fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 zář 2024 16:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 úno 2006 11:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Docela si se rozepsal Wizzy :-D ale ...

Jo asi blbě jsem se vyjádřil. Už jsem to tam poopravil. Měl jsem napsat že se tam přihodilo něco podobného, jako když zapojíš dvě baterky do serie a výslednej celek vykrátíš. Poteče tam zkratový proud a na baterce bude napětí nakrátko. Ale proudy potečou jen mezi baterkami, nepůjdou do rozvodu. Podle mě aby se výsledné napětí (tedy tady i napětí palubní) přepólovalo, musela by být pomocná baterka nejen s větší kapacitou (což asi byla) ale zároveň i s větším napětím (a to o hodně).
Taky nesouhlasim, s tim, že by to odnesly diody, nebo jakékoli polovodiče. Něco jiného je překročení mezních hodnot. Polovodič v závěrném směru prostě nevede (pokud nepřekročíš závěrné napětí). Naopak diody se používaj jako ochrany proti přepólování. Jo a taky bych nezaměňoval kapacitu s kapacitou.

Na tohle téma by se tu určitě rozjela velká diskuse... A toho by mohl askub využít. Stejně tak jako si tady nedokážem zdůvodnit, co se tam vlastně přihodilo ... Nedokáže to ani ten servis. Prostě před servisem startoval, po servisu ne.

askub: Co ti vlastně v tom servisu kromě vykracování baterek s autem dělali? Nevařili třeba s "CO"?

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 úno 2006 11:17 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
S těma diodama souhlasím - proto jsem taky napsal, že nejspíš bude altík a řídící jednotka OK, ale s těmi baterkami úplně ne. Pokud ta stará baterka byla už dost hin, tak bude mít větší vnitřní odpor, kterej při velkém proudovém zatížení způsobí velký pokles jejího napětí - tan nová baterka ji karbanicky řečeno "přebije" a výsledkem bude záporné napětí. Nebo se mýlím?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: přepolovani
PříspěvekNapsal: 17 úno 2006 11:20 
Offline
Nováček

Registrován: 15 pro 2005 10:11
Příspěvky: 11
Bydliště: Hradec Králové
no co mi s tím dělali, to by bylo celkem na dlouhy povídáni, ale hlavně co jsem s tím měl potom, jinak dělali rozvody, (výměna komplet) a pak takový poprodejní servis brzdy, vyměna olejů a snad normální běžné věci, jenže nemá to cenu psát sem, nevím třeba jestli to taky náhodou nečtou tam a já bych si to auto od nich rád taky ještě někdy odvezl :lol:

_________________
Ford Escort 1.8 TD
r.v 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 úno 2006 11:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Aby jsme tu nezas.rali tema teoretickými úvahami. A pak, ... taky ... za chvíli letim na rally :-D
Mluvim o přepólování, jako +12V a -12V ne o teoretických řádově 1, nebo 2V...

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: přepolování
PříspěvekNapsal: 17 úno 2006 11:44 
Offline
Nováček

Registrován: 15 pro 2005 10:11
Příspěvky: 11
Bydliště: Hradec Králové
ano přesně tak, lidově baterka na baterku, ale myslím si že odpověd od Wizziho byla ta nejrozumnější,teď vám všem děkuji a příště, až si nebudu vědět rady, vím kam se obrátit, ještě jednou díky. Askub :-D

_________________
Ford Escort 1.8 TD
r.v 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 úno 2006 19:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Pokud neshořela ani pojistka před jednotkou, tak se záporné napětí neprojevilo.(ochraná dioda by ji určitě utavila)
Elektronika by to měla přežít, pokud při odpojení proudu kolem cca 1000A nedšlo k nějaké závratné napěťové špičce, která by působila s polaritou na níž dioda proti přepólování nevede, na to jsou polovodiče háklivé.

Ale specifikuj víc to nestartování. Zhasnou kontrolky? Nebo svítí a nic to nedělá? Nebo točí a nestartuje ?

A ještě nechápu todle: >>>>ne baterka bylá zapnuta a při startování všechny kontrolky zhasly

To jsi startoval a během startování on připojil tu druhou obráceně ?

