fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 30 zář 2024 20:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 zář 2005 17:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
balu píše:
Nechte si proměřit poměr nemrznoucí směsy. Problém špatného topení v našem podnebí způsobuje zbytečně vysoká hustota Fridexu/nebo jiného přípravku , strach ze zamrznutí /.Problém jsem měl taky /u Talbota/, rozdělaný termostat atd. Pak mě poradil starý mechoš , ať to namíchám na -20st. ,dalších -7st. drží kastle. A bylo po problému. Vysoká koncentrace způsobuje špatnou vodivost tepla v kapalině.Projevovalo se to tak, že motor se ohřál a začalo to topit. Jak se ohřál na určitou teplotu ,začal foukat studený vzduch, a bylo po topení. Motor vařil/daná clona/ a v autě kosa.


Fakt? Já když koupil auto, tak kapalina byla docela tmavá(jako koncentrát). Chtěl jsem vědět kdy mrzne, vzal jsem jí trochu do práce do teplotní komory. Komora umí "jen" -70°C a to kapalina ještě mírně tekla(jako med). Podobně mrzne samotnej líh. Takže tam byl asi přímo koncentrát, s ředěním si předchozí majitel hlavu nelámal. Já jsem trochu z nádržky odebral a dolil destilkou, ale pořád jsem někde na -50°C.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2005 19:25 
Offline
Nováček

Registrován: 06 pro 2005 21:24
Příspěvky: 15
Bydliště: Praha
Zdar všem

Předem se omlouvám jestli už to tady někdo řešil, ale už jsem toho přečet dost a nikdo podobnej problém nemá nebo jsem na něj nenarazil :)

Mám problém že to chvilku topí a pak přestane. Teplota dokonce i teď v zimě vyleze na konec za L a dá se říct že vteřinu před varem to klesne. Ale i tak to třeba netopí jak kdy :( Nějakou přesnou cestu kdy a jak to topí jsem nenašel snad až na vyší otáčky. Jako kdyby to něco ucpalo a větší proud to prohnal. Pak to zase přestane topit a skoro začne vařit. Nebo že by to byl jen vzduch ? Podle Forda "100km/h na 3rychlost cca hodinu a auto je ovzdušněné" Což si teda nedokážu představit. Znáte někdo lepší způsob jak ovzdušnit výmněník tepla ? Taky by mě zajímalo co to vlastně dělá :( Taky mě napadlo jestli nemám prdlou hlavu a nejde tlak motoru do vody ? Voda má barvu do červena, ale olej nebo benzín tam není (aspoň doufám) :(

Termostat vyměním tak jako tak, nezmám jeho minulost, takže potom napíšu. Jinak předem děkuji za jakoukoli radu co dál.

_________________
Ford Escort 1.6 16V 66/90 Ghia Combi, r.v. 8/97, Černá-Metal.
Ford Mondeo V6 2.5 125/170 Sedan r.v. 2002 Stříbrná-Metal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2005 19:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 zář 2004 20:41
Příspěvky: 397
Bydliště: Praha
Dříve se říkalo,že k odvzdušnění topení je dobrý tento postup:
Krátkou jízdou ohřát motor,najít si kopeček,na který se najede tak,aby
vršek chladiče byl výše než těleso radiátoru.Potom podržet motor v otáčkách
asi 2500-3000 a chvíli ho takto podržet.Mít samozřejmě na plno otevřený ventil topení a větrák.Pokud byl systém zavzdušněný,po chvíli začne topení lépe fungovat.

_________________
Ford Escort Combi Ghia-Futura 1997-1,8 16V-85kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2005 19:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
Peha píše:
.Mít samozřejmě na plno otevřený ventil topení a větrák..


???? ventil topení a na co puštěnej větrák

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2005 23:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Doporučil bych odpustit dostatečné množství kapaliny, vyměnit termostat, namíchat novou nemrznoucí směs stejného typu (jak, to tu někde na fóru najdeš) a pomalu ji do chlazení nalévat. Mně se osvědčila nálevka - plastová trubka od kanystru na benzín, našroubovat na kanystr s chladicí směsí a dolévat. Je to vymyšlené pro zavzdušňování kanystru, tak do chlazení neletí s kapalinou tolik vzduch.

Pokud ti to netlakuje do expanzky bubliny, mělo by snad být těsnění pod hlavou dobré. Může to dělat i termostat (viz http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... highlight= )

Chladicí kapalina FORD růžová až červená je, to je normální.

Nedovedu si představit, jak by se to mohlo doporučeným "FORD" postupem odvzdušnit, možná mám jen malou představivost. ;-)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2006 09:49 
taky přihodím jeden příspěvek -

Já nastartuju a topení nezačne vůbec topit. Čím to je? kde mám začít hledat problém????


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2006 10:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Topení to v těchto mrazech opravdu dlouho trvá, než to začne topit, foukat alespoň vlažný vzduch. U mého auta na volnoběh aspoň těch 10 minut, v menších mrazech řekněme ty 3-4 minuty, kdy začne povolovat námraza na předním skle.
Časy jsem odhadl, možná je to lepší, ale žádná sláva.

(Dej si do podpisu popis auta :smt024, u spousty rad je to potřeba vědět.)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2006 14:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
pepe30 píše:
taky přihodím jeden příspěvek -

Já nastartuju a topení nezačne vůbec topit. Čím to je? kde mám začít hledat problém????


ucpanej radiátor topení

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 led 2006 20:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Nebo termostat.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2006 11:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 srp 2005 12:32
Příspěvky: 362
Bydliště: Milevsko,Sepekov
Když je prasklá hlava tak stoho lítá voda ven a to by ti teplota neklesla ale vařil bys spíš to vypadá na termostat že se seká.Topení může být ucpaný radiátor udělat proplach motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2006 22:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
pepe30 píše:
taky přihodím jeden příspěvek -

Já nastartuju a topení nezačne vůbec topit. Čím to je? kde mám začít hledat problém????


:smt044

Hezky jsi je dostal jen co je pravda.

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 led 2006 23:15 
Dva dny mi to netopilo a už to zase topí. Divný. Přestal mi chodit ukazatel teploty. Kde mám hledat čidlo?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 led 2006 07:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Fotky čidel najdeš tady:
http://www.volny.cz/jankasper/nahledy/F ... -Kompl.htm

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Ha problém vyřešen, nastal jinej :(
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 17:57 
Offline
Nováček

Registrován: 06 pro 2005 21:24
Příspěvky: 15
Bydliště: Praha
Termostat jsem vymenil a nic. Záhada je ale vyřešena. Konečně jsem našel čas a finance auto odvést do servisu. Hlava je skoro K.O. Auto někdo bastlil a dal ho do bazaru :( Hlava už je jednou broušená a asi už znova nepude. Chyba kterou se předchozi majitel snažil ale odstranit nebyla přesná protože to bylo čerpadlem :))))) Teď mám v servisu skoro šrot a kolik mě to bude stat nemám potuchu. Každopádně novej problém je ? Jak dostat z toho autobazaru prachy za opravu popřípadě za auto ? Pokud mi je tady někdo v téhle situaci nápomocen tak děkuji za radu. Momentálně tedy scháním hlavu motoru, vodní pumpu a právníka :) Třeti možnost vylučuje první a druhou jako nutnou :))))

_________________
Ford Escort 1.6 16V 66/90 Ghia Combi, r.v. 8/97, Černá-Metal.
Ford Mondeo V6 2.5 125/170 Sedan r.v. 2002 Stříbrná-Metal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 19:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Něco o odpovědnosti za vady se dozvíš třeba zde:
http://www.qmagazin.cz/index.php?option ... &Itemid=96
V podstatě jde o to, prokázat, že v době koupě vozidlo vykazovalo vlastnosti (vady) v rozporu se specifikací kupní smlouvou. Pokud vadu objevíš tuším do 6 měsíců od koupě, musí autobazar dokazovat, že závada vznikla až po koupi a neexistovala tedy v době koupě. Otázka je, proti komu budeš vystupovat, pokud to bazar prodával v komisi, byl zprostředkovatel a za nepřiznané vady by měl, dle mého ručit původní majitel.

Dál si myslím, že je nutné, aby se na autě nedělalo nic, maximálně jen naprosto nezbytné opravy, které mají zabránit vzniku dalších škod, hlavně, aby Ti zodpovědný servis dal dobrozdání, jak dle nich závada dlouho trvá (asi by to měl ovšem být soudní znalec). Ty to s těmito podklady zkusíš smírčí cestou (poté, co Tě nějaký právník nasměruje a budeš vědět jistě, kde si na koho a jak "dupnout"), pak se případně musíš obrátit na soud. Nevím, jak je to s odpovědností za následné škody - jedna závada zapříčiní jinou. Taky ty smlouvy, resp. specifikace stavu vozu jsou tak vágní, všude specifikace "bez záruky" a "nutné seřízení případně oprava", že to může být dost problém, ale zkušený právník by Ti s tím měl poradit.
Škoda, že povědomí o možnostech obrany je tak malé, holt to není preferovaný obor.

Tolik teorie, otázka je, zda Tě využití služeb právníka nepřijde dráž než oprava, a hlavně, zda se cítíš jít do toho.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2006 23:19 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Vzhledem ke stáří vozidla bych doporučoval cestu nejlevnější a hlavně nejrychlejší. Vyměnit motor, nebo aspoň tu hlavu.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 úno 2006 12:56 
Offline
Nováček

Registrován: 06 pro 2005 21:24
Příspěvky: 15
Bydliště: Praha
Zatím jsem se vydal na cestu opravy, ale nechce se mi to nechat tak jak to je. Každopádně mám spíš strach že když to dám do reklamace a budu čekat na prokázání poruchy potáhne se to do nekonečna. Já nakonec budu bez auta a bez peněz a budu čekat na soudy atd.. :(

Každopádně tohle už patří do jiného fora :) Maximálně vám se ještě za čas postnu jak to celé dopadlo.

_________________
Ford Escort 1.6 16V 66/90 Ghia Combi, r.v. 8/97, Černá-Metal.
Ford Mondeo V6 2.5 125/170 Sedan r.v. 2002 Stříbrná-Metal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Topení
PříspěvekNapsal: 24 říj 2009 22:00 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Můj dotaz se týká sice dieslu, ale nenalezl jsem vhodnější téma :( Když šteluju teplotu vzduchu (nevím jak vyšší, ale mkIV to má vyřešený nějak mechanicky) tak to topit začíná až tak ve 3/4 toho nastavovacího kolečka na palubce. Naplno to topí, ale blbě se to reguluje - od 3/4 natočení níž to fouká už furt stejně studený...dá se tohle nějak nastavit?

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Topení
PříspěvekNapsal: 04 lis 2009 11:41 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
tak jak vám to prosím topí? Když mám regulaci řešenou kolečkem s otáčením 180° - vlevo modré, nahoře mix a vpravo červené pole. Hádám že by to mělo začít topit tedy v horní poloze, ale prakticky je to studené až do více než 3/4....

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Topení
PříspěvekNapsal: 04 lis 2009 16:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Micko píše:
tak jak vám to prosím topí? Když mám regulaci řešenou kolečkem s otáčením 180° - vlevo modré, nahoře mix a vpravo červené pole. Hádám že by to mělo začít topit tedy v horní poloze, ale prakticky je to studené až do více než 3/4....

ja to mam taky tak, bud mam topeni naplno a jde teply vzduch a reguluji to otackami ventilatoru, nebo uberu a uz ten vzduch neni teply, ale vlazny. Ale ja to stejne delam tak ze vytopim auto, pak vypnu ventilator a dam teply vzduch na nohy.
Ale jeste bych bral vyhrivany volt :D aby mi na nem v zime neprimrzly ruce.

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz