Obecně, co se do nafta legálně pančuje řepkovou srajdou, tak desetiletý dýzl nebrat. To už radši dvacet let starý komůrkáč, tomu vyměníš akorát všechny možný těsnění a pojede i na ropný kal. Ale moderní vysokotlaký čerpadla a vstřiky budou po smrti, to by musela být klika, abys nenarazil na auto, kde by tě čekal klasický trojboj čerpadlo+vstřiky+turbo. Konkrétně: Octáfku numer ajns chápu - na rozdíl od pozdějších generací to auto je nesmrtelný, pokud není někde trefený, tak nehnije a nehnije a nehnije. Prostě ne. To se škodofkářům ještě povedlo - u pozdějších generací se to říct nedá, tam neoficiálně sami říkají, že šli na kvalitě dolů, aby se auta víc točily a jim stouply prodeje. Dnes nemá výrobce ani trochu zájem na tom, aby si lidi kupovali auto na dvacet let. Nastavit životnost tak na 4-5 let, s tím že pak se začnou kakat vitální komponenty a oprava je nerentabilní, protože se nemění takové běžné věci jako ložiska, šály, ale rovnou celý náboje, polomotory.. Takže pět let "starou" vránu šup do áček a frr pro nový. Přesto osobně bych si O1 nikdy nekoupil. To auto je tak zprofanovaný, modla českých zahrádkářů, mě se prostě nelíbí, je to takové bezpohlavní dvoumístné auto s megakufrem. Opel - zlí jazykové tvrdí, že každé auto se postupem času stává Oplem. JeZdil jsem kdysi s éčkovou Astrou 1.6 - motor 8v, nesmrtelnej. Kastle ale zmizela před očima a zbyly jen sedačky a ten motor.. O pozdějších 16v se tradovalo, že žraly víc oleje, než zweitakten bakeliten fofr-wagn z Zwikau (aka Trabant), zase tu antikorozní úprau snad zlepšili. Mondeo mk3 jsem měl. Pokud bys to chtěl do plynu, tak ti jde evidentně o ekonomiku provozu, tak radši ten dvoulitr. Ne že by V6 byla extémně žravá, ale všechno je tam o polovinu víc - svíčky, zdvihátka, ventily, bývá problematický IRMC. Navíc ten řadový čtyřvál dvoulitr na slušné ježdění stačí. Je to velké pohodlné auto, takový pohodový dálniční stíhač, no ale má velmi zábavný podvozek, tak i leckterý hothatch dostane zabrat, než ti v zatáčkách ujede. Nicméně, ani tohle není dokonalé - ceny náhradních dílů jsou kolikrát dost nehezké. (ale to mohou býtu Opla i Okty taky, tady srovnání nemám)
_________________ Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti) FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow. Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo.. Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu.. Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...
|