fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 16 zář 2004 21:28 
Prosím o radu jak zjistit kolik mám oleje v převodovce, Mam escorta 1.6 16V rv. 99, tu plastovou krytku z vrchu převodovky jsem oddělal, ale nic moc extra tam vidět neni


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2004 06:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jsou tam zepředu imbusové šrouby. Na mé převodovce IB5 jsou dva a nevím který má přesně určovat výšku hladiny. Jestli ten co je výš nebo níž. Kdyby někdo věděl, jak je to u této převodovky, tak by mohl upřesnit.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2004 06:38 
Já mám tu jinou převodovku, než Standa (nevím teď zrovna přesně, jak je označená - zpátečka se tam řadí normálně) a tam je to jen jeden imbusový šroub vedle konektoru světel zpátečky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2004 07:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ten imbus vedle spinace zpatecky je plnici srou, hladina oleje ma bejt na spodni hrane toho otvoru, nebo tak do 0,5-1cm pod nej podle auta. Doplnuje i vypousti se to nejakou vetsi spryckou.,

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2004 10:19 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Podle me se hladina v prevodovce meri odendanim cerne krytky na vrchu prevodovky a pak se tam zastrci olejova merka, hladina prevodovoeho oleje by zase mela bejt mezi ryskama. Ja jsem to tak zkousel a mam to u horni rysky.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2004 19:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Myslis merku z motoru?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2004 20:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
presne tu, u jinech aut to taky takhle funguje.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2004 06:37 
A jak se ten černej bazmek sundavá? Mně se to dosud nepovedlo...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2004 08:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Včera jsem zkoušel měření oleje motorovou měrkou. Černá plastová krytka se sundavá dost těžko, ale chce to víc zabrat. Když jsem měl zařazený neutrál, tak šla měrka do nějaké hřídele. Když jsem strčil rovně, tak bylo sucho, když trochu zešikma a na kraj díry, tak šla hlouběji a bylo asi 5mm na konci měrky. Po několika pokusech jsem strčil měrku ještě hlouběji a ukázala mi 2 cm oleje nad horní rysku. Spodních 5 mm byl olej dost tmavší něž na zbytku měrky. Nějak se mi to nezdálo tak jsem měrku začal zkoušet při různě zařazených rychlostech a zasunout rovně bez násili. To jsou výsledky:
N - sucho
1 - dno měrky 5 mm
2 - 2cm nad vrchní rysku měrky
3- sucho
4- sucho
5 - 2 cm nad vrchní rysku
Z - 5 mm nad vrchní rysku, ale někdy na dně skočila hlouběji a pak bylo 2cm nad vrchní ryskou.

Otázkou tedy je jak přesně měřit, každopádně při neutrálu tam není pevný doraz.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2004 16:43 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Ja jsem to s nejvetsi pravdepodobnosti meril na zpatecku, je pravda ze to nekdy zajelo hloubeji. Jinak jde suntat jakoby vyklopenim smerem vpred, tahanim nahoru to moc nejde. Jeste by me zajimalo jestli jsou ty merky stejny u vsech moznech typu motoru.

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 12:44 
někde se přece musí dát zjistit od výrobce,kolik tam má toho oleje bejt....Můj tip je na šroub u čidla spátečky....
U dost aut se kontroluje přes náhon tachometru.
ideální by asi bylo zjistit,kolik tam má bejt oleje.Na pumě mě čeká výměna ale někde si zjistim,kolik tam toho oleje má bejt....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2004 20:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Jak to myslíš že tě čeká výměna? Co já vím, tak Ford dává doživotní náplň?!

Jinak souhlasím s tím, že olej má bejt po vyšroubování plnícího šroubu (8 imbus) na spodní hraně motoru. Čus

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 00:34 
Tak na ty inbusi hoši bacha!!! :!: V převodovce je olej doživotně to jo , dá se vyměnit v servisu odsávačkou . a plní se podle druhu převodovky- objemem v papírech. A ten inbus tak na E r.v.86-90 :když jsem ho vyšrouboval tak olej vytekl to jo, ale byl mě už podezřelý šroub dlouhý závit a na konci asi 4cm. tyčka a po jeho zašroubování mě nešla 5-tka . Zařadit šla ale jak kdyby tam byl neutrál . Oprava v servisu asi 2,5hod.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 20:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
ta tyčka to je magnet zachytává to železnej bordel z oleje stou pětkou to asi nemělo nic společného 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 06:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Nevím o jakém imbusu vedle čidla zpátečky mluvíte. ROBERTO ma převodovku MTX, tak tam nevím. Každopádně moje IB5 má vedle zpátečky šroub se šestihranou hlavou a nad ním vedle silentbloku jsou 5cm od sebe dva imbusy. Ale každý z nich je jinak vysoko. Tak nevím jestli má některý z nich určovat výšku hladiny oleje v převodovce, nebo se má měřit olejovou měrkou jak je popsáno výše.
Jak ale tu diskuzi sleduji tak to asi neví nikdo.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 07:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ja mam B5 a vlevo od cidla zpatecky mam sroub se zapustenym imbusem, je to plnici a kontrolni otvor. Ten sroub ma plochou hlavu, je prakticky zapustena na urovni plaste, ten imbus je uvnitr. Vypousteci sroub tahle potvora nema, bud se da napln vysat spryckou, nebo po vyrazeni vnitrniho kloubu, popripade odmontovani vika 5 stupne to vytece samo.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 07:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Futy převodovka B5 ma evidentně jinak umístěné šrouby než IB5. Já mám vedle čidla zpátečky 5cm nalevo šestihraný šroub jehož hlava vystupuje z pláště 15mm. Dva zapuštěné imbusy schované v plášti jsou nad nim vedle silentbloku převodovky, vzdálené od sebe asi 5 cm a výškou se liší asi 2 cm. Vypouštěcí šroub převodovka také nemá. Otázka je jestli některý šroub slouží pro měření výšky hladiny oleje, nebo se má měřit přes vrchní plastové víčko motorovou olejovou měrkou a při jaké zařazené rychlosti?

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 10:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No jo, ono jde asi zamenit B5 a IB5 na aute, ale detaily jsou jiny. Takze asi jedina sance bud vykoumat metodou pokus,omyl, nebo dobra chytra knizka na novejsi modely, nebo vytezit nekoho ze servisu duveryhodnyho. Jiny reseni nevidim.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2004 14:22 
bibo píše:
ta tyčka to je magnet zachytává to železnej bordel z oleje stou pětkou to asi nemělo nic společného 8)


Bacha magnet to nebyl byl to nějakej doraz. V servisu musel kamoš něco natáhnout a pak tam opatrně zašroubovat imbus . jinak druhé řešení rozhodit převodovku . :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2005 10:44 
Offline
Forďák

Registrován: 28 led 2005 10:06
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
Opravdu nikdo nevi kolik se tam toho oleje dava jo.

_________________
Ford Escort 1.6 16V 12/97,LPG Vialle


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz