Zetec 1,6 i, 16V, r.v. 1999, 66Kw
- obracím se zde na Vás milí fordfans s jednou prekérní věcí.. Moje milovaný autíčko, kterého se zatím nechci za žádnou cenu vzdát, mi připravilo krušné chvilky tím, že se rozpapalo. Spotřeba okolo 9-10 litrů na sto mě začala poměrně trápit a tak jsem auto nechal opravit u
opraváře č. 1.
Ten vyměnil svíčky, protože se mu nezdály. + kontrola vstřiků OK - Spotřeba stále stejná.
Druhý opravář přišel na to, že motor je studený a tak vyměnil termostat... + diagnostika Ford OK...Spotřeba stále stejná
Se třetím opravářem jsem po přečtení skoro celého obsahu tohoto fóra vyměnil obě čidla, tj. čidlo rafičky palubní desky i čidlo pro řídící jednotku. Poté jsem podnikl zajímavý experiment. Vyjel jsem benzín v nádrži až mi auto chcíplo a dolil 4 litry .. na ty se mi do dalšího kuckuc podařilo ujet 59 km, což mi vyšlo na krásných 6,8 l/100km..přitom ale musím podotknout, že motor byl zahřátý...tímto se zřejmě logicky domnívám, že vysoká spotřeba se týká doby, než se motor zahřeje a to počítám, že spapá klidně 12 litrů na sto( + po nastartování studeného motoru je u výfuku cítit nespálený benzín) ...
Lamda sonda je dle autoelektrikáře dobrá...proměřil ji a říkal, že lítá dobře ... čísla na měřícím přístroji se s přidáním otáček zvyšovala,
dále mě napadlo, že by to mohla dělat váha vzduchu a nebo katalyzátor .. ten ale na emisích, kam už jsem taky pro jistotu zajel, obstál. Opravdu nevím co ještě vyměnit..máte někdo nějakej nápad?????..díky za přínosné odpovědi a pomoc zoufalému eskorďákovi.