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: přepolováni
PříspěvekNapsal: 18 úno 2006 10:00 
Offline
Nováček

Registrován: 15 pro 2005 10:11
Příspěvky: 11
Bydliště: Hradec Králové
k tomu startováni, pokud jsem u toho byl já tak asi 3x to nastartovalo uplně normálně,kontrolky, imobilizer, všecko v pořádku, po 4 kontrolky svítí, kontrolka po žhavení zhasne,starter točí, ale neblafne, puvodně jsem si myslel asi na el ventil na čerpadle, ale pry je v pořádku a při tom Blyskavem startování tam byl přij technik a mechanik.pak to servis poslal sem do Hradce do servisu, ktery dělá Ferdy, od tamtud to přišlo s tím, že je to v pořádku, ale když jsem potom asi za dva dny volal tam kde to auto je ted, tak mi technik řekl, že jim to tříkrát startovalo a pak další den zase ne. :evil:

_________________
Ford Escort 1.8 TD
r.v 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 úno 2006 12:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
to by skoro vypadalo na nějakej studeňák, nebo špatnej kontakt, ale příčina vzniku ? A hlavně místo to je otázka. Takhle to opravdu vypadá na ten ventil. Pokud s tím ty matlové nic nevyvedou a zlobilo by to dál, tak zbývá buď diagnostika, nebo měřit při startování napětí na důležitých místech. A začít na tom ventilu. Nevím jestli má svojí pojistku, pokud ano tak měřit proud přímo místo pojistky, je to jednodušší.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 bře 2006 23:44 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 12 bře 2006 12:39
Příspěvky: 14
Bydliště: Olomouc
máš pravdu elektronice taky docela rozumím a je fakt že ta silnější baterka tu slabší přetáhne do mínusu na coš jsou některý integrovaný obvidy dost choulostivý jak je to u aut nevím ale při svých stavbách elektroniky jsem zjistil že někdy přepolování dokáže uplně předělat obvody takže si pak dělají co chtějí ale je pravděpodobný že navždy

_________________
jsem majitelem ford ka 1999 modré barvy proto mě zajímá všechno kolem ford ka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2006 00:10 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
káčko píše:
máš pravdu elektronice taky docela rozumím a je fakt že ta silnější baterka tu slabší přetáhne do mínusu na coš jsou některý integrovaný obvidy dost choulostivý jak je to u aut nevím ale při svých stavbách elektroniky jsem zjistil že někdy přepolování dokáže uplně předělat obvody takže si pak dělají co chtějí ale je pravděpodobný že navždy

to je sice pravda elektroniku, ale co prechodovy odpory na svorkach propojovacich kabelu a kabelu samotnych? :-)
Ke snizeni napeti baterie urcite doslo, ale o prepolovani si troufnu pochybovat. Zadnou elektroniku v aute nemuze snizene napeti poskodit, pri prepolovani uz je to samozrejme jina.

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2006 09:07 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Kua chlapi, tak jste mě k tomu donutili. Ze školy už nějakou dobu jsem, moc jsem nepřemýšlel nad znaménkama, ale logicky jsem došel k tomuto:

Obrázek

Selskou úvahou, i tímto výpočtem, mě z toho vypadne, že když připojím obráceně novou baterku ke staré, tak výsledné napětí je záporné.

Pro šťouraly: Počítám to jako ustálený stav a zanedbávám přechodové stavy, které podle mě v tom autě nadělají ještě větší paseku, než přepólování a předpokládám, že obě baterky mají stejné napětí, což v reálu taky není úplně pravda.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Naposledy upravil Wizzy dne 17 bře 2006 09:32, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 bře 2006 23:00 
Jen mimochodem,jestli to dobre chapu tak krom toho "prepolovani" ti v tom servisu delali rozvody.Kontroloval pak nekdo pocatek dodavky nafty, kdyby to preci jen nebylo zposobeny tim zkratem tak me napada jen tohle.. :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 bře 2006 14:52 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Predem se omlouvam, ze do toho jeste ryju, ale srdce elektrotechnika trpi.
1) UBYTEK na vnitrnim odporu baterie je opravdu UBYTEK, nikoliv prirustek (spatna orientace sipek, ale rovnice byly dobre).
2) Soucet napeti ve smycce rovna se 0. Vnasem pripade mame dve smycky, takze dve rovnice.
Obrázek

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 bře 2006 14:54 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Predem se omlouvam, ze do toho jeste ryju, ale srdce elektrotechnika trpi.
1) UBYTEK na vnitrnim odporu baterie je opravdu UBYTEK, nikoliv prirustek (spatna orientace sipek, ale rovnice byly dobre).
2) Soucet napeti ve smycce rovna se 0. Vnasem pripade mame dve smycky, takze dve rovnice.
Obrázek

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 bře 2006 15:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Konečně někdo, kdo tomu rozumí :-)
Za ty šipky a znaménka se omlouvám, ale psal jsem, že jsem si s nimi moc nelámal hlavu (ta lenost :roll: ), ale spíš jsem u toho používal selský rozum. No jak vidno mě asi zradil, ale mám k tomu ještě jeden dotaz:
Pokud vyjdu z toho, že jsi zkorigoval ty šipky a pokud berem Zdroj U1 jako dobrou baterku a U2 jako špatnou baterku, potom U je orientováno shodně jako U1 a pokud U vychází kladné a je shodně orientováno s U1, tedy orientováno opačně, než U2, což je původní baterka stále připojená do auta, tak mi z toho furt leze, že výsledné napětí je opačné, než původní. (a tím potvrzuješ moji doměnku) Možná kecám a moc se v tom hnidopiším, ale rád bych v tom měl jasno, dík ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 bře 2006 18:51 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2005 22:53
Příspěvky: 150
Wizzy píše:
Konečně někdo, kdo tomu rozumí :-)
Za ty šipky a znaménka se omlouvám, ale psal jsem, že jsem si s nimi moc nelámal hlavu (ta lenost :roll: ), ale spíš jsem u toho používal selský rozum. No jak vidno mě asi zradil, ale mám k tomu ještě jeden dotaz:
Pokud vyjdu z toho, že jsi zkorigoval ty šipky a pokud berem Zdroj U1 jako dobrou baterku a U2 jako špatnou baterku, potom U je orientováno shodně jako U1 a pokud U vychází kladné a je shodně orientováno s U1, tedy orientováno opačně, než U2, což je původní baterka stále připojená do auta, tak mi z toho furt leze, že výsledné napětí je opačné, než původní. (a tím potvrzuješ moji doměnku) Možná kecám a moc se v tom hnidopiším, ale rád bych v tom měl jasno, dík ;-)

Mas recht chce to trochu upresnit co je co:
U1 je napeti baterky v aute, R1 vnitrni odpor baterie v aute.
U2 je napeti baterky ktera byla pripojena, R2 (jeji vnitrni odpor + prechodovy odpor na svorkach kabelu + odpor startovacich kabelu).
Pokud byla jedna svorka pripojena nekam na kostru auta (misto zaporneho polu baterie) je to jedno, kostra auta je masivni kus zeleza, da se to bez problemu zanedbat.
Proc je R2 vetsi nez R1: Samozrejme plati ze baterka co ma 250Ah bude mit mensi vnitrni odpor, ALE porovnejte si stycnou plochu svorky na startovacich kabelech kterou nekam jenom tak nasadite (je to par mm ctverecnich, uvedomte si ze timto uzkym hrdlem se mohlo cedit mozna i 1000Amper) a stycnou plochu svorek co jsou v aute na baterii (par ctverecnich cm), takze je ta venkovni baterie pripojena do auta pres relativne velky odpor v serii s jejim vnitrnim odporem a proto je R2 vetsi nez R1.
A proto se napeti neprepolovalo.
To ze baterky se vzajemne vybijely je fakt, ale vzhledem k tomu ze to mohla byt cca tak vterina, tak se mohlo vybit maximalne par procent jejich kapacity.

Neco uplne jineho pokud tu proudovou prdu baterka v aute nevydrzela a treba v ni odesel jeden clanek, potom dost vzroste jeji vnitrni odpor (takze je mozny, ze nakonec R1 bylo vetsi nez R2) a napeti by se opravdu prepolovalo, ale tuhle moznost bych bral az jako krajni.

Jinak pokud se hodne nudite tak si doma najdete nejaky hodne tenky dratek (treba zvonkovy) at neni zbytecne moc dlouhy, odizolujte si konce a prstama to poradne primacknete na oba poly baterky, trosku to prskne ale toho se neleknete a drzte to tam tvrdohlave dal (bez obav baterku tohle opravdu neodrovna, pri startovani tam tecou desetkrat vetsi proudy). Vite co se stane? Mala napoveda je ze autu nic. :-) Na vlastni nebezpeci.

_________________
Ford Escort 1.4i 54kW CFI-jednobod, MK IV r. v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 dub 2006 13:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Nějak tu chybí pointa, jak to nakonec s tím autem dopadlo?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz