Opět, může to být slepenec několika problémů.
Přiznám se, že jsem ztratl přehled o tom, jaký má ten tvůj stříbrňák engine management, jestli EEC4 nebo EEC5. Kupodivu to má vliv i na to, jak je řešená teplota a chlazení. Pokud se nemýlím, tak u EEC4 najdeš na chladícím systému celkem 3 čidla - dva na domečku termostatu, jedno pro budík (šikmo zespodu), druhé pro EEC (nahoře) a pak ještě termospínač na hadici právě pro ventilátor. Později Ford tohle všechno zredukoval (ale nejsem si právě jistý jestli už od EEC5) na jedno čidlo na domečku termostatu - pro řídící jednotku a ta pak posílá i signál do budíků a pro ventilátor.
U tebe je to ještě 'vylepšené' tím šedivým relé pro klimu..teda jestli si to nepletu s tím tvým druhým autem, které je zbastlené z bůhvíčeho (mimochodem, když to nemá klimu, ale to šedivé relé jo, jak vypadá knoflk na přepínání rychlostí ventilátoru uvnitř auta - jestli má jen čtyři polohy, nebo sedm - i s vnitřní cirkulací..)
Zpět k tvému autu - první krok, zjistit, jak jena tom ventilátor - napoj si ho natvrdo na baterku, jak se roztočí, je OK
Krok dvě - ověřit, jaký systém čidel tam máš, jestli tři nebo jedno. Jestli tři, bude nejspíš KO ten termospínač na hadici nebo pojistka, možná kabely, konektory, ale u těch je prvděpodobnost nižší. Vcelku trivka.
Jestli je ventilátor OK a na chladícím systému jen to jedno čidlo na termostatu - bude nejspíš ko právě to, nebo konektor či drát k němu - ani jedno není výjimka, musíš pátrat. Čidlo se dá proměřit, konektor i drát taky. Tomuto scénáři by napovídalo to, že i s horkým motorem máš na budíku nulu. Ale toho se dá docílit i kombinací jiných závad. Můžeš mít tu kombinaci s třemi čidly a špatný klidně i dvě nebo všecky tři.
No jak tohle spravíš - budík bude budíkovat, ventilátor ventilátorovat, tak máš částečně vyhráno. To tlakování do expnzky totiž taky zmizet nemusí - pak by to ukazovalo na fouklý těsnění nebo prasklou hlavu - ale to nemá cenu zjišťovat, dokud nemáš chladící systém OK - dokud ti voda v motoru vaří, tak se tam bude tlakovat furt. Vycházím z toho, že jak je horkej celej sstém, tak vodní pumpa je OK a honí vodu systémem. Jinak i to těsnění nebo hlava se dá předdiagnostikovat tak, že si čuchneš k otevřené expanzce, pokud je cítit výfukem, tak máš jasno..