Konecne se mi podarilo po cca roce dat dokupy problemy s motorem, ktere trapi velkou cast lidicek z tohoto fora. Proto jsem se rozhodl vse sepsat, treba to nekomu pomuze. Vse co je zde napsano jiz na foru vicemene zaznelo, ale takhle to bude kompletne pohromade.
Auto jsem koupil v lednu 2005, melo najeto 136.000 km. Ihned jsem vymenil vsechny filtry a motorovy olej (Fuchs Titan Supersyn SL SAE 5W-40). Od zacatku jsem pozoroval nasledujici problemy:
- neklidny volnobeh pri studenem i zahratem motoru
- vyrazne chveni celeho auta pri volnobehu
- chcipani motoru pri vyrazeni na prvni krizovatce
- chcipani po vyrazeni na dalnici po nekolikahodinove jizde
- spatny vykon motoru
- zvysena spotreba predevsim v mestskem provozu a na kratsi vzdalenosti
1) Volnobezny ventil
Jako prvni krok jsem zkusil vycistit volnobezny ventil podle navodu na strankach mondeo clubu (
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 9&rubrik=1 ) a otestovat jeho funkcnost pri napojeni na plynule regulovatelny zdroj napeti 0-12V. Ventil se zdal byt v poradku. Vycistenim doslo ke zklidneni volnobehu, ostatni problemy pretrvavaly.
2) Lambda sonda
Sestavil jsem si podle navodu na foru vyblikavaci dignostiku a hned na me vypadly cca 4 chyby snimace Hego + dalsi dve chyby. Zajel jsem do Forda a tam na korektni dignostice dospeli ke stejnemu zaveru. Lambda sondu jsem nechal v Fordu za cca 6000 Kc vymenit, ale k zadnemu laicky pozorovatelnemu zlepseni nedoslo (mozna se lehce snizila spotreba). Diagnostika je od te doby bez zavad.
3) Pojistny ventil olejoveho cerpadla
Na radu kluku z fora jsem zkusil vymenit pojistny ventil, ale nic se tim zrejme nevyresilo.
Pojistny ventil olejoveho cerpadla (pistek+pruzina+uzaver): 249 Kc
Vymena na cca 10 min, bez vypousteni oleje a demontaze filtru.
Pisu o tom o foto prikladam zde
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... ght=#34026
4) Repas hlavy
Na radu kluku z fora jsem zmeril kompresni tlaky a bylo jasne, ze repas hlavy me nemine. Nechal jsem kompletne zabrousit vsechny ventily a jejich sedla. Dva ventily u prostrednich valcu jiz byly totalne KO. Tlaky jsem meril na zahratem motoru, s odpojenymi vstriky a vyrazenou pojistkou palivoveho cerpadla a protocenim starteru po dobu cca 2s.
12,5-8-4-11,5 (bez oleje)
15-9-5-15 (s olejem)
Repas hlavy me prisla na 5000Kc
2000 Kc dily
- tesneni pod hlavu cca 800 Kc
- 2 ventily cca 300Kc/ks
- gufera sacich ventilu cca 30Kc/ks
- gufera vyfukovych ventilu cca 60Kc/ks
3000 Kc prace
- demontaz/montaz
- komplet prebrouseni ventilu a jejich sedel
Kluci na foru menili i tesneni ventiloveho vika, sani, vyfuku, pouzdra termostatu, dale gufera vacky, zdvihatka a treba i vodni pumpu. Nic z toho jsem ja nemenil.
Repas hlavy odstranila chveni auta pri volnobehu, zvysila vykon motoru a snizila spotrebu, ale chcipani za studena na prvni krizovatce pokracovalo (i kdyz ne tolik).
5) Hydraulicka zdvihatka vyfukovych ventilu
Chcipani motoru na prvni krizovatce mi pilo stale vice krev. Pridala se k tomu jeste skutecnost, ze po chcipnuti uz nechtel motor znovu naskocit a to je na krizovatce sakra problem. Pristoupil jsem tedy k vymene zdvihatek. Ve Fordu mi potvrdili, ze zdvihatka z roku 95-96 byla vadna. Za originalni zdvihatka jsem dal 560Kc/ks (8ks) a 800 Kc za praci u znameho v dilne.
Od te doby jsem s autem po motoricke strance zcela spokojen, zadne chcipani, zadne kolisani volnobehu, bozproblemovy start i provoz v extremnich mrazech -20°C.
Podekovani za support pri reseni problemu patri vsem lidem z fora, zvlastni podekovani Standovi.