dalších, třeba i "bohatá" směs pokud někdo "ladil" naftu na čerpadle nebo rozhozená turbokorekce u TD motorů...opakem je šedivej a štiplavej kouř, tam je většinou chyba v příliš brzkým vstřiku, nafta začne vznětovat v nižším tlaku ale dohořívá ve zvýšeným, motor je hlučnější, hůř jde do otáček a v extrému při prudkým prošlápnutí plynu se i "dusí", samosebou jde o to kdy to dělá, je potřeba vzít v potaz, že čerpadlo za studena "úmyslně" vstřikuje o nepatrně dřív, aby se kompenzoval vliv "studenejch" válců, kdy nafta vznětne o trošku později...a mělo by to fungovat jen při cca volnoběžnejch otáčkách pro snažší start a snížení "klepání" studenýho motoru...to je závislý na seřízení čerpadla...z toho plyne, že pokusování na čerpadle typu" co se stane když pootočím tímhle šroubkem" bez znalosti závislostí je víceméně jen zralý na rozhození čerpadla a jeho zpětný seřízení je pak možný jen za těžký money na stolici.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 1.6 d problém s čerpadlem
PříspěvekNapsal: 24 úno 2014 22:32 
Offline
Forďák

Registrován: 02 úno 2010 22:04
Příspěvky: 93
Bydliště: Chomutov
repas čerpadla a seřízení na stolici vyjde do 5000,- to neni nic drahýho pokud tomu odpovídá kvalita odvedený práce

co se týče nastavení , pokud je předvstřik moc velkej motor je hlučnější , má klepavej zvuk , klesne u něj výkon a tvrdej chod ale starty jsou dobrý

pokud je předvstřik moc malej motor špatně startuje , kouří bíle až namodrale , smrdí nespálenou naftou (avie) a "srovná" se až ve vyšších otáčkách

nejlepší je mít předvstřik akorát , a to samý dávku nafty , pokud je nafty moc tak motor špatně startuje , pomůže startování s plynem , kouří šedivě až černě , bývá i vyšší teplota motoru

_________________
It's legal then they until catch you!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz