fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 12:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15 dub 2006 22:17 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
Zdravím.

Provedl jsem výměnu lambdy - odpojil baterku, cvakl lambdu, našrouboval new, zapojil - tedy černý na černý, šedý na šedý a dva bíle na bílé. A od té doby je výkon v prdeli. Nová lambda je skutečně nová, univerzál, žáden šrot. Původní stará sonda měla za sebou minimálně 100tis, tedy už za hranicí svého života a z výfuku byla cítit silně nespálená směs a kouřilo to jak papiňák. Což po výměně odpadlo, teď motor ale úplně ztratil výkon. Klidně to jede i 160km/hod, ale je to trápení se vůbec na takovou rychlost rozjet. Bohužel nemám otáčkoměr a poznám prd, jestli motor jde do otáček nebo ne, ale subjektivně se točí normálně i podle hluku, ale síla se jakoby nepřenese na kola. Nejvíce je to cítit na stupni 2-4, rozjezd je úplně v pohodě. Udělal jsem průser s tou lambdou?

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 14:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2006 13:25
Příspěvky: 66
Bydliště: průhonice - skoro někdy praha
mě to tohle dělá za mokra...

_________________
Cadillac seville 4.6 V8
Ford fiesta 1.1 HM Expedition


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 14:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Podle mně jen ta špatně fungující stará lambda sonda jen "maskovala" nějaký jiný problém. Hledej další závadu nějakého jiného čidla apod.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 15:00 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
Za mokra? Pak to vypadá na někde vniklou vlhkost, do nějakého konektoru nebo čidla. Zkus vyblikat diagnostiku, jestli to něco neodhalí. Já jsem komplet vyčistil a kontoxem protáhnul všechny konektory a kontakty.

Bohužel mi to dělá pořád, za mokra, sucha, tepla, studena...

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 15:03 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
to Nagant - přesně to samé mě také napadlo. Prostě jednotka jela v nouzovém režimu (potom by ale něco musela vyblikat, což neudělala), a teď najela do normálu a projevilo se tam něco dalšího. Prubnu blik-test ještě jednou a uvidíme. Předpokládám, že poloha šrktící klapky bude stále mimo rozsah, ještě jsem ten poťák nesehnal. Nepředpokládám ale souvislost mezi polohou klapy a výkonem motoru...ačkoliv?

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 15:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ten snímač polohy škrticí klapky vymontuj a proměř ohmetrem (resp. na vymontovaný přiveď referenční napětí a měř voltíky), nevěř nějaký diagnostice...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 16:04 
Offline
Nováček

Registrován: 05 zář 2005 16:22
Příspěvky: 23
A což třeba znovu naučit ECU volnoběhu a novým hodnotám? Pokud jsi odpojil aku (sám to píšeš), tak jsi provedl reset ŘJ a nikde nepíšeš, žes jí znovu učil :wink:

_________________
Ford Fiesta 1.1 CFi, 3-dveře, 1994,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 16:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2006 13:25
Příspěvky: 66
Bydliště: průhonice - skoro někdy praha
pepek píše:
A což třeba znovu naučit ECU volnoběhu a novým hodnotám? Pokud jsi odpojil aku (sám to píšeš), tak jsi provedl reset ŘJ a nikde nepíšeš, žes jí znovu učil :wink:


jak se to dělá to učení?

_________________
Cadillac seville 4.6 V8
Ford fiesta 1.1 HM Expedition


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 16:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
použij funkci hledej je to tady někde popsáno.

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 17:06 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
Nevím, zda je nějaký přesný návod pro naučení jednotky, aplikuju obecně vžitý postup ujet po resetu najednou nejméně 30 km kombinovaným způsobem, tedy město, dálnice, aby si jednotka očichala el. hodnoty z čidel a uložila všechny potřebné údaje. Teď jsem vyndal čidlo z motoru a budu jej měřit.

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 18:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Wix píše:
Nevím, zda je nějaký přesný návod pro naučení jednotky, aplikuju obecně vžitý postup ujet po resetu najednou nejméně 30 km kombinovaným způsobem, tedy město, dálnice, aby si jednotka očichala el. hodnoty z čidel a uložila všechny potřebné údaje. Teď jsem vyndal čidlo z motoru a budu jej měřit.


"Po odpojení baterie necháme motor běžet asi tři minuty ve volnoběžných otáčkách. Po dosažení provozní teploty (ukazatel teploty chladící kapaliny je uprostřed stupnice) přidáme trochu plyn a necháme motor další dvě minuty běžet v otáčkách zhruba 1200 ot/min. Díky tomuto postupu si modul znovu zapamatuje hodnoty volnoběhu a ostatní provozní hodnoty. Pak doporučujeme provést jízdu dlouhou asi 8km různou rychlostí, aby se uzavřej učební proces a nastavil normální chod motoru."

