fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 zář 2024 22:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: umístění mezichladiče
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 22:31 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
lettro píše:
Tak dobře, mezi oběma motory je řada drobných rozdílů. To chápu a je třeba příslušné úpravy udělat. Ale proč vymýšlet jiné umístění, když místo na mezichladič v motorovém prostoru je ? A potom ta součástka samotná : připadá mi nejjednodušší koupit originál z rozbitého escorta na vrakovišti. Neexperimentoval bych s chladiči z jiných aut. Co říkáš ?


nemuzu souhlasit .... umisteni za naraznikem je nejlepsi reseni, nebot tam proudi nejvic vzduchu a jeho pripevneni tam taky neni zas tak velkej problem. Pak uz k nemu stacej akorat hadice a je to. Kdyby se dava na original misto, musis koupit original IC a vymenit vsechny veci, ktery jsou tam jinak, takze i financne to vyjde podle me draz a nbude to mit takovej ucinek jako v narazniku.

A tem 10kW neverim z jednoho prostyho duvodu a to je ten, ze u auta, ktery ma 220 koni (Nissan 200SX) prida IC 20ps (cca 10% vykonu), takze podle me to prida tak 6 koni, kdyz se nebude upravovat tlak na turbu (kterej se pri pouziti IC muze zvednout) a ani pridavat na cerpadle.
Neni ale nic jednodusiho, nez aby to nekdo udelal a pak se to auto vzalo na brzdu.

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 22:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
ona nafta a benal je trochu něco jiného čim chladnější vzduch tim větší výkon a na tom čerpadle se dá taky přidat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 22:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
bibo píše:
ona nafta a benal je trochu něco jiného čim chladnější vzduch tim větší výkon a na tom čerpadle se dá taky přidat


jo na cerpadle a na turbu one udelas, to uz sem psal davno. Nepridas ale 11kW jen tim, ze das IC.

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 říj 2004 20:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A proc ne?Plnici tlak mame stejnej 0,5-1 atm. A spotreba je spis vetsi nez u 66kW verze.Tedy nafty jde podle me stejne. Podle me kdys tam natlacim vic vzduchu, tak tam nemusim davat tolik nafty pro stejnej vykon.A kdys dam stejne , tak jelikoz je vic vzduchu tady vetsi vykon(a o dost,tech 15 kW je realnych ne) A diesel je neco docela jinyho nez benzin,srovnavat to nejde.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 říj 2004 21:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
známej to kdysi dělal na ventu 1,9 td 55 Kw a po přidání mezichladiče se výkon vyšplhal na 66Kw bez jinejch uprav tak proč by to nešlo na 18 td
auto pak šlo na brzdu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2004 00:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
Karel píše:
A proc ne?Plnici tlak mame stejnej 0,5-1 atm. A spotreba je spis vetsi nez u 66kW verze.Tedy nafty jde podle me stejne. Podle me kdys tam natlacim vic vzduchu, tak tam nemusim davat tolik nafty pro stejnej vykon.A kdys dam stejne , tak jelikoz je vic vzduchu tady vetsi vykon(a o dost,tech 15 kW je realnych ne) A diesel je neco docela jinyho nez benzin,srovnavat to nejde.


Ale ty tam nenacpes vic vzduchu, ty ho akorat ochladis!!!!!

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2004 14:27 
Offline
Forďák

Registrován: 10 bře 2004 15:42
Příspěvky: 69
Bydliště: Hradec Králové
A tim padem se toho chladnejsiho vzduchu vejde do valce pri stejnym tlaku vic, ne? Kvuli tomu je tam snad ten IC.

_________________
Ford Escort Fun 1.4, 10/1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2004 15:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 12:18
Příspěvky: 409
Bydliště: Zlín
Akorát, bych chtěl připomenout, že přidáním colleru se zvětší objem vtlačovaného vzduchu a může vzniknout tzv. turbo-díra. Jinak řečeno, může vzniknout prodleva při prudkém přidání plynu. Takže nepřehnat to s velikostí colleru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 lis 2004 16:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Takze IC (intercooler) v 66kW verzi vypada takto:
Obrázek

Mam jeste nekde podrobny foto,a le nepamatuju si link -kouknu na to doma

Tapecak pod kapotu bych neschanel, udelal bych nasavac, nebo az se naseru a udelam si nasavac, tak vam pak ten tapecak buchnu (nebo tam natadnete 2 plastovy trubky, nej je dat IC pred chladic vody, ci jinam do predniho narazniku, aby se ochlazoval naporem (FSIC - front side intercooler) - ale zase jsou delsi trubky a mohla by se zvetsit popisovana turbodira - nej je jeste instalovat turbo s promenlivou geometrii lopatek - ale to zatim nedelejte, ja si s tim pohravam, uz mam doma turbo a cekam ted na budik tlaku turba, pak necham udelat priruby a sup tam s nim - melo by to zacit plnit od 1500ot a plnej tlak by mel byt uz pri +- 1900ot :lol:

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: umístění intercooleru
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 00:32 
Pořád mi není jasné, proč chcete dávat intercooler všude jinde jen ne tam, kam ho umístili konstruktéři. Jsem přesvědčený, že různé alternativy umístění IC při vývoji vozu byly prověřovány a jestli IC pod nárazníkem má lepší chlazení, pak to má určitě jiné nevýhody. IC prostě patří tam, kde je.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 05:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
To: lettro

Ty tem fordakum nejak veris, proste to soupli tam, kde meli misto, naporovy chlazeni je to nej, co muze byt (benzinovy esco v turbu to ma taky naporove) - kdyz jim tak moc fandis fordakum vyvojarum, tak mi vysvetli, proc jeste v roce 2000 davali do aut zastaraly TDckovy motory? - zaspali dobu, o tom to je - koukni na www.tuning-forum.org a trochu si prolez sekci tuning a bude ti to hned jasnejsi :wink:


ZDE jsou fotky IC:
http://www.acemajky.com/other/escort/intercooler/

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 18:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Nekde jsem tu cetl,ze cim je interc. dal od valcu(sani) tim je vetsi dira.(nabeh vykonu)Nemaj to co nejbliz sani prave proto??

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: umístění chladiče
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 22:33 
to ACEMajky :

Fotky jsou opravdu pěkné - a hlavně je z nich názorně vidět, že vzduch je přiváděn náporově. Ta o co jde ? A používání deset let starého motoru v roce 2000 ? V té době už přece existuje modernější motor. Jenom my jsme si koupili auto staré generace, byť jeho poslední exempláře. Podle mě u forda nezaspali. Samozřejmě souhlasím, že všechno se dá vylepšit. A české ručičky jsou v tom směru pověstné.
Zdraví Rosťa.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 23:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Karel píše:
Nekde jsem tu cetl,ze cim je interc. dal od valcu(sani) tim je vetsi dira.(nabeh vykonu)Nemaj to co nejbliz sani prave proto??


No ona ta dira neni zase tak znatelna, kdyz to nazahnes dopredu trubkama - aspon co kluci co to instalovali na tuning-foru psali

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 23:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
No ja kdyz kupoval esco, tak jsem nemel poneti, ze je tam nejaky zastaraly predpotopni motor (TD - komurkac)


Ted uz se jakz takz v dieselech vyznam, predtim jsem o tom nemel ani paru - takze proste zaspali dobu

VW delal primej vstrik (TDi) uz v roce 86


Jo jinak mas recht, vzduch je privaden naporove, ale chlupatou "dekou" ktera je jeste ohrivana od motoru

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 23:56 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
to je zase debata, zlatej benzin :twisted: :twisted: :twisted:
Nejak nejsem presvedcen o tom, ze tou chlupatou dekou, ktera lezi primo na motoru jde nejakej studenej vzduch. Tohle umisteni IC neni spatny, ale pak to chce udelat nejakej nasos na haubne, jako to ma treba Daveson (tomu to je ale na tom benzinovym 1,6 uplne k hovnu a jeste to kurvy proudeni vzduchu)
Obrázek

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2004 00:08 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Jojo, nasavac ze subaru jsem mel taky v planu, ale musim konstatovat ze to vypada na tom escu priserne, ale ja mm vyhlidnutej jinej typ - je ot prej z Toyoty Celica,a le vyjde na 2000,- + nastrikani + parce a jsem na 5000,- a do toho se mi moc nechce, kdybych ho sehnal levneji, tak ho zkusim instalovat sam
(jinak chci udelat mereni, o kolik se ten vzduch od motoru v ty dece ohreje - proste na konec ty deky dam cidlo od teplomeru a budu porovnavat) - casem, dneska mi psal chlapek, ze mi posila budik na tlak turba a vcera mi kamos potvrdil, ze asi za 14 dni by mel cas na moje novy turbijko :o) - bohuzel si to bude brat do prace na dilnu, takze nebudou fotky a postrehy - myslel jsem, ze mu s tim pomuzu - tak aspon pak pocity, popripade brek, popripade desna radost - doufam - a foto hotovyho celku

Obrázek

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2004 09:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
to je ten z Celici?? Bude u nej problem ten, ze uprostred kapoty je ti k hovnu a kdyz bude nad IC, tak to bude divny. No jestli je to on, tak tady usetris litr http://www.tuning-centrum.cz/index.php? ... ected=3110

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2004 00:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Jasne, musel by se udelat jeste pod kapotu kus toho tunylku, nebo pouzit ten oryginal hadr (fuj, zadeji udelat vlastni tunel)

JR, nechces mi tvrdit, ze to co jsem poslal na fotce je ot co jsi mi poslal ty v tom odkazu - podle me oboji vypada uplne jinak - to co jsme poslal ja je neco jako kaplicka a to co jsi poslal ty je "dira" do kapoty

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2004 09:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 573
Bydliště: Praha
no tak sem se netrefil no :D

_________________
Ford Escort RS2000 MK5 ....... ticho léčííííí
Ford Mondeo MK3 2,0TDCI 96kW ..... konečně rozumně velký auto


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 106 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz