Je to úplně běžnej Lucas...podle těch fotek...takže cokoliv Ford 1,8D s Lucasem je možnej dárce...Escort i Fiesta...pro 1,6D je jiný a TD má taky jiný...Kupování čerpadla z vrákáče je dost loterie...cena 1500 za čerpadlo a litr za vstřiky je proto dost diskutabilní, pokud by byly dobrý, pak je to dobrá cena, pokud to budou nálezový šroty, pak je to dost vyhozenej peníz...Nicméně alespoň já bych začal hledat příčinu proč mi to nejede...stačí na to pár očí a uší, krapet tý lebeční výplně a dost se dá zjistit bez nákladů, páč nic nerozebíráš, a když už jo pro potvrzení stavu, tak to většínou jde namontovat zpátky...asi jediný úskalí je nějak věrohodně změřit tlaky ve válcích...a to lze u někoho kdo má měřič tlaků pro dieselový motory s redukcí na "žhavící" svíčky...mám li tlaky 25barů a víc, mám chybu ve stále ještě celým vstřikovacím systému ale ne v motoru jako takovým...pokud tlaky nemám, lze zase celkem snadno zjistit kudy mizí....ono když to profukuje do "vany" tak to dělá slušnej průvan, a co je tam vyndavací a zas tam dací?...olejový víčko...když ho za chodu povolím a nechám na víku a ono jen tak lehce pofukuje nebo lépe řečeno poskakuje na otvoru vlivem vibrací motoru je to jinej stav než když ho to v cuku letu odfoukne do pryč....pokud ulítlo, pak je to celkem smolík, spodek motoru řekl good bye...když ne, pak ti zbejvaj ventily, kde máš desítku na víko a něco na povolení gumovejch hadic odvětrání tu řešit nebudu...stačej lístkový měrky na změření vůlí...sací má mít 0,35mm a vejfuk 0,50...tolerance je +- 0.05mm čili 0,30 - 0,40 ten sací a 0,45 - 0,55...běžně bejvaj menší (ventil se časem zaklepe a pružina ho zvedne i s zdvihátkem výš oproti vačce)...no a jak to měřit...nejlíp je heverem zvednout pravý kolo (ale funguje i levý
) zařadit pětku (pro ty co jsou silní jako býk a stejně tak chytří lze použít i nižší stupeň, já hrubou sílu používám jen tam kde síla ducha nestačí) a kolem otáčet po směru hodinových ručiček (pro digitální opčany ve směru jízdy auta vpřed
) Ventily se měří tak že otáčením motoru nastane u jednoho válce okamžik střihu ventilů tj. že jeden se zavírá a okamžitě se otevírá druhej...a aby to nebylo tak jednoduchý, tak se to v ten okamžik měří na opačném válci páru...to jest střih na prvním značí měřit třetí a opačně střih na druhým značí měřit čtvrtej a opačně...první je u rozvodů vpravo vedle něj druhej, třetí a zcela vpravo u převodovky je nečekaně čtvrtej....pokud jsou vůle menší, tak to má malý tlaky z důvodu delšího otevření onoho ventilu, pokud žádný, tak pak může bejt i podpálenej...vůle lze dokorigovat výměnou nebo stažením na magnetce (té strany co celou plochou sedí ve zdvihátku, tedy pohledově té spodní) vymezovacích podložek...to je jen tak ze startu, aby bylo jasno že tento motor se diagnostikuje spíš okem, uchem, případně kladivem než kablíkem, jelikož není kam zasunout...
...příště si dáme vlastní vstřikování...