fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 lis 2024 21:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)
PříspěvekNapsal: 13 dub 2015 20:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Pěkný večer forďáci,
Štěstí při hledání nepřálo a ručně jsem prošel asi 6 stránek a nenašel.

Takže auto mám Escort Mk4 cabrio (ALF) s 1.6 8V EFI rok 1990. Mám možnost mít skoro zadarmo 1.8 zetec z escorta mk6(7), který je v super stavu.
Že budu muset vzít celou elektriku i s řídící jednotkou vím a že to dá dost práce taky, ale otázkou je spíše jestli to do toho auta dostanu.
A v případě, že se vejde, tak převodovky asi kompatibilní nebudou.
Můj motor sice funguje, ale je v horším stavu a přece jenom 1.8 je o něco málo více.

Děkuji za radu

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Naposledy upravil mikirc dne 14 dub 2015 12:15, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk5
PříspěvekNapsal: 14 dub 2015 08:17 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Předpokládám, že ta 1.8 je 77kW..papírově oproti stávajícím 75kW nic moc, že? ;-) Jasně, píšeš, že současný motor je přizdechlý, ale jak je na tom ta 1.8?
Jako sepiš si pro a proti podle toho, co se ti vyplatí, co od toho čekáš a co vše máš dostupné.
Pro 1.8 mluví pouze o ty dvě deci větší objem, ale jestli je v lepším stavu (podle toho, co říkáš, to tak zní, ale co já vím), to je otázka.
Zetec provozuje v mk3 anglán, no co je potřeba vše přeházet by ti řekl on, ale sem už nechodí, zkus si projít www.ford-escort.cz forum a v projektech najdeš i tyhle jeho hybridy. U něj to ale bylo jinak, on tam místo 1.3 vrazil 1.8 z XR3i (96kW) - což je trošku jiný skok, než u tebe. Práce habakuk, pokud bys měl i tu 1.8 repasovat, ať to za to stojí, tak práce opravdu hodně a ve výsledku máš auto, který nesmí na silnici, bo na to nikdy nebudeš mít legální technickou.
Naopak, pokud stejné úsilí a prostředky vrazíš do své stávající pohonné jednotky, tak budeš na tom zhruba stejně, budeš mít legální a origo auto. Jestli ale to máš jako pokusný projekt s cílem se i něco naučit, tak směle do toho. ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk5
PříspěvekNapsal: 14 dub 2015 10:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
A co RST motor?

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk5
PříspěvekNapsal: 14 dub 2015 11:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Sehnat dobrý a nevylágrovaný RST motor bude větší problém, než tam nacpat toho Zmetca. :-D

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)
PříspěvekNapsal: 14 dub 2015 12:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 čer 2009 16:21
Příspěvky: 668
Bydliště: Vsetín, Valašské Království
Tak omlouvám se vlastní blbost, jedná se o motor z Mk6 nebo Mk7. Ale asi se moc nemění. A jedná se o 77kW verzi.

Jak píše Wizzy možná bude lepší opravit ten co tam je. Ono totiž já v něm mám nová zdvihátka, ale některé díry jsou už vychozené a jednomu zdvihátku dosti utíká olej, takže to pěkně hlasitě klepe. Ale asi tato oprava vyjde časově i cenově lépe.

Děkuji za přesvědčivou odpověď :)

_________________
Ford Escort Alf (Mk.IV); Kabrio 1,6 8v; papirovych 75kW(102šemíků); 90rok

Suzuki GSF 600 N Bandit 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)
PříspěvekNapsal: 14 dub 2015 21:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 črc 2009 13:40
Příspěvky: 1730
Bydliště: Praha 9
Tak když už by si tam dával Zeteca, tak rozhodně 2.0 100 (96) kW. :wink:

_________________
Focus RS Mk1 252 HP @ 324Nm
Escort Mk7, 1.8 96kW RQB

"Why is your car randomly reving up while idling at the traffic lights?"

"That's the Zetec kicking in..."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)
PříspěvekNapsal: 17 dub 2015 18:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
lama provozuje 2 mkiv se zetecem (1,8 96kW a 2.0) motory pasujou na převodovku a držáky motoru taky docela sedí, jen jeden se musí upravovat (najdi si na netu anglickou stránku o stavbě ZVH, tak jsou fotky jak zetecovej blok dát do MKIV). Když se ti pak povede zpřeházet to vše po elektrický stránce, je vyhráno ... plus se musí trochu povařit vejfuk a trochu doladit hadice na vodu

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)
PříspěvekNapsal: 20 dub 2015 08:15 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
anthAn má recht :-) (ještě myslím spojka není stejná?) Jako těžký to není, jestli to tak vyznělo, ale nějakou práci to chce - ale v tomto konkrétním případě s diskutabilním výsledkem - 77kW proti 75kW je nepoznatelný rozdíl, navíc ten Zmetec může být taky v diskutabilním stavu - další práce navíc a ve výsledku to bude auto, se kterým loegálně nesmí u nás na silnici. Proto mi přijde jako lepší volba - v tomto případě - nasměrovat úsilí na repas stávajícího motoru. :-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Mk4 1.6 EFI za 1.8 Zetec z Mk6(7)
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2015 11:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 pro 2009 19:24
Příspěvky: 857
Bydliště: Pozořice
Já mám v mkIV taky Zetece... Na převodovku sedí bez problémů... Elektrika ta už není problém, Když máš dobré schéma... Musí jen upravit držák (silentblok) motoru jemně seříznout :D Největší problém asi vidím v STK... Proto z toho budu dělat mutanta ZVH spodek motoru Zetec 1,8 hlavu z 1,4 CVH a řj EEC-IV 1,8 85kw... Kdy na stk nepoznají že jedna o 1,8 8)

_________________
FORD ESCORT Mk.IV Cabrio z 1,4 na 1,8Zetec 85kw
Ford Escort XR3i Mk.IV 75kw
Ford Orion 1,8 77kw
Ford Fiesta 76kw XR2i 1991
Ford Mondeo 2,0 TDCI 96kw 2006
Prostě Forďák pacient..


http://WWW.OHNOSTROJ.COM
http://www.ford-escort.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz