fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zetec, 2 karbce a zapalování???
PříspěvekNapsal: 24 úno 2006 21:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
nechci tady moc řešit proč karbce na zetec, řekněme že nechci auto plný elektroniky, spotřeba mě u tohohle auta vůbec netíží, studených startů bude minimum.... ladění se nebojim....

a překopat stříkačku a řídící jednotku dle mého vkusu by zdvojnásobilo cenu auta.

takže pravděpodobně 2x weber 45dcoe, což není vůbec problém. ale co s zapalováním??? oblbovat EEC-IV se mi nechce, samostatná jednotka? možná...

nevíte co použít??? třeba z jinýho fordu? na zetec, takže žádnej rozdělovač :D

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2006 23:43 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Ti poradím: kontaktu člena "Miguel 5" v klubu www.kabriolety.com -> je to závodnická rodina a upravují/stavi si motory samy. Ted zrovna stavej Pumu s dvema Webrama. Kontakt najdes v sekci "Clenove" pod výpisem všech čelnů

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 úno 2006 20:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
díííík za kontakt, ta puma je dost podobnej motor

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ....
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006 00:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
žjoova...Zetec s Weberama...hmm....můj sen, DCOE na jakékmkoliv motoru jsou šperk...držím palce pane...a pak chci vidět výsledek a jak ses s tím popral, že bych se inspiroval a přezbrojil v RS taky na karbce, přeci jen je mi pořádnej karburátor milejší, než milion čidel...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006 00:25 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Jj, dávaj tam dva dvojité Webery, to pak bude mazec :twisted:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006 15:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
zatím vidim jedinej problém v tom zapalování, na ebay jsou webery za rozumný prachy, sání na ně už sem taky viděl, asi za 3000,- nebo se to nechá udělat...

to zapalování možná ecu megasquirt, není až tak drahá, nebo upravit EEC....

právě ty kabely, čidla a omezený možnosti úprav mě k tomu vedou.... pěknou stříkačku, jako weber alpha injection za 70kkč platit nebudu

ve fiestě je trošku problém s místem za motorem, asi se bude upravovat přepážka a topení bude muset jinam, nebo uplně ven :D

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006 16:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Já bych zapalko viděl lacino 2 způsoby. Jen ještě takový upřesnění. předpokládám, že chceš optimální chod motoru ve velkých otáčkách s maximálním ztížením, a vše okolo tě nebude zajímat. Toho využili když dělali Š130 RS i když už existoval rozdělovač s podtlakovou regulací předstihu podle zatížení motoru, tak na tenhle motor použili rozdělovač z Š1000 MB bez podtlaku, který měl ovšem jinak dimenzovanej odstředivej regulátor, který lépe postihoval využití závodního motoru. Jde o to, že pokud nepoužiješ nějaké profi ECU pro řízení předstihu, tak bude motor optimálně využitej akorát v určitých otáčkách, ale to bude s Weberama tak jako tak čili toto je vyřešeno.



1) dát tam rozdělovač z nějakýho karbece, vzhledem k drážce ve výfukový vačče na nastavení časování by to nemusel být problém a podle mě by se komplet zapalko nechalo sesmolit do cca 6000 i s úpravou hlavy.

2)nechat si do EEC nahrát tvrdou mapu pro předstih, která bude ovlivněna jen otáčkami motoru, s tím, že se to bude chovat jako rozdělovač bez podtlaku, a při malym zatížení to bude mít zbytečně malej předstih, ale pak může odpadnout řada elektriky. nehledě na velikost zapalovacího napětí, který podle mě spolehlivě propálí kompresi i přez 12:1

Jo a ještě s tím místem, pokud nechceš modifikovat kastli(i když podle mě stačí vyhodit ten ventilátor) tak to řeší motor z focusu, kterej je u určitejch typů obráceně, a pak jen síťku před píštaly aby ti tam nelítali čmeláci :-D

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006 17:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Nemyslím to vůbec negativně, ale Zetec s rozdělovačem mne fakt rozesmál, ovšem jako řešení to zní realizovatelně....odpadly by všechny zbytečné čidla a krávoviny...hm...nacpat tam rozdělovač ze starejch CVH...ať je aspoň fordí..to by mělo fungovat...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006 22:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
ten rozdělovač se mi nechce...

no a ty předpokládaný otáčky - nestavím to na max výkon v max otáčkách, potřebuju to tak od 4000 - 4500 do cca 7k, což je dost velkej rozsah ale vzhledem k váze toho auta a převodovce klidně obětuju pár koní za lepší průběh.

zkusíme použít původní zapalování s upravenou jednotkou, další možnost je jiná ECU, ten megasquirt se mi dost líbí.

motor z focusu.... neee, to už je dost velkej zásah, trochu hnout přepážkou je jednodušší. ikdyž by to mělo výhodu sání před motorem, takhle se bude muset pod kapotou dost větrat :D

no zatím času dost, asi do auta nejdřív hodim původní rs1800 protože chci aby to jezdilo a moh se zkoušet zbytek auta. přes léto bych si chtěl pohrát s 2litrem :D

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 úno 2006 23:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 pro 2004 04:54
Příspěvky: 1473
Bydliště: brno
co se jeste tyka priruby a Weberu... oboji mam v sortimentu. Predpokladam, ze do novych karbecu se Ti asi investovat chtit nebude, ale sady tesneni apod by te zajimat mohly ,-)

_________________
xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2006 00:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
milos.l píše:
od 4000 - 4500 do cca 7k, což je dost velkej rozsah


Tak pokud se ti tohle povede tak smekám klobouk.........:smt028
já si to taky tak představoval od 4500 do 6500, ale nekde jsem se asi musel kopnout, protože to je od 5900 do 7300 a to na převodovku absolutně nevychází.
Ono to teda docela táhne od 5000, ale max točivýho momentu je až v 5900 a to mám sériový vačky !! Prostě bude hrozně záležet na dýlce píšťal. A s weberama to široký pásmo taky nevidim tak růžově. Nechci tě odrazovat ale takovejhle rozsah nemá ten motor ani nedotčenej v sérii, natož jak mu nakulíš webery, který jsou dost závislý na konkrétních otáčkách.

Až budu dělat další motor, tak mu vyrobim variabilní dýlku sání, a tam už takovejhle rozsah nebude absolutně žádnej problém, bez týhle vychytávky to ale vidim bledě no uvidíš......

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 úno 2006 21:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
jj, tenhle rozsah bude problem, to je takovy ideal, co bych si predstavoval :D

těch 5 - 7krpm by ale mohlo jít, já nechci nějakej max výkon na brzdě, na číslo kašlu, prostě potřebuju aby to jelo. mělo by to vážit bohatě do tuny i se mnou, převodovka je v plánu ERST která je nejkratší ze "sériovejch" co sem našel. A má LSD.

a možná divnej dotaz: lze použít vačky z RS1800 (130hp) do 2litru??? A jakej je rozdíl ve zdvihu proti std 2litrovejm? Jen sem línej to hledat, třeba někdo víte....

ta proměnná dýlka by byla pěkná ale to je další složitost v autě, což je naprostej opak toho co chci.... ale jinak by asi šlo upravit třeba s focusu ST... nebo USA ZX3 či jak tomu říkaj

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2006 00:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Nejkratší ze sériovejch je MTX75 z RS2000 delší 1 pak blízko a pak až delší 5. Esco RST má oproti ní kratší 1 delší 2,3,4 až 5 je stejná.
RS2000
7300ot 3,82 195 50 15 3,23 2,13 1,48 1,11 0,85
rychlost 64 97 140 186 244

Esco RST
7300ot 4,27 195 50 15 3,15 1,91 1,27 0,95 0,76
rychlost 58 97 146 195 244

Ale LSD pro ní hovoří jasně, a nebude to asi takovej problém jí tam dostat

Vačky by měly bejt stejný v 1,8 130ps a 2,0 136PS

Já jsem tvůj opak, elektriky se nebojím, možná to skloubim i s elektronickym řazenim. Ale to je hudba pár let.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2006 15:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
jj, MTX je ještě jedna krátká snad z nějakýho slabýho mondea, ale ta se tam blbě vejde, nevim jak poloosy, zas se mi víc líbí řazení, na BC je to dost nepřesný....

asi zůstanu na 14kách, mám přístup ke slickům a ještě o pár procent zkrátím převod - potom by i 4ka měla smysl, teď mam 4,5 na nic....

LSD a jednoduchost prohození - bude to BC, sehnat se ještě daj, lepší by měla bejt ERST S2, tam by měla bejt líp dimenzovaná, ale zas S1 je snad ještě trochu kratší...

což já se elektriky taky nebojim, sem elektrotechnik, ikdyž teď už spíš strojař :D ale v autě nechci nic co tam bejt nemusí, a ty karbce chci prostě zkusit

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2006 22:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
tady jsou <a target="_blank" href="http://carekl.wz.cz/auto_foto/PREVODY.XLS" >převody</a> co mě zajímaly

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 09:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 12:48
Příspěvky: 109
Bydliště: Zábřeh n. Moravě
Nevim z jakych tabulek mas ty hodnoty..ale esco RST ma staly prevod 3,82 !
je to dlouha prevodovka..davam ji do kabria..
jinak nejkratsi je orpavdu MTX

_________________
2 x Ford Escort RS Cosworth
Gr A 321 PS - 560 Nm grey Injectors, ALS, Water Injectors, Launch Control, Handbreake Rellease.
Open Cup 380 PS -460 Nm Green Injectors with ALU Intercoler RS 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 18:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
S1 má převody jak jsem napsal......... 4.27
S2 bude nejspíš jako je v tabulce co jsem uved FRST tedy fiesta RS turbo a tam je 3.82

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 bře 2006 19:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
já našel S1 asi 4,27 a S2 snad 4,29 nebo tak nějak, údajně je tam jinej modul zubů tak to vyšlo trochu jinak, ta S2 by měla víc vydržet

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 bře 2006 08:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 12:48
Příspěvky: 109
Bydliště: Zábřeh n. Moravě
jo to je mozne ja ani S1 nehledal resil jsem S2 .. tu prevodovku mam a chci ji dat do cabria. ma 3,82 .. viz fastford a i tady u nas

_________________
2 x Ford Escort RS Cosworth
Gr A 321 PS - 560 Nm grey Injectors, ALS, Water Injectors, Launch Control, Handbreake Rellease.
Open Cup 380 PS -460 Nm Green Injectors with ALU Intercoler RS 500


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz