fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Intercooler k TURBU
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 15:36 
Ahojky Lidi,
Dneska jsem byl upozorněn kolegou, že ve svém autě nemám "Interkoler" tak tvrdil že se to jmenuje. Jedná se o nějaké dochlazování k Turbu. Pravda je, že mě schází pod haupnou vzduchovod od přední části do tohoto interkoleru a místo toho nám úplně jiný (bez otvoru) "tapícurunk pod haupnou. Moje otázka je , zda jsou i jiné typy motoru, bez tohoto přichlazování, případně zda mám motor s jiným druhem chlazení Turba a zda je to normální. Opětovně musím říci, že jsem nováček v nafťáku a díky za rady ......
Jsem s Váma Mr.Kik :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 15:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Podle mne máš takzvané "softturbo" bez mezichladiče (intercooleru), tzn. 51 kW...

Víc ti k tomu asi řeknou kluci co mají ropáka...

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Interkoler k TURBU
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 15:45 
Přesně dle TP : 1,8 TC D RVA - výk/ot. 51/4500 - Zdvih 1753 cm3
Včem je rozdíl ??? :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 16:01 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Jedná se o chladič stlačeného vzduchu - intercooler.
Vzduch, který prochází turbodmychadlem se zahřívá stlačováním, od turba a tento chladič, jej ochladí, protože čím chladnější vzduch, tím větší výkon - víc se ho nacpe do spalovacího prostoru. Vypadá hodně podobně jako chladič, který máš vepředu na vodu, jen je menší.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: aha
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 16:05 
A je tada běžné, že není v každém autě s Turbem ? Pokud to dobře chápu, mám menší výkon turba ?
Připadalo mě divné, že cítím menší zrychlení při zapnutí turba než jak zde popisujete kamarádi. Prostě cítím menší zatlačení do sedaček. Také tedy vetší spotřeba a menší výkon motoru. Co je to za výraz Softturbo ??


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 16:06 
Co to značí : TC D RVA


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 16:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2004 12:47
Příspěvky: 113
Bydliště: Brno / Jesenicko
51kW motory intercooler nemají. Já ho tam taky nemám. Mají ho jen 66kW motory.

_________________
Je: Volvo V40 1.8i 98'

Bylo: Ford Escort 1.8TD 51kW 97 Sedan Ontario blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 18:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A proto premejslim jak ho tam vecpat a co to ovlivni.Treba tesneni pod hlavou muze mit jinou vysku atd. Jestli jste to nekdo delal tak se ozvete. Rozdil ve svezeni s.. je az moc poznat (ja bych nekdy brecel o tech 15 kW)

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 22:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2004 12:47
Příspěvky: 113
Bydliště: Brno / Jesenicko
Karel píše:
A proto premejslim jak ho tam vecpat a co to ovlivni.Treba tesneni pod hlavou muze mit jinou vysku atd. Jestli jste to nekdo delal tak se ozvete. Rozdil ve svezeni s.. je az moc poznat (ja bych nekdy brecel o tech 15 kW)


já už vo tom taky přemýšlel...ale koukal jsem u sestřenky na mondeo(66kW) a myslím že pokud jsou ty intercoolery stejný..tak nevím nevím kam jej narvat....ale možná se pletu a s místem to nebude zlé(sem ještě 66kW escorta neviděl. chtělo by to postavit dvě auta vedle sebe a porovnávat

_________________
Je: Volvo V40 1.8i 98'

Bylo: Ford Escort 1.8TD 51kW 97 Sedan Ontario blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 22:07 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Karle určitě bych se do toho pustil, sice to bude znamenat spoustu shánění trubek atd, ale výsledek dle mého bude stát za to. Dal bych ho na místo, kam proudí nejvíce vzduch, např. před velký chladič vepředu.
Nemyslím, že by to mělo vliv na motor ta, že by se něco muselo posílit.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: :o))
PříspěvekNapsal: 21 říj 2004 23:02 
Koukám že jsem začal pěknou debatu , ale o tom to tady je že ?!
Kluci, mám právě to štěstí, že kolega má úplně toho samého krasavce ( dokonce ve stejné barvě) a tak jsme na to právě přišel, když jsme stáli vedle sebe a koukali si na motory. Určitě to bere vzduch zpředu a pod tapucírunkem haupny je vodítku až nad ten intercoller, kam je vzduch přiveden. Chce to určitě nějaké trubky navíc, ale určitě má jiné trubky na výfuk z hlavy. Ty jsou prostě úplně jiné s výliskama na uchycení intercolleru. Ale co tlaky a podobně... nevím.
Každopádně dnes e v mém autíčku svezl (ten kolega) a tvrdil, že je to o hodně malinko línější, ale poznat to bude asi při vyšším výkonu na dálnaci a pod. Jinak to nerozeznal tvrdil..... jako rozdíl kW .

Takže zatím čauky a dáte mě vědět co je to za to označení co jsem výše uvedl ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 17:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No ja mam asi loudu, ale kdys jsem presedl do esca 66kW ,tak ten rozdil je teda dost znatelnej.Ne pri rozjezdu ,ale pri zrychlovani je to videt i na otackomeru, ze ty otacky letej rychlejc nahoru ,hlavne na 4-5 a pri predjizdeni radsi nemluvit.Jinak intercoler musi byt i se sanim (pokud se dava original)51kW ma jinak privod z turba a nema packy na prichyceni interc.Dat jinej a resit to trubkama ??Pokazdy kdys jsem u auta (pod nim) tak koukam kam ho dat.Neni tam zrovna moc mista a o vedeni trubek ani nemluvim(ty by se ale nejak zakroutily)

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: kód motoru
PříspěvekNapsal: 24 říj 2004 22:26 
to Mr.Kirk : K tomu, co uvádíš jako kód motoru ( TC D RVA ) odkazuji na Etzolda na str. 13, kde je vysvětlen význam jednotlivých písmen v kódu motoru a také přehledná tabulka s technickými parametry všech (?) motoru Escorta.
Podle Etzolda ovšem tvůj údaj nedává smysl. V úvahu přichází např. RTC nebo RTD - R...objem motoru 1.8 T.....atmosférický diesel a třetí písmeno není podstatné. Má se jednat o pořadí ve výrobní sérii.
Turbodiesel je podle Etzolda jen jeden a ten musí mít kód RF...
Každý turbodiesel (podle Etzolda) má 66 kW. O intercooleru ani slovo. Odkud máte ty informace, že jsou dva typy TD s různým výkonem. Já mám také 1.8 TD a musím se přiznat, že v TP mám také kód RVA a výkon uveden 51 kW. Pokládal jsem to však za chybu úředníka, že to opsal podle jiného auta (mám dovoz).
Zdraví Rosťa.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2004 23:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
nerikejte mi, ze je takovej problem nekam tu interkouli umistit a natahat k ni hadice. Navic u toho TD nemusi bejt IC ani nejak extremne velkej. Nejnkladnejsi na tom budou hadice, protoze Samco jsou silene drahy a hledat po VW vrakovistich vhodny hadice bude kapku voser. Nevim jak ma TD velkej vodni chladic, ale nevesel by se nahodou nejakej rozumnej IC za naraznik? Muze klidne i prekrejvat chladic na vodu. Pak uz jen zvednout tlak na turbu, pridat na cerpadle a nejaky slusny kobylky by se z toho daly dostat.

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2004 19:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
To jr: No me by stacilo bohate tech 15kW bez jakyhokoliv zasahu.Jaky hadice mas na mysli? To nestaci nejake co snesou 1 atmosferu? A proc jsou tak drahy?Ja tam mam i chladic na klimu ,tak toho mista tam zas tolik neni.Za kolik se da sehnat nakej ten mezichladic?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2004 19:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
ceny z hlavy neznan, musis vymyslet kolik tam mas mista a podle toho pak schanet IC. Navic nemyslm, ze by pouhy pridani IC zvedlo vykon o 15kW, podle me tam musibejt i vetsi tlak na turbu.

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: přidání mezichladiče
PříspěvekNapsal: 26 říj 2004 23:35 
Nechápu proč koumáte nad tím, jak a kam přidat mezichladič. Proč jednoduše nepoužít ten z 66 kW verze a nedat ho na stejné místo ?? Ve verzi 51 kW je právě tam prázdný prostor.
Já bych spíše přemýšlel jestli je to možné jen tak mezichladič přidat. Opravdu mezi těmi motory nejsou žádné další rozdíly ?
Co vy na to ?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 19:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
ten mezichladič dělá divy já si klidno tipnu že to těch deset kilowat přidá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: přidání mezichladiče
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 20:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
lettro píše:
Nechápu proč koumáte nad tím, jak a kam přidat mezichladič. Proč jednoduše nepoužít ten z 66 kW verze a nedat ho na stejné místo ?? Ve verzi 51 kW je právě tam prázdný prostor.
Já bych spíše přemýšlel jestli je to možné jen tak mezichladič přidat. Opravdu mezi těmi motory nejsou žádné další rozdíly ?
Co vy na to ?

Uz jsem psal, ze se musi pouzit i sani a jsou tam i dalsi rozdily.A taky sehnat ten tapecirunk pod kapotou,takze jen pridat do volneho mista to nejde.Nejjednodusi je jen privezt hadice a dat ho pod naraznik nekde.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: umístění mezichladiče
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 22:22 
Tak dobře, mezi oběma motory je řada drobných rozdílů. To chápu a je třeba příslušné úpravy udělat. Ale proč vymýšlet jiné umístění, když místo na mezichladič v motorovém prostoru je ? A potom ta součástka samotná : připadá mi nejjednodušší koupit originál z rozbitého escorta na vrakovišti. Neexperimentoval bych s chladiči z jiných aut. Co říkáš ?


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 110 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz