fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10 črc 2014 20:20 
Offline
Nováček

Registrován: 13 led 2014 18:41
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Zdravím,

už dlouho se potýkám s následujícím problémem a už si s tím nevím rady, tak se chci zeptat tady, doufám, že někdo bude vědět.
Jedná se o mé auto, co mám v podpisu.

Jednu událost popíšu přesně tak, jak se stala, abyste věděli, jak se to chová:

Pršelo a bylo dost vlhko. Zkusil jsem nastartovat, ale auto mělo velké problémy udržet volnoběh, tak jsem čekal asi minutu, velmi nízké otáčky na hranici udržení volnoběhu. Pak jsem se teda rozjel, auto cukalo, a každý rozjezd byl takový neplynulý, až ve vyšších otáčkách (cca nad 2000) se dalo jet víceméně bez problémů. Pak mi to začalo chcípat, na první křížovatce, přijel jsem tam a asi po 5 vteřinách to zničehonic zdechlo. Zkusil jsem nastartovat ale moc se tomu nechtělo, trvalo to tak tři vteřiny a dost se sbíral, nakonec se chytil když jsem mu pomohl plynem, rozjel jsem se a na další křižovatce to zase po pár vteřinách chcíplo. Pak takhle ještě 2x na dalších dvou - na těch posledních dvou křižovatkách jsem lehce držel plyn aby to nechcíplo, ale auto stejně zlobilo: držel volnoběh a najednou propad, jako kdyby chcípl ale zase se během desetiny vteřiny probral sám od sebe a otáčky vyletěly a takhle opakovaně - (prostě otáčky OK/otáčky OK/otáčky OK/propad skoro do chcípnutí /otáčky OK /otáčky OK a takhle několikrát dokola).

To chcípnutí na křižovatkách vždy přišlo zničehonic, tzn. ne že by klesaly otáčky postupně, ale byl relativně normální volnoběh, nic neklepalo a najednou to zdechlo. Pak jsem jel do podzemní kryté garáže a najednou nic, volnoběh dobrý, auto nechcípalo, žádná díra v plynu, pěkně se sbíral z otáček, prostě normální chování. Garáže mají určitě nějaké větrání a vlhko tam nebylo.

Nechci tu garáž dávat do přímé souvislosti, ale takhle se mi to jeví, auto se vždy chová hůř když je vlhko a prší, za sucha to dělá jen někdy - možná vlhkost vzduchu má takový vliv? Tzn. čím větší vlhko tím větší problém.


Podotýkám, že toto se děje prakticky vždy, když prší nebo je opravdu vlhko. Když nastartuju studený motor např. v těch podzemních garážích, auto jede v pohodě, ale vyjedu ven do deště a začne to zlobit.

Když je motor prohřátý na provozní teplotu, popisovaný problém ustupuje ve většině případů zcela, nebo se projevuje jen minimálně a dá se v pohodě jet. Stejně tak za sucha mi připadá, že problém se nevyskytuje nebo jen ve výrazně menší míře. Jakmile je ale vlhko a/nebo prší, okamžitě je to znát.


Motor sám o sobě táhne dobře, olej nežere, nehulí.

Měněny čerstvě rozvody, svíčky origo Motorcraft, zapalovací kabely, čidlo teploty motoru, termostat, kapaliny, vzduchový filtr, čištěná škrticí klapka.

Už si s tím nevím rady a nechci nechat měnit všechno možné naslepo.

Díky za rady a tipy.

_________________
Ford Escort 1.4 52kW, 1990


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 črc 2014 23:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tohle je evidentně problém se zapalováním, vlhko ti někde svádí napětí pro svíčku...svíčka může mít v porcelánu vypálenou stopu, prosřelenej kabel, nebo zapalovací modul má taky někde vypálenou stopu a při vlhku to kope jinde...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2014 08:22 
Offline
Nováček

Registrován: 13 led 2014 18:41
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Walker píše:
Tohle je evidentně problém se zapalováním, vlhko ti někde svádí napětí pro svíčku...svíčka může mít v porcelánu vypálenou stopu, prosřelenej kabel, nebo zapalovací modul má taky někde vypálenou stopu a při vlhku to kope jinde...



Všechno co jsi zmiňoval je čerstvě měněné a žádná změna, stejně tak se to krátce po výměně kontrolovalo a vše v pořádku. Navíc popisovaný problém po zahřátí motoru mizí.

_________________
Ford Escort 1.4 52kW, 1990


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2014 09:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Po zahřátí problem mizí....teplej motor je suchej motor...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2014 14:08 
Offline
Nováček

Registrován: 13 led 2014 18:41
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
Jak píšu, popisované věci jsou nové a poté i znovu kontrolované, tam problém není. Leda cívka, na tu se naposledy nekoukalo, ale moc to na to nevidím. Teď mi to dělalo i po startu studeného motoru, kde auto stálo několik hodin v suchu v podzemní garáži.

_________________
Ford Escort 1.4 52kW, 1990


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2014 17:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
1.4ka ma MAF tusim. Zkusil bych ho odpojit a jezdit par dnu s odpojenym. Za to nic nedas....

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 črc 2014 21:37 
Offline
Nováček

Registrován: 13 led 2014 18:41
Příspěvky: 18
Bydliště: Praha
MAF nemá, je to Escort z roku 90.

_________________
Ford Escort 1.4 52kW, 1990


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz