Zdravím všechny, taky uvažuji že koupím Mondeo s tímto motorem, moje představa je rv. 2008, 2.5T, nájezd do 150tkm. Co se týká problémů tak jsem našel toto:
Pětiválec 2.5 Turbo od Volva mívá potíže s elektronickými škrtícími klapkami, známé jsou už ale i případy selhání napínáku rozvodového řemene - tedy totální škody po střetu ventilů s písty. Podle zkušeností servisů tento motor nijak dobře nesnáší ani přestavby na LPG.
Více na:
http://www.tipcars.com/magazin-ford-mon ... -6079.htmlZadření bylo způsobeno, originální olejem Ford Formula (Castrol), mám z několika zdrojů potvrzeno (zatím dva lidi řešili ten stejný problém), že tento motorový olej má špatné vlastnosti (pro motory vyráběné zn. Volvo tedy 2.5T pětiválec, kód motoru B5254T)- neumí dobře odbourávat karbon a to pak zapříčiní, že se ucpe mazací kanálek a přestane mazat nejčastěji ojniční čep, následuje zadření motoru. - Už řešeno...
Více na:
http://moje.auto.cz/Svagi/panter-ze-by-cerny--d.htmlI když má dost síly, v reálném provozu si řekne o 11 litrů benzínu, žere spojku a především se u něj může vyskytnout velmi špatně diagnostikovatelný problém s prasklými stěnami válců.
Více na:
http://www.veciautomobilove.cz/cz/clane ... (2007-2014)-1866/
Je tu i poměrně vážný problém s praskajícími bloky a vložkami válců.
Více na:
http://www.autorevue.cz/test-ojetiny-fo ... ticleStartPCV Ventil – pískání/výměna, časté poruchy
Jak je to s výdrží turba a dvohmoty, 150t je asi hranice u obou, že?
Můžete mi to prosím vyvrátit/potvrdit, ale raději vyvrátit, tento motor se mi jeví jako jediný použitelný pro tak těžké auto, když nechci kamna
Předem díky za názory