I když je to triviální.....
Modelový motor je z mondea (sierry) 1.8TD 65kW typ RFN
CO budeme potřebovat - klíč č. 12 (nejlépe očkový, dlouhý), "malou" golu s nástavcem a "oříškem" č 7. (celá "malá"gola se dá koupit u vietnamců okolo 150kč - postačí), izolační pásku, šroubovák, nové svíčky (např. BRISK 21S427)
Pohled na motor - vypadá to že není ani trochu místa, ale stačí odpojit jen olejovou hadici a plastový nesmysl na sání - označeny křížkem (na následjícím obrázku již odpojeny)
[IMG=http://img27.imageshack.us/img27/1615/konektorodpojenvd7.th.jpg][/IMG]
A odpojit konektor na domečku termostatu
a šroubovákem vypáčit pístek plynového táhla na čerpadle (nebo povolit dva šroubky TORX na přírubě - já to nezvládl
)
TEď už máme dost místa a oříškem č.7 (samozřejmě nasazeným na gole
) povolíme matičky na žhavičích, a odstraníme přívodní drát. Matky nezahazovat, budou se hodit
Nyní nasadíme na žhavič klíč č. 12 a povolíme - stačí jen povolit...
A pozor přichází FÍGL č.1! ( páč málokdo má golu s dlouhým nástavcem, popřípatě nástrčkové klíče - kdo ho má, může fígl1 vynechat
)
Na již povolenou svíčku (ale stále s nasazeným očkovým klíčem č.12) našroubujeme zpět matičku a dotáhneme (pomůže nám fígl č.2 - viz níže) - samozřejmě že si podržíme při dotahování žhavič již zmíněným očkovým klíčem č.12, aby se nám dotáhla jen matička a né celý žhavič...
no a nyní lze přes dotaženou matku žhavič kráááásně vyšroubovat golou s oříškem č. 7(samozřejmě nejdříve sundáme očkový klíč, páč by nám překážel)
Také je dobrý nápad žhaviče po povolení ale před výsledným vyšroubováním prostříknout nějakým olejem - aby šli lépe vytočit
Fígl č. 2
Také vám furt vypadáváají matičky z goly, páč nemáte golu magnetickou, nebo s gumovým vnitřkem?
Stačí kousek izolačky - viz obrázek
Z5 k výměně žhavičů - zkontrolujeme stav přívodního vodiče - případně vyměníme (lze koupit přímo nový, s očky, nebo vyrobit z dostatečně dimenzovaného vodiče)
Pokud je vodič v pořádku, našroubujeme nové žhaviče - pomůžeme si o5 fíglem 1 a i fíglem č.2, aby nám ta svíčka z goly nevypadla - viz obr.
Nasadíme přívodní drát, utáhneme...
NEzapomeneme zapojit vše co jsme odpojily (pístek, konektor, hadici, kompenzátor...)
Startujeme bez potíží
- snad
_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km
Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG