Zdravím,
mám Esco rv95 typ ALL, s motorem RDA 1,8i XR3i. Problém je, že studený i teplý se při plném plynu dusí a nechce jet. Když dám plynu jen trochu, rozjedu ho klidně na 140, postupně. Mechanici, co jsem zkoušel, si s tím moc nevědí rady, mají choutky začít měnit díly, aniž by věděli, co tomu je
Zkoušel jsem odpojit jen váhu vzduchu, problém je pryč (jasně, volnoběh nahoře, smrdí benzín, studený chcípe - ale plný plyn se nedusí a jede). Na volnoběh se do otáček dostane v pohodě, problém je až když se jede, v zátěži. A spotřeba samozřejmě třeba 14/100.
Zkoušel jsem odpojit jen lambda sondu, kabely vypadají dotčené (omotané izolačkou), vůbec žádnou změnu jsem nepoznal.
Byl jsem na technické, kde se vším zapojeným po chvíli trápení byl panáček schopný změřit emise v normě (jen nahradil scuclou hadičku tvaru L - nemám ponětí odkud), a tvrdil mi, že kdyby byla váha špatná, že by se mu to nepovedlo. Také mi řekl, že drží volnoběh správně, takže volnoběžný ventil bude také v pořádku.
Můžu z těhle indicií určit jako vadný díl lambdu? Pokud ano, mám koupit NGK za 3K, BERU za 2,3K, SWAG nebo BOSCH za 1,5K, nebo DELPHI za 900?
Svíčky už jsem dával Motorcraft, původní byly NGK. Palivový filtr jsem neměnil a vzduchový filtr je otevřený KN. Mám v plánu vše postupně předělat na originál, pak možná řešit vačky a škrtící klapku z RQB, ale priorita je teď zjistit, proč se mu nechce jet. Ještě jsem tu četl rozdíly mezi olejem 5W30 a 10W40, ale vzhledem k provozu ve vyšších točkách dávám 10W40 a budu měnit častěji.
Případně, pokud by někdo z HK a okolí byl ochotný se mi v tom pošťourat, případně i třeba měl díly z RQB, skákal bych do vzduchu radostí.
V každém případě děkuji za jakoukoli radu.