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 19:36 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
jeste k tomu uceni dodam ze se baterka odpoji kdyz ma motor provozni teplotu a necha se odpojena cca 10min pak se aplikuje vyse uvedeny zpusob

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 19:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Ondrej píše:
jeste k tomu uceni dodam ze se baterka odpoji kdyz ma motor provozni teplotu a necha se odpojena cca 10min pak se aplikuje vyse uvedeny zpusob


no já sem někde četl 15 minut.Ale to je jenom takovej malej detail.

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 20:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2005 19:45
Příspěvky: 70
Bydliště: SKALICA SK,N 480 50´ 540´´, E 170 13´ 594´´
Ja mám návod priamo od FORDa a v ňom je uvedené až 1 hod. Pritom volnobehu(3min),zvýšenom volnobehu(1200 ot.,2 min.) a jazde 8-10 km, sa nesmie vypnúť alebo scípnuť motor :!: Inak opakovať.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V CLX 1994, 132 tis. km predané
FORD MONDEO 1.8TD GHIA 1998, 175 tis. km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 dub 2006 21:09 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
Ano, logicky se jednotka naučí vše potřebné až praktickou jízdou při různé zátěži motoru, je to jen mikroprocesorová elektronika s RAM pamětí sledující různé proměnné z čidel a dle toho podle naprogramovaného algoritmu mění stav svých vystupů.....

Teď proměřuju to čidlo polohy škrtící klapy - dráha má celkový odpor 4.6 Kohm a její průběh je ukázkově lineární, tedy hypotézy z ostatních threadů, že se jedná o nelineární charakteristiku, jsou mylné. Ještě tam připojím 5V referenci a proměřím napěťový průběh.

UPDATE - průběh napětí je lineární, takže to sedí. Při otáčení se plynule zvyšuje napětí na jezdci, od hodnoty cca 50 mV do 5V, nebo snižuje, podle strany měření. V charakteristice nejsou žádné zuby ani výpadky, takže moje čidlo je podle měření na stole OK. Ráno ho namontuju z5 na na pinech ŘJ změřím provozní hodnoty, jestli není v háji kabel nebo rozhašený kalibrační šroubek dorazu...

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 18:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Wix píše:
UPDATE - průběh napětí je lineární, takže to sedí. Při otáčení se plynule zvyšuje napětí na jezdci, od hodnoty cca 50 mV do 5V, nebo snižuje, podle strany měření. V charakteristice nejsou žádné zuby ani výpadky, takže moje čidlo je podle měření na stole OK. Ráno ho namontuju z5 na na pinech ŘJ změřím provozní hodnoty, jestli není v háji kabel nebo rozhašený kalibrační šroubek dorazu...

@ Wix - ja mam Zetec, takze mozno u Teba je to inak, lenze u mna chodi napatie v rozsahu 0.91V (volnobeh) do 4.95V(plny plyn). (merane u ECC)
Niekde som dokonca cital, ze to takto ma byt.
Mozno u Tvojho auta je to inak.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 21:23 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
Ten Zetec tiše závidím.....

Díky za info, já to měřil zatím jen na stole, uvidíme co za provozu, dneska chcalo, nechtěl jsem do toho hrabat.

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2006 21:38 
Offline
Nováček

Registrován: 02 bře 2006 00:36
Příspěvky: 42
Bydliště: Ostrava-Poruba
Takže diagnostika - vyblikalo to poněkud chaotické hodnoty, první kód 183 by se dal sežrat, další 844, 283 a 845 jsou nesmysl, takže to vzdávám a dosmýkám na profi diagnostiku. Potenciometr škrtící klapy ani lambda se neprokázala. Pokud tedy jsem to blbě neodečetl, ale výsledek je 22211838442838451, z čehož se absolutně nic nedá vyvodit.

Momentálně to vypadá (podle chování za jízdy) na vynechávání válců, jako by tam nešlo palivo.

_________________
Ford Orion 1.6 EFi. Byl to držák...
Ford Escort 1.6 16V tuning release. Byl to mazlík....
Fabia 1.4 MPI combi. Byl to šrot...
Seat Ibiza 1.2 12V. Byl to drak...
Golf 1.6. Byl to vergl...
Octavia II Elegance. Byla to královna...
Superb II 1.8 TSI Elegance. Je to krasavec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2006 06:34 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Wix píše:
Ten Zetec tiše závidím.....


Nemáš co.
Já Ti zas závidím ten osmiventil. Vyšší výkon, do otáček jde stejně, spotřeba zhruba stejná, ale hlavně táhne z nízkejch otáček...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2006 08:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
George V. píše:
Nemáš co.
Já Ti zas závidím ten osmiventil. Vyšší výkon, do otáček jde stejně, spotřeba zhruba stejná, ale hlavně táhne z nízkejch otáček...


Toto treba oznacit ako dolezite :-D
BTW: Mat tak teraz mozno tak ani ten ani ten.
Zetec je precitlively, pride mi,ze je aj alergicky na pel a prach, lebo furt mu nieco je / resp. sa mu nepaci a potom raz taha, potom zas netaha...proste Z(m)etec.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz