Předpokládám, že ta 1.8 je 77kW..papírově oproti stávajícím 75kW nic moc, že?
Jasně, píšeš, že současný motor je přizdechlý, ale jak je na tom ta 1.8?
Jako sepiš si pro a proti podle toho, co se ti vyplatí, co od toho čekáš a co vše máš dostupné.
Pro 1.8 mluví pouze o ty dvě deci větší objem, ale jestli je v lepším stavu (podle toho, co říkáš, to tak zní, ale co já vím), to je otázka.
Zetec provozuje v mk3 anglán, no co je potřeba vše přeházet by ti řekl on, ale sem už nechodí, zkus si projít
www.ford-escort.cz forum a v projektech najdeš i tyhle jeho hybridy. U něj to ale bylo jinak, on tam místo 1.3 vrazil 1.8 z XR3i (96kW) - což je trošku jiný skok, než u tebe. Práce habakuk, pokud bys měl i tu 1.8 repasovat, ať to za to stojí, tak práce opravdu hodně a ve výsledku máš auto, který nesmí na silnici, bo na to nikdy nebudeš mít legální technickou.
Naopak, pokud stejné úsilí a prostředky vrazíš do své stávající pohonné jednotky, tak budeš na tom zhruba stejně, budeš mít legální a origo auto. Jestli ale to máš jako pokusný projekt s cílem se i něco naučit, tak směle do toho.