Sám od sebe se tam ten luft navíc nedostane. Atmosférickej motor si ho tam nasává sám a jde ho tam jen tolik, jak jsou velký válce. A na to je spočítanej objem paliva, kterej tam cákne RJ - v závislosti na teplotě vody, zatížení, údaji z váhy vzduchu, otáčkách, údaji z lambdy, atd...) Tyhle vícerozměrné mapy jsou v RJ napevno uložené a jsou navržené pro konkrétní typ motoru, jak po stránce konstrukce, životnosti, tak i ekonomiky a ekologie provozu. Pokud bys tam chtěl dostat víc paliva, tak v množství tak do +5-10% by to ještě efekt mít mohlo, ale musel bys buď oblbnout víc čidel najednou, ne jen to teplotní, nebo udělat tzv. "čiptúnink", kde se práve v RJ nahradí epromka se standartními mapami, epromkou s mapami upravenými. Úspěšnost je různá, já se na to ale dívám značně skepticky. Rvát tam ještě víc benzínu nemá smysl (stylem oblbnutí telplotního čidla), to jsme si vysvětlili snad jasně posledně - pokud tam nedobastlíš turbo, které by pro to zvýšené množství benzínu zajistí více vzduchu, resp. kyslíku, který umožní tomu většímu množství benzínu shořet a vydat tak svoji energii. Jinak bys tam ten benzín tlačil úplně zbytečně, tekl by ti výfukem ven a jelo by to hůř! Samozřejmě s tím, že motor s turbem bude zase potřebovat novou RJ, která s turbem bude doslova počítat. Snad už je to konečně pochopitelné.
Pokud bys rád vytlačil z motoru víc kobylek, tak najdeš tu na fóru inspirací více než dost - sání, svody, vačky, hlava, výměna motoru za motor s větším obsahem, atd...
_________________ Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti) FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow. Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo.. Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu.. Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...
|