No, to jsem rád, že se ozval někdo se stejnou motorizací a s podobným problémem..
EGR jsem vyřadil tím, že jsem vyndal ten kovovej bazmek, co tlačil na píst EGR ventilu.. Teď po těch asi 200Km se kontrolka motoru rozsvítila a nechce se mi jezdit s odpojeným ventilem a furt na diagnostice vypínat svítící kontrolku motoru, tohle mi vadí… Takže jsem EGR ventil zase dal do původního stavu, raději teda prostříkal WD40 konektor a očekávám, jestli kontrolka nezhasne sama, nebo až mi přijde diagnostika, tak to napíchu a uvidím, co vyleze za chybu…
Další postup bude takový, že jestli se mi kontrolka motoru již nerozsvítí, je to ok, asi s tím stačilo hnout, byla to jen sporadická chyba…
Jestli se mi kontrolka zase rozsvítí, tak rozeberu a komplet vyčistím celý EGR ventil a zase ho vrátím na své místo včetně nového těsnění, které už mám raději objednané z Ebay.
A jestli se mi kontrolka opět rozsvítí, tak už nevím, co dál dělat… Nemám zaručené, když objednám celý nový ventil, že se kontrolka motoru zase nerozsvítí.
Asi by mi pomohlo, kdyby se našel někdo s motorem Duratec HE 1.8 / 2.0, kdo by sundal hlavu EGR ventilu a popsal mi, jak se chová ten kovovej bazmek, co tlačí na píst ventilu. Jestli u zahřátého motoru se po otočení klíčkem do polohy, kdy se rozsvítí kontrolky bazmek vysune a opět zasune - pro kalibraci, nebo jen odzkoušení, jak mi bylo řečeno (kontrola akčních členů, u mě se tak ale nekonalo…) A jestli při nastartovaném motoru po přidání plynu kovovej bazmek vylejzá a po ubrání plynu zase zalejzá dovnitř… Ať vím, jestli nemám porouchanej jen ten motorek a tudíž se mi vyplatí koupit nový EGR ventil…